Thursday, August 11, 2011

ၿဖစ္၍ မပ်က္ၿခင္းမ်ား ( ၄ )

မိုးထစ္ခ်ဳန္းသံကို “ သိမ္ ့”ကနဲ ၾကားလိုက္ရ၏။
အေဝးကပင္ ထစ္ခ်ဳန္းလိုက္ေသာ္လည္း ကြ်န္ေတာ္ ့အခန္းေလး၏ ၿပဴတင္းေပါက္ မွန္ခ်ပ္မ်ားပင္ တၿဖတ္ၿဖတ္
ခါသြားရပါသည္။ ေကာင္းကင္တခြင္လံုးလည္း သြက္သြက္ခါတုန္ဟီးေနသည္။ လွ်ပ္စီးတို ့လည္း လင္းကနဲ
လက္ ေနသည္။ မိုးတိမ္တို ့အုန္ ့မိႈင္းေနေသာေၾကာင္ ့မဲညိဳ ႔ေသာ တိမ္တိုက္ၾကီးတြင္ ေဒါင္လိုက္၊ အလ်ားလိုက္
ေသာ လွ်ပ္စီးေၾကာင္းမ်ားကို တေဖြးေဖြး ေတြ ႔ၿမင္ေနရပါသည္။ သည္ရာသီတြင္ အဦးဆံုး ရြာမည္ ့မိုးပင္ၿဖစ္
ေတာ ့သည္။ ပူအိုက္လြန္းေတာ္ ့လည္း အၿမဲဟန္ၿပင္၍ မရြာႏိုင္လြန္းေသာ မိုးကို အၾကိမ္ၾကိမ္ေမွ်ာ္ေနမိခဲ ့သည္။
မိုးရြာမွပဲ ေအးေတာ ့မွာ ၿဖစ္သည္။

မေန ့ထဲက အလုပ္ထဲတြင္ ဒီေန ့တိုင္ဖုန္းဝင္ႏိုင္သည္ ့အတြက္ အလုပ္နားၾကမည္ဟု သူေဌးက ေၿပာထားသၿဖင္ ့
တစ္ညလံုး ၿဖစ္ပ်က္(၄)ကို အစၿပဳ၍ ဆက္ေရးရန္ စဥ္းစားေနမိခဲ ့သည္။ “ အစ ” ကို ရွာမရႏိုင္ခဲ ့။ အဆံုးတစ္ခု
သို ့ ေရာက္ဖို ့ အစတစ္ခုေတာ ့ ရွိရမည္ၿဖစ္ေသာေၾကာင္ ့ ဆံုးခ်င္သည္ ့အစကို ရွာရင္း မိုးစင္စင္လင္းခဲ ့ရပါ၏။
ေအာ္ .. ငါလည္း အခုခ်ိန္ထိ ၿဖစ္သမွ်တို ့ မပ်က္ႏိုင္ေသးပါပဲလားဟု စဥ္းစားမိလာသည္။ “ ေဟ ့လူ .. ၿဖစ္သမွ်
တို ့ မပ်က္ႏိုင္တဲ ့အထဲမွာလည္း သံေယာဇဥ္ေတြလည္းပါတယ္ေနာ္ ..” ဟု ေနာက္ေၿပာင္ေၿပာခဲ ့ေသာ ကိုထြန္း
၏ စကားတို ့ကိုလည္း သတိရမိလိုက္ပါသည္။

“ သံေယာဇဥ္” ဆိုရာတြင္ လူကိုလူခ်င္း ခင္မင္တြယ္တာေႏွာင္ဖြဲ ႔ၿခင္းမွစ၍ မိမိ ပိုင္ဆိုင္ထိေတြ ႔ခဲ ့ရသည္ ့
ေလာကဝန္းက်င္၊အရာဝတၳဳ အားလံုးအား မခြဲႏိုင္မခြာရက္ ရစ္ပတ္ဖြဲ ႔ေႏွာင္မိသည္ ့သံေယာဇဥ္အစဥ္အတန္း
တို ့ကို ဆိုလိုသည္ဟု ကြ်န္ေတာ္ထင္ပါသည္။

........................................................................................................................

အမိုးေပၚသို ့ တေၿဖာင္းေၿဖာင္းဆက္တိုက္က်လာေသာ မိုးေပါက္သံတို ့ေၾကာင္ ့ တြန္ ့ေၾကေနေသာ အိပ္ယာထဲမွ
အၿပင္ဖက္ ဝါးရံတာသို ့ အၿမန္ထြက္ၾကည္ ့လိုက္မိသည္။ ေအာ္ .. ေမွ်ာ္ေနရေသာ မိုးစက္ပြင္ ့တို ့ပါလား ...။
မိုးေငြ ႔ပါေသာ ေလသင္းရနံ ့တို ့ကို အဆုပ္တစ္ခုလံုး လတ္ဆတ္သြားေအာင္ တအားကုန္ တစ္ဝၾကီး ရႈရိႈက္သြင္း
လိုက္မိသည္။ ေကာင္းကင္တစ္ခြင္ အုန္ ့မိႈင္းေနေပမယ္ ့ တိုင္ဖုန္းကေတာ ့ မဝင္ပဲ ေရွာင္ကြင္း သြားၿပန္ေလၿပီ။
ကိုယ္လက္သန္ ့စင္ၿပီးတာႏွင္ ့ အရင္ဆံုး ေကာ္ဖီတစ္ခြက္ကို ေဖ်ာ္ရင္း ကြန္ၿပဴတာစားပြဲေလးကို ထိုင္ၿဖစ္သည္။

စက္ဖြင္ ့လိုက္သည္ႏွင္ ့ ဝင္ေနၿပီးေသာေမးလ္မ်ားကို ဖတ္ၿဖစ္သည္။ တစ္ခ်ိဳ ႔ေမးလ္မ်ားကို ခင္မင္ရသူမ်ားထံသို ့
ေဖာ္ဝပ္ေမးလ္အၿဖစ္ ထပ္ပို ့သည္။ ကိုယ္ ့ဘေလာ ့ထဲ ခဏဝင္ၾကည္ ့ၿဖစ္သည္။ အသစ္တို ့မၿမင္ေသးသၿဖင္ ့
ဘာသာေရးလင္ ့ေတြဖက္ လွည့္ၾကည္ ့ၿဖစ္သည္။“ မ်က္ရည္မက်ခင္ သိေစခ်င္ ..” မွ စ၍ ကြ်န္ေတာ္ အလြန္
ႏွစ္ၿခိဳက္လာခဲ ့မိေသာ ေမတၱာရွင္ဆရာေတာ္ အရွင္ဇဝန( ေရႊၿပည္သာ ) ၏ ဝက္ဆိုဒ္ကိုပဲ ဝင္ၾကည္ ့မိ၏။
ထိုဇာတ္ကေလးကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္ ေခါင္းစဥ္မေၿပာင္းပဲ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္အၿဖစ္ သိပ္မၾကာခင္ ၿပန္ေရးတင္
ခဲ ့ၿပီးၿဖစ္ပါသည္။ ၁၀တန္းက်၍ ဖခင္က လူၾကားထဲ မာန္မဲလိုက္ေသာေၾကာင္ ့ အဆိပ္ေသာက္ၿပီး ကိုယ္ ့ကိုယ္ကို
သတ္ေသမိခဲ ့ေသာ ေက်ာင္းသူေလး တစ္ေယာက္အေၾကာင္းၿဖစ္သည္။

ေမတၱာရွင္ဆရာေတာ္အရွင္ဇဝန၏ ေခြကို ၿပန္ဖြင္ ့၍ နားေထာင္ၾကည္ ့မိေတာ ့မွ ေရးခ်င္ေသးသည္ ့ ၿဖစ္၍
မပ်က္ၿခင္းမ်ား( ၄ ) အတြက္ “အစ” ကို ေတြ ႔ေတာ ့သည္။

.......................................................................................................................

ကြ်န္ေတာ္တို ့အားလံုး မပ်က္ပဲႏွင္ ့ထပ္ခါထပ္ခါ ၿဖစ္ေနရၿခင္းမွာ တကယ္ရွိေနသည္ ့အမွန္တရားႏွင္ ့မရွိပဲႏွင္ ့
ရွိေနသည္ဟု ထင္ေနရသည္ ့ အေခၚသာရွိသည္ ့အမည္တို ့သာရွိသည္ ့အမွားတရားတို ့ကို နားမလည္ေနၿခင္း၊
နားလည္ေအာင္လည္း သင္ၾကားေပးမည္ ့သူမရွိၿခင္းႏွင္ ့ကိုယ္တိုင္လည္း ဘယ္တံုးကမွ နားလည္လက္ခံလာ
ေအာင္ မၾကိဳးစားမိ မေလ ့လာမိၿခင္းတို ့ေၾကာင္ ့ပဲ ၿဖစ္ႏိုင္ပါ၏။

လူပီပီ လူမႈက်င္ ့ဝတ္၊ လူမႈစီးပြားၾကီးပြားေရးမ်ားကို ရွာေဖြလုပ္ကိုင္ေနခ်ိန္တို ့တြင္ မဆိုသာေပမယ္ ့ကိုယ္ ့ရဲ ႔
တစ္ေန ့တာ( အမွန္ေတာ ့ေန ့တစ္ေန ့ကို ဘဝတစ္ခုလို ့ သတ္မွတ္ႏိုင္ပါ၏ )ကုန္ခါနီးလို ့ အားေတာ ့မဲ ့အခ်ိန္၊
အိပ္ေတာ ့မဲ ့ မအိပ္ခင္တစ္ခ်ိန္ေလးတြင္ေတာ ့မရွိသေဘာႏွင္ ့ ရွိသေဘာတို ့ကိုေတာ ့ၿဖင္ ့ အက်င့္ေလးလုပ္၍
တခုတ္တရ ေတြးေတာဆင္ၿခင္မိဖို ့လိုပါသည္။ တစ္ေန ့ကို တစ္ခါေလာက္ပဲ ေတြးေပးသြားၿခင္းၿဖင္ ့ေန ့ေတြ
မ်ားလာသေလာက္ အၾကိမ္ေတြမ်ားလာရင္ၿဖင္ ့ ကိုယ္ ့အတြက္ တစ္ကယ္ပဲ အက်ိဳးမ်ားလာမည္ ့အေရးပါ..ဟု
ဘုန္းဘုန္း၏ တရားေတာ္တို ့ကို နာေနရင္း ၿပန္ေၿပာၿပခ်င္လာမိပါေတာ ့သည္။ ဘယ္လို အက်ိဳးမ်ားပါသလဲ ....
ဆိုရေသာ္ မိမိတို ့ရွင္စဥ္ကာလတေလွ်ာက္လံုး ငါ ့အတြက္၊ ငါ ့ဘဝ၊ ငါ ့မိသားစု .. စေသာ “ ငါ ” ႏွင္ ့
“ ငါ ့အနာဂတ္ ” တို ့အတြက္ စီမံကိန္းမ်ိဳးစံုၿဖင္ ့ ၾကိဳးစားတည္ေဆာက္ရင္း ရ, လာခဲ ့ေသာ အက်ိဳးစီးပြားတို ့ႏွင္ ့
မတူပဲ၊ တစ္ေန ့“ ငါ ” တစ္ေယာက္ထဲ ၿပန္ထြက္သြားရေတာ ့မည္ ့ “ ငါ ့သံသရာခရီး ” အတြက္ ရရွိမည္ ့အက်ိဳး
အၿမတ္ပင္ ၿဖစ္ေတာ ့သည္။ “ ငါ ” ထားခဲ ့ရမည္ ့အက်ိဳးအၿမတ္တို ့မဟုတ္ပဲ “ ငါ ့တစ္ေယာက္ထဲအတြက္ ”
တကယ္ပဲ ပါလာေတာ ့မည္ ့အၿမတ္ပါ ဟုလည္း ဆိုခ်င္ပါ၏။

ဘုန္းဘုန္းေၿပာေနသည္က ကြ်န္ေတာ္တို ့ သိသေယာင္ေယာင္ႏွင္ ့တကယ္မသိေသးသည္ ့“ ပညတ္ ” ႏွင္ ့
“ ပရမတ္ ” သေဘာေတြပဲၿဖစ္ပါသည္။ ထိုသေဘာႏွစ္ခုကို ရွင္းရန္အတြက္ ဘုန္းဘုန္းက ေၾကးနာရီဥပမာေလး
ၿဖင္ ့အက်ယ္ရွင္းၿပေတာ ့သည္။ ၾကားဘူးနားဝရွိေနသည္ ့ဒိ႒ိအယူ “ ငါ ” ကို ပယ္ခြာႏိုင္ရန္အတြက္လည္း
မ်ားစြာ အေထာက္အကူ ၿဖစ္ႏိုင္သလို ၿဖစ္၍မပ်က္ၿခင္းတို ့အတြက္လည္း မ်ားစြာပဲ အက်ိဳးသက္ေရာက္မည္ဟု
ထင္မိပါေတာ ့သည္။ ခ်က္ၿခင္းပဲ လက္ခံႏိုင္ဘို ့ ခဲယဥ္းေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား ၿဖစ္၍လည္း သည္းၿငီးခံ၍
ရ,သေလာက္ေတာ ့ ဖတ္သြားေစခ်င္ပါသည္။

.................................................................................................................

“ ပထဝီဓါတ္ ” ကို ကြ်န္ေတာ္တို ့ သိထားသည္မွာ “ ေၿမၾကီးဓါတ္ ” ဟုပဲ ၿဖစ္ပါသည္။
အမွန္ကေတာ ့ ပထဝီဓါတ္ဟူသည္ “ မာသေဘာ ” “ ေပ်ာ ့သေဘာ ” ဟုလည္း ဖြင္ ့ဆိုခ်က္အမွန္ရွိေနပါ၏။
ကြ်န္ေတာ္တို ့လို အႏၱပုထုဇဥ္တစ္ေယာက္ႏွင္ ့စူဠေသာတပန္ပုထုဇဥ္ တစ္ေယာက္အား ေၾကးနာရီတစ္လံုးကို
ၿပ၍ ပထဝီဓါတ္က မာတာလား၊ ေၾကးနာရီက မာတာလားဟု ေမးၿပရင္း “ ပညတ္ ” ႏွင္ ့ “ ပရမတ္ ” တို ့၏
သေဘာကိုပါ ထင္သာ ၿမင္သာေစရန္ ဖြင္ ့ဆိုၿပသည္ ့ဇာတ္ ၿဖစ္ပါသည္။

စာ တိုေစရန္ တရားေတာ္လာအတိုင္း ကြ်န္ေတာ္ေရးေတာ ့မည္။
အႏၱပုထုဇဥ္ ။ ။ “ ေၾကးနာရီက မာတာပါ ..” ( ဥာဏ္မ်က္ေစ ့မရွိေသာ အကန္းပုထုဇဥ္ )
စူဠေသာတာပန္။ ။ “ ပထဝီဓါတ္က မာတာပါ ” ( ေသာတပန္ အငယ္စား၊ ေနာက္လာမည္ ့ ဘဝ ၾကိမ္းေသ
လူ၊နတ္ၿဖစ္ေတာ ့မည့္သူ )
“ ကိုင္း..ဒါဆို ေၾကးနာရီေပ်ာက္ရင္ ေၾကးနာရီရဲ ႔ မာသေဘာေလး ေပ်ာက္ရမွာေပါ ့ ”
“ မွန္ပါ .. ”
ေၾကးနာရီေလးကို ထုခြဲရိုက္ဖိ၍ ေၾကးၿပားဘဝေရာက္ေစၿပီးေသာအခါ ေၾကးနာရီမွ ေၾကးၿပားဟူေသာပညတ္
ခ်က္ပါေၿပာင္းသြားေသာ္လည္း အၿငင္းသန္ေသာ ပုထုဇဥ္က “ ေၾကးၿပားက မာေနတာပါ ” ဟု ၿငင္းၿပန္၏။
ထိုအခါ ယင္းေၾကးၿပားကိုပင္ အရည္က်ိဳေစ၍ ပံုစံခြက္လံုကေလးထဲထည္ ့၊ အေအးခံၿပီး ေၾကးခဲဘဝေရာက္ေစ
ၿပီးမွ ေမးၿပန္ေသာ္လည္း “ေၾကးခဲ ကပင္ မာတာပါ ” ဟု ေၿဖၿပန္သည္။ အမွန္က ဤအဆင့္တြင္ အေခၚပညတ္
ၿဖစ္ေသာ ေၾကးနာရီ၊ ေၾကးၿပား၊ ေၾကးတုန္းေၾကးခဲ အဆင္ ့ဆင္ ့ေၿပာင္းလဲခဲ ့ၿပီးေသာ္လည္း ပရမတ္ၿဖစ္ေသာ
ပထဝီဓါတ္၏ “ မာသေဘာ၊ ေပ်ာ ့သေဘာ ” တို ့ကေတာ ့ မေၿပာင္းလဲပဲ ရွိၿမဲ ရွိေနသည္ကို ၿပေနၿခင္းၿဖစ္၏။

“ ဒါဆိုရင္ .. အဲ ့ဒီ ေၾကးတံုး၊ ေၾကးခဲ ေပ်ာက္သြားရင္ ေၾကးခဲရဲ ႔ မာသေဘာ၊ ေပ်ာ ့သေဘာလည္း ေပ်ာက္ရမယ္”
ဟု ဆိုၿပီး ထိုေၾကးခဲကို လံုထဲ ၿပန္ထည္ ့၊ စပ္သင္ ့သည္ ့ဓါတ္မ်ားထည္ ့စပ္၍ က်ိဳခ်က္ၿပီး “ ၿပာ” အၿဖစ္သို ့
ေရာက္ေစလ်က္ ထိုအႏၱပုထုဇဥ္အား ကိုင္စမ္းေစေသာအခါ ႏူးညံ ႔ေသာ၊ ေပ်ာ ့သည္ ့သေဘာေလးကိုသာ စမ္း
သပ္မိေတာ ့သည္။ ထိုၿပာကိုပဲ ေၿမၾကီးထဲထည္ ့ၿမဳပ္၍ ေနာက္ေလးငါးႏွစ္ၾကာမွ ေဖၚထုပ္ကိုင္စမ္းၿပန္လွ်င္လည္း
ပထဝီဓါတ္၏ ပင္ကိုယ္သေဘာၿဖစ္ေသာ “ မာသေဘာ၊ ေပ်ာ ့သေဘာ ” တို ့ကိုသာလွ်င္ ေတြ ႔ရအံုးမည္ၿဖစ္၏။

ေၾကးနာရီမွ ေၿမၾကီးခဲ ဘဝ ကူးေၿပာင္းေရာက္ရွိသြားသည္ ့တိုင္ ပထဓီဓါတ္ကေတာ ့မေၿပာင္းလဲပဲ ရွိေနသည္ကို
ရွင္းလင္းစြာ ၿမင္ေစလို၍ ဘုန္းဘုန္းက ေဟာၾကားခဲ ့ပါသည္။ မၿမဲ၍ တကယ္မရွိေသာ အေခၚ ပညတ္သေဘာ
ႏွင္ ့အၿမဲတည္ရွိေနသည္ ့ ပရမတ္( ထာဝရအမွန္တရား ) တို ့ကို ခြဲထုပ္ၿပခဲ ့ၿခင္းလည္း ၿဖစ္ပါ၏။

ေၾကးနာရီ တစ္ခုလံုးကို အၾကားအလပ္မရွိ လိုက္စမ္းၾကည္ ့လွ်င္ “ မာသေဘာ” တစ္ခုသာ ရွိေနၿပီး၊ “ေၾကးနာရီ”
က တကယ္ပဲမရွိသည္ကို ဥာဏ္ကေလး ကြန္ ့၍ စဥ္းစားေစခ်င္သည္ ့သေဘာဟု ထင္ပါ၏။ အမွန္ကေတာ ့
“ေၾကးနာရီ ” က “ ... ေခၚေစ ” ဟု “အမည္”ေပးထားၿခင္း၊ “ပညတ္” ထားၿခင္းပဲ မဟုတ္ပါေလာ။

သည္အဆင္ ့သည္ “ ဝိပႆနာဥာဏ္အဆင္ ့” သို ့ မေရာက္ေသးေၾကာင္း၊ ဤသေဘာကို “ ငါ ” ဟု စြဲထင္ေန
ေသာ ကိုယ္ ့ခႏၶာအိမ္ၾကီးေပၚသို ့ တင္ႏိုင္မွသာလွ်င္ ဝိပႆနာအဆင္ ့သို ့ ေရာက္မည္ဟု မိန္ ့၍ “ ငါ ” မရွိ
သည္ ့သေဘာကို ဆက္ေဟာၿပန္ေလသည္။

................................................................................................................

“ လူ ” ဟု ေခၚတြင္ေနသည္ ့ ခႏၶာကိုယ္ၾကီး တစ္ခုလံုးကို အၾကားအလပ္မရွိ လိုက္လံစမ္းသပ္ၿပန္လွ်င္လည္း၊
အရိုးလိုေနရာ၊ ဦးေခါင္းလိုေနရာတို ့တြင္ မာသေဘာတို ့ကို ေတြ ႔ရမွာ ၿဖစ္ၿပီး၊ က်န္အစာအိမ္၊ အူသိမ္၊အူမ၊ႏွလံုး
အေရၿပား၊ အသားစ စသည့္ေနရာ အားလံုးတို ့တြင္ ေပ်ာ ့သည္ ့ သေဘာ တို ့ကို ေတြ ႔ရွိရမည္ၿဖစ္၏။

သည္ေနရာတြင္လည္း “ လူ ” ပညတ္ ေပ်ာက္သြားလွ်င္၊ ထို လူ၏ မာသေဘာ၊ ေပ်ာ ့သေဘာတို ့ပါ ေပ်ာက္ရ
မည္ဆို၍ စိတ္ကူးေလးၿဖင္ ့ လူ ့ခႏၶာအိမ္ၾကီးကို ငရုပ္ဆံုၾကီးထဲထည္ ့ေထာင္းပစ္ကာ အသားလံုးၾကီးဘဝသို ့
ေရာက္ေစလွ်က္ ကိုင္စမ္းေစၿပန္လွ်င္လည္း၊ လူပညတ္မွ အသားလံုးပညတ္သို ့ ေၿပာင္းသြားသည္ ့တိုင္ ပထဝီ
ဓါတ္၏ “ မာသေဘာ၊ ေပ်ာ ့သေဘာ ” က မေၿပာင္းလဲပဲ ရွိေနမွာကို သိၿမင္ႏိုင္သည္ဟု ဆို၏။ အသားလံုးကပဲ
မာေနတာ၊ ေပ်ာ ့ေနတာပါ ဆိုေနလွ်င္ ထိုအသားလံုးေပ်ာက္လွ်င္၊ အသားလံုး၏ မာသေဘာ ေပ်ာ ့သေဘာ
တို ့လည္း ေပ်ာက္သြားရမည္ၿဖစ္ပါသည္။

အထက္ကအတိုင္းအသားလံုးၾကီးက မာတာ၊ ေပ်ာ ့တာ ဆိုၿပန္လွ်င္လည္း၊ထိုအသားလံုးၾကီးကိုပဲ မီးရိႈ ႔၊ ၿပာ ခ်ေစ
ၿပီးမွ စမ္းသပ္ ကိုင္တြယ္ၿပန္ေသာ္ ပထဝီဓါတ္၏ ႏူးညံ ႔ေပ်ာ ့ေၿပာင္းေသာ အေတြ ႔အထိ တို ့ရွိေနဦးမွာပဲ ၿဖစ္၏။
“ ၿပာက ေပ်ာ ့ေၿပာင္းႏူးညံ ႔တာပါ ” ဆိုလွ်င္၊ ထိုၿပာကို ေၿမၾကီးထဲ ထည္ ့ၿမဳပ္ၿပီး ေနာင္ေလးငါးႏွစ္ ၾကာမွ တူးေဖၚ
ကိုင္တြယ္ေစၿပန္ေသာ္ လူမွ ေၿမၾကီးဘဝသို ့ အဆင္ ့ဆင္ ့ကူးေၿပာင္း ေရာက္ရွိသြားသည္ ့တိုင္ ပထဝီဓါတ္
သေဘာၿဖစ္ေသာ “ မာသေဘာ၊ ေပ်ာ ့သေဘာ ” ကေတာ ့ၿဖင္ ့ ရွိေနၿမဲသာၿဖစ္သည္ဟု မိန္ ့ေတာ္မူပါသည္။

................................................................................................................


“ ေတေဇာဓါတ္ ” ကိုလည္း အပူဓါတ္ ဟုသာ ကြ်န္ေတာ္တို ့သိထားေသာ္လည္း တကယ္ ့အရွိတရားက
ေလာင္ၿမိဳက္လိႈက္စားသည္ ့သေဘာ၊ ရင္ ့ၾကက္ၿခင္းသေဘာတို ့လည္း ရွိေနေသးသည္ဟု သိရၿပန္ပါသည္။
ရိုးစင္းေသာ ဥပမာေလးကေတာ ့ ကြ်န္ေတာ္တို ့ခႏၶာအိမ္ၾကီးအတြင္းဝယ္ “ေတေဇာဓါတ္” ရွိေနေသာေၾကာင္ ့
သာ အဟာရအားလံုးကို ေၿခဖ်က္ၿပီး တစ္ေန ့ထက္တစ္ေန ့ၾကီးရင္ ့လာရၿခင္းၿဖစ္ပါသည္။ ႏုပ်ိဳၿခင္းတို ့ကို တေငြ ႔
ေငြ ႔ေလးၿဖင္ ့ပဲ ေလာင္ၿမိဳက္လိႈက္စားေနေသာေၾကာင္ ့ ကြ်န္ေတာ္တို ့ရင္ ့ေထာ္ ( ရင္ ့ၾကက္ )လာရၿခင္းၿဖစ္
သည္။ အမွန္ကေတာ ့ တၿဖည္းၿဖည္းပ်က္စီးလာၿခင္းဟု ၿမင္ပါ၏။ ဘယ္လိုပဲ နည္းမ်ိဳးစံုၿဖင္ ့ အရြယ္၏ အိုမင္းၿခင္း
ကို က်ားကန္ေၿဖရွင္းၿခင္းငွာ မစြမ္းႏိုင္လြန္းေသာ “ ေတေဇာဓါတ္ ” ပင္ ၿဖစ္ေတာ ့သည္။

“ အာေဘာဓါတ္ ” ပါတဲ ့။
ယိုစီးၿခင္း၊ ဖြဲ ႔စည္းၿခင္းသေဘာရွိသည္ ့ ဓါတ္ၿဖစ္သည္ဟု ဆိုထားပါသည္။ သက္မဲ ့အရာဝတၳဳတိုင္းတြင္ ရွိေန
သလို သက္ရွိ လူ၊ သတၱဝါ အားလံုးတြင္လည္း ဖြဲ ႔စည္းထားသည္ ့သေဘာေတြ၊ ယိုစီးေနသည္ ့သေဘာေတြ
ရွိေနတာကိုလည္း ခံစားသိႏိုင္ပါေသးသည္။

“ ဝါေယာဓါတ္ ” ေလဓါတ္ ဟု ဆိုပါသည္။
အရွင္းဆံုး အၿဖစ္ကေတာ ့ ကြ်န္ေတာ္တို ့ ခႏၶာအိမ္ၾကီး ထ၊ ထိုင္၊ ရပ္သြား၊ လႈပ္ရွားေနႏိုင္ရန္အတြက္ ကိုယ္ခႏၶာ
တစ္ခုလံုးရွိ မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္ မ်ားၿပားၿပည္ ့ၾကပ္ေနေသာ အေၾကာေပါင္းစံုထဲတြင္ ေလဓါတ္ကေလးက
အၿမဲပဲ အၿပည္ ့အဝ ရွိေနေသာေၾကာင္ ့သာ ကြ်န္ေတာ္တို ့အားလံုး ေတာင္ ့ေတာင္ ့တင္းတင္း ၿဖင္ ့ရွင္သန္ေန
ႏိုင္ၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္တဲ ့..။ ထိုေလဓါတ္ကေလးခ်ိဳ ႔ယြင္းပါက၊ ထိုေလတို ့မစီးဆင္းေတာ ့ပဲ ေလၿဖတ္သြားပါက
ခႏၶာအိမ္ၾကီးလည္း၊ ေလထြက္သြားေသာ ပူေပါင္းတစ္လံုးလို၊ ၾကိဳးၿပတ္သြားေသာ အရုပ္တစ္ခုလိုပဲ၊ လဲၿပိဳ က်
သြားမွာ၊ ေပ်ာ ့ေခြ သြားမွာ ၿဖစ္ပါသည္တဲ ့။

ထို ့ေၾကာင္ ့သာ ခႏၶာအိမ္ေတြ က်န္းမာဘို ့၊ ဓါတ္ၾကီးေလးပါး မေဖာက္ၿပန္ဘို ့ လိုသည္ဟု ဆိုစကားရွိေနသည္
ဟု ထင္ပါသည္။

ေလာကၾကီးတစ္ခုလံုး၏ သက္ရွိ၊သက္မဲ ့ အရာအားလံုးတြင္ အၿမဲရွိေနသည္ ့“ ဓါတ္သေဘာ” ေတြကို ဘုန္းဘုန္း
က ထည္ ့သြင္းရွင္းၿပခဲ ့ၿခင္းၿဖစ္၏။ ထိုဓါတ္ၾကီးေလးပါးထဲမွ တစ္ပါးပါးသာ စ,တင္ ခ်ိဳ ႔ယြင္းသြားပါက ၿဖစ္တည္ေန
ေသာ သက္ရွိသက္မဲ ့တို ့၏ ဘဝ စ,တင္ပ်က္စီးၿခင္း၊ ပ်က္ၿခင္းဟု ဆိုပါသည္။

...................................................................................................................

ၿဖစ္၍မပ်က္ႏိုင္ေနၾကၿခင္း၊ ခႏၶာအိမ္ၾကီးေပၚတြင္ ေပၚသမွ်ေသာ ခံစားမႈ ေဝဒနာအားလံုး မေပ်ာက္ပ်က္ေနႏိုင္
ၾကၿခင္းမွာ သည္ခႏၶာအိမ္ၾကီးကို “ ငါ ” ဟု တစ္သံသရာတစ္ေလွ်ာက္လံုး၊ အရိုးစြဲ အသဲစြဲေအာင္ စြဲမွတ္ခဲ ့ေသာ
ေၾကာင္ ့ဟု “ ဗုဒၶ ” က မွန္ေသာစကားကို ဆိုခဲ ့ၿပီးၿဖစ္သည္။ ထို “ ငါ ” မေပ်ာက္ေတာ ့၊ ခႏၶာအိမ္ၾကီးေပၚရွိ
ေပၚလာသမွ်ေသာ ေဝဒနာေပါင္းစံုႏွင္ ့“ ငါ ” တို ့ ေရာခ်င္တိုင္းေရာ၍ ၿဖစ္ခ်င္တိုင္းၿဖစ္ၿပီး မပ်က္ခ်င္တိုင္းလည္း
မပ်က္ ၿဖစ္ေနၾကၿခင္း ၿဖစ္သည္။

“ ငါ ” ကေလး ဖယ္ထားႏိုင္သည္ ့ ထိုခဏဝယ္ ၿဖစ္ေပၚေနေသာ ခံစားမႈေဝဒနာအားလံုး၏ “ သေဘာသက္
သက္ ” မွန္သမွ်တို ့ကို သူ ့ခ်ဥ္းသက္သက္ ၾကည္ ့ႏိုင္၊ သိႏိုင္ေတာ ့မည္ဟု ထင္မိပါသည္။ သူ ့သေဘာေလး
ေတြအတိုင္း ၿဖစ္ေနတာ၊ ေၿပာင္းသြားတာ၊ ပ်က္သြားတာ၊ တိုးလာတာ၊ ေရာ ့သြားတာေလးေတြကို သိၿမင္လာ
ႏိုင္မည္ဟုလည္း ေတြးမိ၏။ ထိုသေဘာေလးကို GHOST ရုပ္ရွင္ကားထဲကလိုပဲ ကိုယ္ ့ခႏၶာအိမ္မွ ခြာ၍ ကိုယ္ ့
ကိုယ္ကို ၿပန္ၾကည္ ့ေနၿခင္းဟု အနီးစပ္ဆံုး ဥပမာတစ္ခုၿဖင္ ့ ေရးခဲ ့ဖူးၿပီးလည္းၿဖစ္သည္။

ယၡဳ ဘုန္းဘုန္းမွ ဘုရားေဟာအတိုင္း ဓါတ္သေဘာ၊ ပညတ္၊ ပရမတ္သေဘာေတြကို ၿပ၍ ၊ ကြ်န္ေတာ္တို ့အား
“ ငါ ” ကို ေဖ်ာက္ႏိုင္ေစရန္ သီအိုရီ တစ္ခုကို ၿပခဲ ့ၿပီ။ တကယ္လည္း ကိုယ့္ခႏၶာအိမ္ၾကီးတစ္ခုလံုးကို အၾကား
အလပ္မရွိ တစ္ခုခ်င္း လိုက္လံ စမ္းသပ္၍ “ လူ ” ဟူေသာ အေခၚ ပညတ္ကိုရွာပါလွ်င္လည္း၊ ေတြ ႔ႏိုင္ပါမည္
လား ...။ စဥ္းစားပါေလ၊ တစ္ကိုယ္လံုး သူ ့ေနရာႏွင္ ့သူ အေခၚပညတ္အစိပ္အပိုင္းေတြႏွင္ ့ပဲ အၿပည့္ရွိေန
မည္ ၿဖစ္ပါ၏။ ထို ပညတ္ အစိပ္အပိုင္းအားလံုး စုေပါင္းၿပီးမွသာ “ လူ ” ဟူေသာ “ ပညတ္ၾကီး ” ၿဖစ္ရသည္
မဟုတ္ပါေလာ...။

...............................................................................................................

“ ငါ ” ဟု ထင္လိုက္သည္ႏွင္ ့ “ ငါ ” ႏွင္ ့ ထိစပ္ေနရေသာအရာအားလံုး ေယာကၤ်ား၊မိန္းမ၊ ေတာေတာင္ေရေၿမ၊
တိရစၦာန္ .... စသည္ ့ အေခၚပညတ္အားလံုးကို ဖမ္းယူဆုပ္ကိုင္ ခံစားမိလိုက္ေတာ ့၏။ တြယ္တာမိလိုက္ေတာ ့
၏။ မစြန္ ့ရက္၊ မထားရက္ခဲ ့ ႏိုင္ေအာင္ ၿဖစ္ရေတာ ့၏။

အသက္ထြက္ေအာင္ကို နာက်င္လြန္းမက နာက်င္ၿပီး ကိုယ္တစ္ေယာက္ထဲ “ ေသ ” ရေသာအခါ ... ထို တြယ္
တာမိခဲ ့ေသာ သံေယာဇဥ္အားလံုးကို မၿပတ္ႏိုင္၊ မၿဖတ္ႏိုင္ ၿဖစ္ရသလို၊ ထိုသံေယာဇဥ္ အားလံုးႏွင္ ့ ေသကြဲကြဲ
လိုက္ရသည္ ့အတြက္ မေက်မနပ္ၿဖင္ ့ ေသပြဲ ဝင္ရၿပန္ေလ၏။ ေနေရးအတြက္ စီမံကိန္းမ်ိဳးစံု ေရးစြဲရင္း၊ ၾကိဳးစား
ရုန္းကန္ေနရင္း အခ်ိန္ေတြကုန္ေနေသာ ကြ်န္ေတာ္တို ့က မေသခ်ာတာေတြၾကားထဲက ေသၿခင္းတရားကို
ေတာ ့ၿဖင့္ မေမ ့စေကာင္းဟု ထင္မိပါသည္။ တစ္ေန ့တစ္ခါေလာက္ေတာ ့ၿဖင္ ့“ ေသ ” ဘို ့ကို ေတြးသင္ ့၏။

................................................................................................................

ဘုရားရွင္က သူေတြ ႔ရွိခဲ ့ေသာ တစ္ေလာကလံုးတြင္ တကယ္ပဲရွိေနေသာ ေလးမ်ိဳးေသာ ပရမတ္ၿဖစ္သည္ ့
“ စိတ္၊ေစတစ္သိတ္၊ ရုပ္၊ နိဗၺာန္ ” တို ့သည္ ၊ ပညတ္တို ့ကဲ ့သို ့ အတံုး၊အလံုး၊ အဆိုင္အခဲ တို ့လို ကိုင္တြယ္ၿပ
လို ့ မရႏိုင္ပဲ အမတန္ဥာဏ္ရည္ေကာင္းၿပီး၊ ပါရမီ ရင္ ့သန္ပါမွ ဥာဏ္မ်က္ေစ ့ေလးၿဖင့္ ၿမင္ႏိုင္ခံစားႏိုင္မွာကို
သိၿမင္ေတာ္မူခဲ ့ၿပီးၿဖစ္၏။

အစိုးရႏွင္ ့ အၿမင္မတူသူ၊ အစိုးရကို ဆန္ ့က်င္သူမ်ားကို “ သူပုန္ ” ဟု ေခၚဆိုၾကပါ၏။
သို ့ဆိုလွ်င္.. “ စိတ္၊ေစတစ္သိပ္၊ရုပ္၊နိဗၺာန္” တို ့ကသာ တစ္ကယ္ရွိေနၿပီး၊ “ငါ”၊သူ၊ေယကၤ်ား၊ မိန္းမ၊ ေရ၊ေၿမ၊
ေတာ၊ေတာင္၊တိရစၦာန္ ”..တို ့ဆိုတာ မရွိပါဘူးဟု ေဟာၾကားထားရက္ႏွင္ ့ ကြ်န္ေတာ္တို ့က “ စိတ္၊ေစတစ္သိပ္
ရုပ္၊နိဗၺာန္” ဆိုတာ တကယ္မရွိပါဘူး၊ “ ငါ ”၊သူ၊ေယာကၤ်ား၊မိန္းမ၊တိရစၦာန္၊ ေတာ၊ ေတာင္၊ေရ၊ေၿမ.. ” တို ့သာ
တစ္ကယ္ရွိေနတာပါ..ဟု၊ ဗုဒၶဘာသာ အမည္ခံၿပီး၊ ဘုရားႏွင္ ့ ေက်ာခ်င္းကပ္၍ ဘုရားကိုဆန္ ့က်င္ေနေသာ
ဘုရားရွင္၏ သူပုန္ မ်ား ၿဖစ္မွန္းမသိ ၿဖစ္ေနၿပီ ” ဟု ဘုန္းဘုန္းမွ ဂရုဏာေဒါေသာႏွင္ ့ ေဟာရွာပါသည္။

ဘုရားရွင္က သူကိုယ္တိုင္ ရွာေဖြက်င္ ့ၾကံ ေတြ ႔ရွိခဲ ့ေသာ ဝိပႆနာတရားေတာ္ၾကီးသည္ လူသာမာန္တို ့
အတြက္ နားလည္ရန္ အလြန္ခဲယဥ္းၿပီး၊ အာရံုငါးပါးတို ့တြင္သာ ေမြ ႔ေပ်ာ္ေနတတ္ေသာ လူသားအားလံုးအတြက္
ဓါတ္သေဘာ၊ ပရမတ္သေဘာ၊ ၿဖစ္ပ်က္သေဘာတို ့ကို ေဟာၾကားေခ်ခြ်တ္ရန္ အမတန္မွ ခက္ခဲ ပင္ပန္း ဆင္းရဲ
ေတာ ့မည္ကို သိေတာ္မူေသာေၾကာင္ ့ တရားမေဟာေတာ ့ဘူးဟု စိတ္ၿဖစ္ေပၚခဲ ့ေၾကာင္း၊ ဤသည္ကို သိလိုက္
ေသာ သဟံပတိၿဗဟၼာၾကီးမွ ဘုရားရွင္ ေၿခေတာ္ရင္းတြင္ ဦးခိုက္၍ အခ်က္သံုးခ်က္ၿဖင္ ့၃၁ဘံုသားအားလံုး
အတြက္ တရားေတာ္ကို ေဟာၾကားေပးပါရန္ ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္ခဲ ့သည္ဟု ဘုန္းဘုန္း၏ တရားပုဒ္ထဲတြင္
နာမိခဲ ့ပါသည္။

သဟံပတိၿဗဟၼာၾကီး ဘုရားရွင္ကို တရားေဟာရန္ေလွ်ာက္ထားပံုမွာ....
“ တစ္ခ်ိဳ ႔က ဥာဏ္ရည္ အလြန္နည္းၿပီး ပါရမီ လံုးဝ မရွိသူ ၿဖစ္ပါေသာ္လည္း၊ ဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္ကို
နာၿပီးမွသာ ဥာဏ္ရည္ထက္၍ ပါရမီ အသင္ ့အတင္ ့ ရွိလာႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ တစ္ခ်ိဳ ႔က ပါရမီ အသင္ ့အတင္ ့ရွိၿပီး
သားမို ့ ဘုရားတရားေတာ္တို ့နာယူၿပီး ပါရမီရင္ ့သန္လာႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ တစ္ခ်ိဳ ႔က လူေတြၾကားထဲမွာ ေနေနၾက
ေပမယ္ ့ပါရမီဥာဏ္ အလြန္ရင္ ့သန္ေနသူမ်ားၿဖစ္ေန၍ ဘုရားတရားေတာ္တို ့ ကို နာယူၿပီးလွ်င္ပဲ ေသာတပန္၊
သဂဒါဂန္၊ အနာဂန္ အဆင္ ့တို ့မွသည္ မဂ္ဥာဏ္၊ဖိုလ္ဥာဏ္ေတြရ၍ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ၿပဳ ကြ်တ္တန္း ဝင္
ၾကပါမည္ ့အေၾကာင္း” တို ့ၿဖင္ ့ ေလွ်ာက္ထားခဲ ့ေၾကာင္း ဗဟုသုတအၿဖစ္ နာၾကားခဲ ့ရပါသည္။

........................................................................................................

အမွန္ေတာ ့ ပါရမီ ဆိုသည္မွ အေလ ့အက်င္ ့တစ္ခုပင္ဟု ကြ်န္ေတာ္ထင္ပါသည္။
ရိုးသားစြာ ဆိုရပါလွ်င္ ကြ်န္ေတာ္သည္ “ ဝိပႆနာ ” အေၾကာင္းကို ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ ေရးဖြဲ ႔ေနေပမယ္ ့
ယေန ့အခ်ိန္ထိ ၿဖစ္ပ်က္ကိုမၿမင္၊ “ ငါ ” ကိုလည္း မေပ်ာက္ေသးပဲ လုပ္ခ်င္တာေတြ ေလွ်ာက္လုပ္ေနတံုးဟု
ဝန္ခံခ်င္ပါ၏။

သို ့ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္တို ့ ေဝးေနေသးသည္ဟု ထင္ေနရေသာ၊ ေမ ့ခ်င္ေရာင္ေဆာင္၍ အတင္းေမ ့ထားရေသာ
မေတြးခ်င္၊ မေတြ ႔ခ်င္ေတာ ့သည္ ့ မေသခ်င္သည္ ့ ေသၿခင္းတရားကို ရင္ဆိုင္ဘို ့အတြက္၊ ေက်ေက်နပ္နပ္
ေသ သြားတတ္ဖို ့အတြက္ ၿဖစ္ပ်က္ေတြကိုၿမင္ေအာင္၊ “ ငါ ” ကို ခြာႏိုင္ေအာင္ တစ္ေန ့ တစ္ရက္ကို အားတဲ ့
အခ်ိန္ေလးမွ ဖဲ ့၍ မိနစ္ပိုင္းေလာက္မွ်ေတြး ေတြး သြားၿခင္းအားၿဖင္ ့ပါရမီတို ့ ရင္ ့သန္လာေအာင္ ၾကိဳးစားရင္း
ေနာက္ဆံုးတိုက္ပြဲကို အႏိုင္တိုက္ဖို ့ ၿပင္ဆင္ထားသင့္လွပါေၾကာင္းၿဖင္ ့ ...။

ကဲ .. မိတ္ေဆြေရ..၊
ဒီေန ့က စ,ၿပီး မအိမ္ခင္ တစ္မိနစ္ေလးေလာက္ “ ငါ ” မရွိ၊ မဟုတ္ေၾကာင္း စဥ္းစား သြားၾကည္ ့ပါမည္လား..။
တစ္ရက္ကို တစ္ခါေလးပဲေလ၊ က်န္တဲ ့အခ်ိန္ေတြကေတာ ့ ကြ်န္ေတာ္ ့လို အေမေမြးထားတဲ ့ရုပ္နဲ ့၊ အေမေပး
ထားတဲ ့ နာမည္နဲ ့ “ ငါ ” ပဲေပါ ့..။

ကိုယ္ ့ခ်စ္တဲ ့၊ ခင္တဲ ့လူေတြအားလံုး အတူလိုက္မလာႏိုင္ဘူးေနာ္..၊ အဲ ့ဒီအခ်ိန္က်ရင္..။
ေဝးေနတယ္ထင္ရတဲ ့ အရာေတြ၊ အခ်ိန္ေတြအားလံုး တၿဖည္းၿဖည္းနီးလာရင္း တစ္ခ်ိဳ ႔ေတြကိုေတာင္ ၿဖတ္
ေက်ာ္ခဲ ့ၿပီးၿပီပဲ ..။

တစ္ရက္ကို တစ္ခါေလးနဲ ့ ရက္ေတြ၊ လေတြ၊ ႏွစ္ေတြ မ်ားလာရင္ “ ပါရမီ ” ဆိုတာ ၿဖစ္လာမွမဟုတ္လား..လို ့။

ခင္တဲ ့ ...

( အၿဖဴေလး )

.......................................................................................................

ၿဖစ္ပ်က္( ၅ ) ကို ဆက္ေရးဘို ့ ၾကိဳးစားသြားပါမည္။








5 comments:

SHWE ZIN U said...

အျဖဴေလး ေရ

ၿဖစ္ၿပီး မပ်က္ေသးတဲ႕ ပိုစ္႔ ၄ပုဒ္ ထိရွိသြားၿပီေနာ္ အျဖဴေလး ရဲ႕ ေစတနာ ကိုေလးစားပါတယ္ က်ဳိးစားၿပီးေတာ႔ ျမင္ေအာင္ၾကည္႕မယ္ေနာ္

kiki said...

ဓါတ္ၾကီးေလးပါး နဲ့ ပညတ္ သေဘာေတြကိုေတာ့ သိျပိီ ။
ဒါေပမဲ့ ပရမတ္ ေလးပါး ဆိုတာ ( စိတ္၊ေစတသိက္၊ရုပ္၊ နိဗၺာန္ )လား။ ဒါမွ မဟုတ္ (စိတ္၊ေစတသိက္၊ရုပ္ ၊ နာမ္ )လား။ ေရးထားတာ ၂ မ်ိဳးျဖစ္ေနလို ့၊ ေရာေထြး ေနပါ တယ္။

ငါ အစြဲေတြ တယ္ ဆိုးေပတာကိုး...
ေနာက္ၾကံဳရင္ ရွင္းျပ ပါ အံုး..။ ခုခ်ိန္ထိေတာ့ငါအစြဲေတြ မခၽြတ္နိုင္ေသးပါဘူး ။ ၾကိဳးစားရအံုးမယ္ ေပါ့...

ခင္မင္စြာျဖင့္
မကိ...

sosegado said...

က်ေနာ္တုိ႔က ခုမွ ထိေတြ႔မိပါတယ္၊ အဲဒီလုိ သစၥာတရားေတြနဲ႔ ထိေတြ႔ရတာကုိက ေရွးပါရမီတစ္ခုပါလာၿပီလုိ႔မွတ္ပါတယ္၊ ေရွ႕ဆက္လုပ္ရမွာကေတာ့ ကုိယ္ေပၚမွာပဲ မႈတည္ေတာ့မွာပါ၊
ေနာက္ဆုံး ကံရယ္ ဥာဏ္ရယ္ ဝိရိယရယ္ ေပါင္းႏုိင္ဘုိ႔ပါပဲ၊

ေခ်ာ(အစိမ္းေရာင္လြင္ျပင္) said...

ဟုတ္. မအိပ္ခင္ ငါဆိုတဲ႔အေၾကာင္းစဥ္းစားျပီးမွ အိပ္ပါ႔မယ္ ကိုအျဖဴေလး..

mstint said...

စစ္မွန္ေသာတရားထူး တရားျမတ္မ်ား ရွာေဖြေတြ႔ရွိႏိုင္ပါေစကြယ္။
ျဖစ္ပ်က္(၅)ကိုေစာင့္ေမွ်ာ္လွ်က္ပါ။
စိတ္ဓာတ္အစဥ္ၾကည္လင္ေအးျမပါေစေနာ္။

ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္