Saturday, May 28, 2011

အေျဖ.....။

ကိုေဇာ္ ့အတြက္ မ်က္ရည္မက်ခင္ သိေစခ်င္ အပိုင္း ( ၂ ) ကို “ တဂ္ပို ့ ( စ ) ” ေလးအၿဖစ္ ေရးတင္ၿဖစ္တံုးက
အမတန္ၾကီးက်ယ္ေသာ စကားလံုးမ်ားၿဖစ္သည္ ့ “ နိဗၺာန္ ” တို ့၊ ရုပ္၊ နာမ္၊ စူဠေသာတပန္ ... စ,သည္ ့ေဝါဟာရ
မ်ားကို မႏိုင္ ့တစ္ႏိုင္ ကြ်န္ေတာ္ ထည္ ့သြင္းေရးဖြဲ ႔ခဲ ့မိပါ၏။

အသြားခ်င္ဆံုးေနရာက “ နိဗၺာန္” ၿဖစ္သည္ဆိုေသာ အေၾကာင္းအရာေပၚ မူတည္၍ ကြ်န္ေတာ္လည္း ၾကားဖူး
နာဖူးသေလာက္ကို အတတ္ႏိုင္ဆံုးၿဖင္ ့ အတိုခ်ံဳ ႔ ၿပီး ေဆြးေႏြးခဲ ့ေသာေၾကာင္ ့ထိုပို ့(စ)အတြက္ ဆက္ရန္
စာ အတို အစ ေတြ က်န္ေနခဲ ့ရပါသည္။

အမတန္ ေရာက္ခဲ၊ ရခဲ လွေသာ “ နိဗၺာန္ ” ကို မေၿပာခင္၊ ကြ်န္ေတာ္တို ့ အားလံုး ေရွာင္လႊဲလို ့မရပဲ ၾကိမ္းေသ
ေပါက္ရင္ဆိုင္ရေတာ ့မည္ ့ ေသၿခင္းတရားၾကီးကို လြန္ေသာ္ ... ဘယ္ေရာက္လို ့၊ ဘာၿဖစ္ေတာ ့မည္ ဆိုသည္ ့
ေမးခြန္းအတြက္ အရင္ဦးဆံုး စဥ္းစားေတြးေခၚသင္ ့သည္ဟု ကြ်န္ေတာ္ ထင္ပါသည္။

သည္လိုအေတြးေတြ ကြ်န္ေတာ္ ေတြးေနမိခဲ ့သည္မွာ ဘေလာ ့ရြာတို ့၏ အလယ္ဗဟို၊ ဘေလာ ့ဂါတို ့၏ အခ်စ္
ရဆံုး၊ အခင္ရဆံုး “ အစ္ကိုၾကီးေက်ာက္ ” ကြယ္လြန္ သြားခဲ ့သည္မွ အစ, ၿပဳခဲ ့ပါသည္။

“ မင္းကလည္းကြာ .. တစ္တီတူးငွက္လို မိုးၿပိဳမွာ ေၾကာက္ၿပီး ေၿခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္း မိုးေပၚေထာင္ထားသလို”
ဟု ေၿပာစရာ ၿဖစ္ႏိုင္သလို၊ “ အၿဖဴေလးေတာ ့ ေၾကာင္စ ၿပဳၿပီ ” ဟုလည္း ေမးေငါ ့ႏိုင္၊ ၿပံဳးႏိုင္၊ ရယ္ႏိုင္ပါလိမ္ ့
မည္။ သို ့ေသာ္ ...... အခ်ိန္မက်ေသးပါဘူး၊ လုပ္စရာေတြ ရွိေသးတယ္၊ မအားေသးပါဘူး၊ ပ်င္းစရာၾကီး၊ အခ်ိန္
ေတြ အမ်ားၾကီးရွိပါေသးတယ္၊ ေနာက္မွ .... စ,သည္ စသည္ၿဖင့္ “ ရ ... အံုးမယ္ ” ဆိုေသာ ဘယ္ေတာ ့မွ မၿပီး
ဆံုးႏိုင္ေတာ ့ေသာ အေၾကာင္းၿပခ်က္ေတြ၊ ဆင္ေၿခ၊ ဆင္လက္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ၿပၿပီး “ ေဝးပါေသးတယ္ ” ဆို
သည့္ ဆိုင္းဘုတ္ၾကီးကိုင္ရင္း ငယ္ဘဝေတြကို ၿဖတ္သန္း ေက်ာ္လြန္ခဲ ့သည္ ့အခ်ိန္ေတြအတြင္းမွာပင္ ကိုယ္ ့
ေဘးမွ ကိုယ္ ့ကိုယ္ ခြဲခဲ ့၊ ထားခဲ ့သြားသူေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားခဲ ့ၿပီလဲ ...။ မွတ္ေရာ မွတ္မိၾကပါေသးရဲ ႔ လားဟု
ေမးၾကည္ ့ခ်င္ပါသည္။ ငယ္တဲ ့သူေတြ ၾကားထဲမွာ ကိုယ္ပါ ေရာငယ္ေနမိၾကပါသည္။ တစ္သက္လံုးပဲ ငယ္ေန
သလို အၿမဲတန္းပဲ ရွင္သန္ေနလိမ္ ့ဟုလည္း အထင္ေတြ ရွိေနၾကၿပန္ပါသည္။

ခြဲရတံုးခဏ တြယ္တာရသည္ ့ အတိုင္းအတာအရ ပူေဆြး ေၾကကြဲမိၾကရေသာ္လည္း ၾကာလာေတာ ့လည္း
ေၾကြက် ေၿမခ, ခဲ ့ရသည္ ့ ၿပကၡဒိန္ စာရြက္မ်ားလိုပဲ ေဟာင္းႏြမ္းသြားၾကတာ၊ ေမ ့ေပ်ာက္သြားၾကတာပဲ ၿဖစ္ပါ၏။
တစ္ေန ့ ... ကိုယ္လည္း သူတို ့လိုပဲ ထြက္ရလိမ္ ့အံုးမည္။ သူတို ့လည္း ကိုယ္ ့ကို ေဆြးေၿမ ႔ေၾကမြသြားေသာ
ေရာ္ရြက္တစ္ရြက္လိုပဲ ေမ ့ေပ်ာက္ၾကေပလိမ္ ့အံုးမည္။ ကိုယ္က ေလာကၾကီးကို အလွဆင္ခဲ ့ပါသည္ဟု အထင္
ရွိခဲ ့ေသာ္လည္း ကိုယ္မရွိလည္း ေလာကၾကီးက သူ ့သဘာဝအတိုင္း အေရာင္အေသြးတို ့ စံုလင္စဲ ပဲ ၿဖစ္ပါမည္။

ကြ်န္ေတာ္တို ့က သည္ေလာကၾကီးထဲက ဘာေတြ ရ ယူႏိုင္ခဲ ့ပါသလဲ ၊ တစ္ေယာက္ထဲ ၿပန္ထြက္ရေတာ ့မယ္ ့
သံသရာ ခရီးအတြက္ ကြ်န္ေတာ္တို ့ ဘာေတြ ၿပင္ဆင္ႏိုင္ခဲ ့ပါသလဲ ၊ စဥ္းစားစရာေတြ ဆင္ၿခင္စရာေတြ ၿဖစ္
ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို ့က သံသရာမွာ လည္ၾကရအံုးမည္ ့ သံသရာခရီးသည္ေတြပဲ မဟုတ္ပါလား လို ့ ။

တစ္ဘဝစံမ်ား၊ ဘာသာမဲ ့မ်ား မဟုတ္သည့္အၿပင္ အေလးနက္ဆံုးေသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ား ၿဖစ္ေနေသာ
ေၾကာင္ ့လည္း ေနာက္ဘဝ ဆိုတာေလးေတာ ့ ထည္ ့သြင္းစဥ္းစားသင္ ့သည္ဟု ထင္ပါသည္။ အေလးနက္ဆံုး
ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားၿဖစ္ၾကၿပီး၊ အေပါ ့ရႊတ္ဆံုး သူမ်ားအၿဖစ္ေတာ ့ မၿဖစ္ေစလိုပါေပ။

“ အေလးနက္ဆံုး ဘာသာဝင္ ” ဟု ဆိုရသည္မွာ ကြ်န္ေတာ္တို ့ ကိုးကြယ္ေနၾကေသာ ဗုဒၶ၏ ဘာသာက
တစ္ၿခားၿခားေသာ ဘာသာေတြလို ၊ “ ဒါပဲ ရြတ္၊ ဒါပဲလုပ္၊ ဒါပဲ အမွန္၊ မေမးနဲ ့၊ ေစာဒကမတက္နဲ ့” ဟု ခ်ဳပ္ကိုင္
မထားသလို၊ “ ဆုေတာင္းၿခင္း၊ အာပတ္ေၿဖ၍ ရၿခင္း၊ ကယ္တင္ႏိုင္ၿခင္း၊ ရွင္သန္ ထ,ေၿမာက္ႏိုင္ၿခင္း၊ ဖန္ဆင္း
ၿခင္း ” တို ့လည္း လံုးဝမရွိပဲ မိမိကိုယ္တိုင္ပင္ အမွန္တရားကို လြတ္လပ္စြာ ရွာေဖြ ႏိုင္ၿခင္းပဲ ၿဖစ္ပါ၏။ လက္
ေတြ ႔လည္း က်လြန္းပါ၏။ အစမ္းသပ္လည္း ခံပါ၏။ သိပၸံနည္းေတြႏွင္ ့ေတာင္ စမ္းသပ္ၾကသည္ဟု ၾကားဖူးပါ၏။
လူမ်ိဳးၿခား လက္ေတြ ႔သမားတို ့ လာေရာက္ေလ ့လာ စမ္းသပ္၍ မွန္ေနေသာ တရားေတြကို ေတြ ႔ရွိခဲ ့ၿပီး ထိုရိပ္
သာၾကီးေတြမွာပဲ အသက္ထက္ဆံုး ေနထိုင္ေမြ ႔ေပ်ာ္ေနခဲ ့ၾကသည္ကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္ ဆံုေတြ ႔ခဲ ့ဖူးပါ၏။

ဗုဒၶဘာသာ၏ ပင္ကိုယ္သေဘာကိုက လြတ္လပ္မႈကို အေၿခခံ၍ ကိုယ္တိုင္ပဲ ရွာေဖြ ၿပီးမွ သိ ရတာ ဆိုေတာ ့
လည္း ကြ်န္ေတာ္တို ့ အားလံုးတို ့က လြတ္ခ်င္တိုင္း၊ လြတ္ ၿပီး လပ္ခ်င္တိုင္း လပ္ေနၾကပါ၏။ တစ္ခါတစ္ရံ
ဘုရားေက်ာင္းကန္ တို ့ ၾကံဳၾကိဳက္၍ ေရာက္သြားေသာ္လည္း ၾကည္ညိဳဖြယ္ ထုဆစ္ ထားေသာ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္
ကို ေမာ္ဖူးမိၿပီး ဆီမီးပန္းေရခ်မ္းတို ့ကပ္လႈ ၿခင္းၿဖင့္သာ ၿပီးဆံုးခဲ ့ရတာလည္း အၾကိမ္ၾကိမ္ ၿဖစ္ပါ၏။ သည္မွ်
ေလး လုပ္မိတာေတာင္မွ သည္ေလာက္ စိတ္ဘဝင္ၾကည္ႏူးမိရလွ်င္ သည္ ့ထက္ လုပ္မိ၊ ၾကိဳးစားမိလွ်င္ ဘယ္
ေလာက္ ၾကည္ႏူးၿပည့္စံုႏိုင္မည္နည္းဆိုတာကိုေတာ ့ ဘယ္ေတာ ့မွလည္း မစဥ္းစားမိခဲ ့ၾကပါေပ။

“ ဗုဒၶဘုရားရွင္” က ၊ သူမ်ားေၿပာတိုင္းလည္း မယံုနဲ ့၊ ဆရာေၿပာတိုင္းလည္း မယံုနဲ ့၊ ၿမင္တိုင္း ၾကားတိုင္းလည္း
မယံုနဲ ့ မိမိကိုယ္တိုင္ ေလ ့လာစမ္းသတ္ၿပီး မွန္ၿပီ၊ ေက်နပ္ၿပီဆိုမွ ယံုၾကည္လက္ခံပါ .. ဟု မိန္ ့မွာခဲ ့သည္ဟု
ကြ်န္ေတာ္ေတာ ့ ၾကားဖူးခဲ ့ပါသည္။ ၿပီးေတာ ့ တစ္ၿခားေသာ ဘာသာေတြကဲ ့သို ့လည္း အပတ္စဥ္ အခ်ိန္
ကန္ ့သတ္၊ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားၿဖင္ ့ ဘုရားေက်ာင္းကန္မ်ားသို ့မသြားမေနရေသာ သံမဏိစည္းကမ္းမ်ားလည္း
မရွိေလေတာ ့ ကြ်န္ေတာ္တို ့အားလံုးကလည္း လြတ္ခ်င္တိုင္း လြတ္ေနခဲ ့ရၿပီး ကိုယ့္ဘာသာအေၾကာင္းကို
ေတာင္ ဂဂနန မသိႏိုင္ခဲ ့ၾကရေလာက္ေအာင္ ၿဖစ္ေနခဲ ့ရပါသည္။ ထို ့ေၾကာင္ ့ ဘာသာၿခားတို ့က သည္ေန
ရာတြင္ ကြ်န္ေတာ္တို ့ထက္ သာလြန္ေနပါသည္။ သူတို ့ဘာသာအေၾကာင္းမ်ား စ, ေမးမိလွ်င္ စံုလင္စြာပင္
အက်ယ္တဝင္ ့ ရွင္းၿပႏိုင္ၾကပါေပသည္။

အထက္က ဆိုခဲ ့သလို ၊ ေလ ့လာဖို ့လည္းမအား၊ စမ္းသပ္ဖို ့လည္းမအားႏိုင္ေတာ ့ပဲ “ ရ .. အံုးမယ္ ” ဆိုေသာ
ကိစၥၾကီးေတြနဲ ့ပင္ လူ ့ဘဝရဲ ႔ အခ်ိန္ေတြကို ကုန္လြန္ေနမိခဲ ့ၾကပါသည္။ အေလးအနက္ဆံုး ဘာသာဝင္ေတြက
အေပါ ့ရႊတ္ဆံုးဘာသာဝင္ေတြ ၿဖစ္ခဲ ့ၾကရပါသည္။ တစ္ၿခားသူမေၿပာႏွင္ ့။ ကြ်န္ေတာ္ ့ကို ကြ်န္ေတာ္ ေၿပာပါ
ေတာ ့မည္။ ကြ်န္ေတာ္သည္ ကြ်န္ေတာ္ ့ တစ္သက္ႏွင္ ့တစ္ကိုယ္ ဥပုတ္တစ္ရက္သာ ေစာင့္ဖူး၍ ရွစ္ပါးသီလကို
ရာခိုင္ႏႈန္းၿပည့္ တစ္ရက္သာ ေစာင္ ့ခဲ ့ဘူးၿခင္းၿဖစ္ပါသည္။ ရာခိုင္ႏႈန္းၿပည့္ဆိုသည္မွာ ရွစ္ပါးမွာ တစ္ပါးတစ္ေလ
မွ ကိုယ္ေရာ၊ စိတ္ေရာ မက်ိဳး၊ မေပါက္ခဲ ့ ၿခင္းၿဖစ္ပါသည္။ ထိုစဥ္က ကြ်န္ေတာ္တို ့ အိမ္တြင္ အားရက္တိုင္း
သူငယ္ခ်င္းေတြ စုၿပီး ပိုကာ ကစားေလ ့ရွိပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို ့ေရွ ႔တြင္လည္း ဂ်ီတီအိုင္ ကဲ ့သို ့ေသာ ေက်ာင္း
တစ္ေက်ာင္းရွိပါသည္။ ေက်ာင္းဆိုေတာ ့လည္း မိန္းမလွ၊ မိန္းမေခ်ာ အလြန္ေပါမ်ားသည္ေပါ ့ဗ်ာ..။

ထိုေန ့က ၿမန္မာဥပုတ္ေန ့ၿဖစ္ခဲ ့သည္။( ေနရာက ထိုင္ဝမ္ပါ )။
အဲ ့ဒီ ထိုေန ့မွပင္ ကြ်န္ေတာ္လည္း ထူးထူးၿခားၿခား စိတ္ကူးစိတ္သန္းေပၚမိေတာ ့သည္။
“ ငါ ့တစ္သက္တာမွာ၊ ဥပုတ္ တစ္ခါမွ မေစာင့္ဘူးခဲ ့ပါလား ” ဟူေသာ အေတြးစိတ္ကူး ၿဖစ္သည္။
စိတ္ကူးမိမိၿခင္းပဲ ဘုရားအာရံုၿပဳ၍ ရွစ္ပါးသီလခံၿပီး ဥပုတ္ပါ ေစာင္ ့လိုက္ပါေတာ ့သည္။ ကြ်န္ေတာ္ ့အခန္းထဲက
ဘုရားရုပ္ပံုကို ေမာ္ဖူးၿပီး ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ၿမတ္ၾကီး တကယ္ပင္ စံ,ပယ္ေတာ္မူေနသကဲ ့သို ့ အာရံုညႊတ္ကာ
ကြ်န္ေတာ့္အသက္ႏွင့္ခႏၶာကို ဗုဒၶဆီမွာအပ္ရင္း ရွစ္ပါးသီလေတာင္း၍ ဥပုတ္ေစာင့္တည္လိုက္မိၿခင္း ၿဖစ္ပါ၏။
သူငယ္ခ်င္းမ်ားက ပံုမွန္မဟုတ္ေတာ ့ပဲ ထူးၿခားတီထြင္လိုက္ေသာ ကြ်န္ေတာ္ ့ကို နားမလည္သလို ၾကည့္ၾက
ေသာ္လည္း အားနာသၿဖင္ ့ ဘာမွ မေၿပာခဲ ့ၾကပါ။

ထိုေန ့က ကြ်န္ေတာ္အလြန္ခ်စ္ေသာ မိတ္ေဆြ၊ ကြ်န္ေတာ္အလြန္ခင္ေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင္ ့ တစ္ေန ့တာ
ေက်ာခိုင္းရေလေတာ ့သည္။ အမွန္ေတာ ့ တစ္ပတ္ ၿဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို ့က တစ္ပတ္မွာ တစ္ခါ ေတြ ႔ၾက
ရတာကိုး ..။ ဖဲဝိုင္းကလည္း ကြ်န္ေတာ္ပါမွ ပို၍ အသံက်ယ္ပါ၏။ ဆူ ပါ၏။ ကြ်န္ေတာ္က ခပ္တည္တည္ႏွင္ ့
စ,တတ္ ေနာက္တတ္၍ ၿဖစ္သည္။ ခပ္ေပါေပါေနေသာ ကြ်န္ေတာ္က ခပ္တည္တည္ႏွင့္ပင္ အခန္းတံခါးပိတ္၍
ေနကုန္ေအာင္ေနခဲ ့မိေတာ ့သည္။ ေရွ ႔က ဝါးရံတာကိုေတာင္ထြက္မၾကည့္ခဲ ့ပါ။ ၿမန္လြန္းေသာ စိတ္တို ့ က်ိဳး
ေပါက္မည္ စိုးေသာေၾကာင္ ့ ၿဖစ္သည္။ ဘုရားရွင္ကို ကတိၿပဳခဲ ့မိသည္ကတစ္ေၾကာင္း၊ တစ္သက္မွာ ဒီတစ္ခါ
သာ ေစာင့္ဖူးသည္ ့ ဥပုတ္ ၿဖစ္သည္ကတစ္ေၾကာင္း တို ့ေၾကာင္ ့က်ိဳးေပါက္မွာ စိုး ေသာေၾကာင္ ့ဟု ရိုးသားစြာ
ဝန္ခံပါသည္။ ဘာပဲေၿပာေၿပာ ထိုေန ့က ရာႏႈန္းၿပည္ ့ ေအာင္ခဲ ့ေသာ ရွစ္ပါးသီလႏွင္ ့ထိုဥပုတ္ကို ကြ်န္ေတာ္
ယေန ့အခ်ိန္ထိ မေမ ့ႏိုင္ေတာ ့ပါေပ ။ ထို ေန ့ဖဲဝိုင္းလည္း အသံ “ ဆိပ္ ” ခဲ ့ပါ၏။

ေနာက္ဘဝ အေၾကာင္း ၿပန္ဆက္ပါမည္။ ကြ်န္ေတာ္တို ့ ဘာသာက ေနာက္ဘဝ ရွိသည္။ ၃၁ဘံုရွိသည္။
ကံ ၊ ကံ ၏ အက်ိဳးရွိသည္။ ကံ က အလုပ္ ဆိုေတာ ့ အလုပ္၏ အက်ိဳးအတိုင္း ခံ ရ စံ ရသည္။ တန္ၿပန္သက္
ေရာက္မႈေတြက ဆ,တူပါ ။ သည္တစ္ခ်က္ႏွင့္ပင္ ရူပ သေဘာႏွင္ ့ ညီေနၿပီ။ လွည္းဘီး လို လွည္း ေနာက္ကို
လွည္းဘီးရာက ထပ္ခ်ပ္မကြာ လိုက္ေနသည္။ ကြယ္လို ့မရ၊ ေဖ်ာက္လို ့မရ၊ ေခ်လို ့မရ၊ ေၿဖလို ့လည္းမရပါ ။
ထို ့ေၾကာင္ ့ ယခု ရ တံုးလူ ့ဘဝတေလွ်ာက္ ကိုယ္ၿပဳခဲ ့၊ လုပ္ခဲ ့သမွ် “ ကံ ” တို ့ အားလံုးတို ့သည္ ေနာက္ဘဝ
ဒုတိယဘဝအတြက္ အေရာင္ခ်ယ္ေတာ ့မည္ ့ ေဆးခ်က္၊ စုတ္ခ်က္မ်ားပဲ ၿဖစ္ပါေတာ ့သည္။

ကြ်န္ေတာ္တို ့အားလံုးက ယခုဘဝအတြက္ပင္ ေကာင္းမြန္ၿပည္ ့စံုစြာ ေနႏိုင္ေရးအတြက္ ယံုၾကည္ခ်က္အၿပည္ ့
ၿဖင္ ့ ရည္မွန္းခ်က္ အသီးသီးထားၿပီး အခ်ိန္ႏွင္ ့အမွ် ၾကိဳးစားတည္ေဆာက္ေနရင္း ထို အမွ်မွ်ေသာအခ်ိန္တို ့
သည္လည္း တၿဖည္းၿဖည္း ကုန္ဆံုးသြားေနသည္ကို သတိမၿပဳႏိုင္ေအာင္ပဲ ရွိခဲ ့ပါသည္။ စြန္ ့လႊတ္မႈေတြ၊ စြန္ ့စား
မႈေတြအၿပည့္ၿဖင္ ့ နည္းနည္းေလးပဲ က်န္ေနေတာ ့ေသာ ဘဝအခ်ိန္ေလးခံစား၊ စံစားဖို ့အတြက္ ၾကိဳးစား ရုန္း
ကန္ ေနၾကပါ၏။

ဥပမာ ဆိုရေသာ္ .. အေပ်ာ္ခရီးတစ္ခုအတြက္ အစစအရာရာ ေၿပလည္ ၿပည္ ့စံုေအာင္ က်ိဳတင္ အခ်ိန္ယူၿပီး
အၾကိမ္ၾကိမ္ ၿပင္ဆင္ခဲ ့ရပါေသာ္လည္း ၊ တကယ္ပဲ အခ်ိန္ေရာက္၍ ေပ်ာ္မယ္ၾကံခါရွိေသး၊ ထိုအေပ်ာ္အခ်ိန္တို ့
သည္ ၿပင္ဆင္ခဲ ့ခ်ိန္တို ့ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ လ်င္ၿမန္ေသာ အဟုန္ၿဖင္ ့ ကုန္ဆံုးသြားတတ္သည့္ သေဘာ
ၿဖစ္ပါသည္။ ၿပင္ရတာ ၾကာသေလာက္၊ ေပ်ာ္လိုက္ရတာ ခဏ ပါ ဟု ဆိုလိုရင္းၿဖစ္ပါသည္။ ေပ်ာ္ဖို ့ၿပင္ရင္း
ေပ်ာ္ေနရင္းပဲ ေနလံုးၾကီးက ဝင္စ ၿပဳခဲ ့ရၿပန္ပါၿပီ။

ယခုဘဝ လုပ္ေနသမွ်၊ လုပ္ခဲ ့သမွ်က ယခုဘဝ အတြက္တင္ပဲဆိုေတာ ့ ေနာက္ဘဝ အတြက္က လံုးဝ မပါေသး
တာေတာ ့ေသခ်ာလြန္းပါ၏။ သံသရာ ခရီးသည္မ်ားၿဖစ္ေန၍လည္း သံသရာအတြက္ေတာ ့ စဥ္းစားၾကည္ ့ေစ
ခ်င္ပါသည္။ ယခုဘဝ ကိုယ့္အတြက္ က်န္သည္ ့ အခ်ိန္က တကယ္ပဲ နည္းနည္းေလးပါ။ ေနႏိုင္မည္ ့ သက္တန္း
ကို မွန္းဆ, ၿပီး ၊ နာရီ၊ မိနစ္ ၊ စကၠန္ ့( သို ့ ) ခုႏွစ္၊ လ ၊ ရက္ တို ့ ဖြဲ ႔ ၍ တြက္ၾကည္ ့ႏိုင္ပါသည္။ အေၿဖထြက္သြား
သည္ ့ အခ်ိန္က စ, ၿပီး ထိုအခ်ိန္ေတြက တစပ္စပ္ ႏႈတ္ေနတာကို ေတြ ႔ ၿမင္ႏိုင္ပါသည္။ ေန ့စဥ္ ၿမင္ေန၊ ႏိႈးေနက်
နာရီေလးကို အၿမဲတန္း ၾကည္ ့မိေနေသာ္လည္း ၊ တစပ္စပ္ႏႈတ္ေန ကုန္ေနေသာ ကိုယ့္ရဲ ႔ သက္တန္းအခ်ိန္မ်ား
ကိုေတာ ့ အၿမဲတန္းပဲ ေမ ့ေလ်ာ ့ေနမိၾကပါ၏။ နာရီမ်ားက ေၿပာေနေသာ အခ်ိန္မ်ားပဲ ၿဖစ္ပါ၏။

တဂ္ပို ့( စ )ေလးမွာ ေနာက္ဘဝ၊ ဒုတိယ ဘဝ လူၿဖစ္ပါေတာ ့မလား .. ဟု ကြ်န္ေတာ္ ေဆြးေႏြးမိခဲ ့ပါသည္။
ေနာက္ဘဝကို မစဥ္းစားခ်င္ ယခုဘဝပင္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနခ်င္ ဆိုလွ်င္ေတာ ့ မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ပင္ မၿဖစ္
ႏိုင္ေတာ ့သလို၊ တစ္ဘဝစံ သမားပဲ ၿဖစ္မွာေသခ်ာသြားပါမည္။ တစ္ဘဝစံ ဆိုလွ်င္ေတာ ့ ေနာက္ဘဝေတြ
“ ခံ ” ရေပေတာ ့မည္။

ေနာက္ဘဝ မခံ ရေအာင္ ဘာေတြ လုပ္ရပါ ့မလဲ ဆိုေသာ္ ... စူဠေသာတပန္အဆင္ ့ေလး ေရာက္ေအာင္ေတာ ့
လုပ္ရပါမည္တဲ ့ ..။ စူဠေသာတပန္၊ မဟာေသာတပန္၊ သကဓါဂမ္၊ အနာဂမ္၊ ရဟႏၱာ စ သည္ၿဖင့္ အဆင့္ဆင္ ့
ရွိၾကရာဝယ္ အနိမ္ ့ဆံုး စူဠေသာတပန္ေတာ ့ ကြ်န္ေတာ္တို ့ မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာဝင္အားလံုး လုပ္ႏိုင္ၾကပါ
လိမ္ ့မည္။

စူဠေသာတပန္က ေနာက္ဘဝ၊ ဒုတိယ ဘဝ က်ိန္းေသ လူ၊နတ္ ၿဖစ္မည့္ ကံ အလုပ္ပဲ ၿဖစ္ပါသည္။
ယခု လုပ္မိေနေသာ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ အလုပ္မ်ားကို မဆိုလိုပါေၾကာင္း ဘုန္းဘုန္းက မိန္ ့မွာပါသည္။
ထို ေကာင္းမႈ အလုပ္မ်ားသည္ သမထ ဆန္ေသာ အလုပ္မ်ားၿဖစ္ၿပီး အက်ိဳးေပးမွာလည္း ဘဝႏွင္ ့ အခ်ိန္ေရြး
သည္ဟု သိရပါသည္။ အဘယ္ ့ေၾကာင္ ့ ဆိုေသာ္ တကယ္ပဲ နာလြန္းမက နာလြန္းလာေသာေၾကာင္ ့ေသၾက
ရေသာအခါ မွတ္စရာ ရႈ ႔စရာ ကိုယ္ ့မွာမရွိေတာ ့၍ ၿဖစ္ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ေရနစ္ေနသူက ေၾကာက္လန္ ့
တၾကားၿဖင္ ့ သတိလက္လြတ္ စြဲမိစြဲရာ ဆြဲ ေနရခ်ိန္လည္း ၿဖစ္ေတာ ့ ကိုယ္လုပ္ခဲ ့မိသည့္ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ
အလုပ္တို ့ကို အမွတ္ရဖို ့ လံုးဝ မလြယ္ကူႏိုင္ေတာ ့ေသာေၾကာင့္ဤသို ့မိန္ ့မွာခဲ ့သည္ဟု ထင္ပါသည္။

ထိုအဆိုအမိန္ ့ မွန္မမွန္ကို ကိုယ့္ႏွာေခါင္းအား သူမ်ားကို ပိတ္ေစၿပီး ခဏေလးေလာက္ၿဖစ္ၿဖစ္ ေသခ်င္ေရာင္
ေဆာင္ၾကည့္ေစခ်င္ပါသည္။ တကယ္ကိုယ္ေသရေတာ ့မည္ဆိုလွ်င္ သည့္ထက္အဆေပါင္းမ်ားစြာ ဆိုးပါလိမ္ ့
မည္။ အၿမင္ေတြ၊ အၾကားေတြ၊ အနံ ႔ေတြ ၊ အရသာေတြ စသည့္ အာရံုတို ့ အားလံုးပါ အဆင့္ဆင့္ ခ်ဳပ္လာ
ေပ်ာက္လာၿပီး အေမွာင္ထုၾကီးကပါ တၿဖည္းၿဖည္း ၾကီးစိုး လာမည္ၿဖစ္ပါ၏။ မွတ္သည္ ့ အက်င့္ကေလးမရွိခဲ ့
ေသာေၾကာင့္လည္း မေက်မနပ္ႏွင့္ ေသပြဲ ဝင္ရမည္ ၿဖစ္ပါသည္။ ေကာင္းမည့္ေနရာ မေရာက္ႏိုင္၍လည္း
ဒါန၊ သီလ၊ဘာဝနာ စေသာ သမထ ကုသိုလ္တို ့ အက်ိဳးေပးခြင့္ မရွိႏိုင္ၿခင္း ၿဖစ္ပါ၏။ မေကာင္းသည္ ့ေနရာ
ေရာက္ၿပီး တပ္တိယဘဝ ၿပန္ေရာက္မွသာ ယခုဘဝ၏ သမထကုသိုလ္က အက်ိဳးေပးမည္ဟု သတိၿပဳဖြယ္
နာယူရပါသည္။ ရခဲလွသည္ ့ လူ ့ဘဝကို ရွင္ေတာ္ဗုဒၶက လက္သဲခြံေပၚက ေၿမမႈန္ ့ပမဏႏွင့္ ကမၻာေၿမၾကီးထု
ပမာဏအား သိသာထင္ရွားေအာင္ ခိုင္းႏိႈင္း ေဟာၾကားခဲ ့တာကိုလည္း ၾကားဖူးေနလွ်င္ မေမ ့လိုက္သင့္ၾက
ပါဟု ထင္ပါသည္။

ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ စ သည္ ့ သမထ အလုပ္တို ့က ဘုရားမပြင္ ့မွီကပင္ ရွိေနခဲ ့ၿပီး၊ ၃၁ဘံုသားေတြကို ကယ္
တင္ရန္ က်ိန္းေသ လူၿပန္ၿဖစ္ႏိုင္ရန္“ ဝိပႆနာ ” အလုပ္အတြက္ ဘုရားပြင္ ့ခဲ ့ရပါသည္ဟု ဗဟုသုတၿဖစ္ဖြယ္
မွတ္သားရပါ၏။ “ ဝိပႆနာ ” ၏ အၿမင္ ့ဆံုး ပန္းတိုင္က “ နိဗၺာန္ ” ၿဖစ္ေန၍ လိုက္မမွီေတာ ့ေသာေၾကာင္ ့
လည္း ကြ်န္ေတာ္တို ့ႏွင္ ့ အနီးဆံုး၊ အနိမ္ ့ဆံုး ၿဖစ္ေသာ “ စူဠေသာတပန္ ” အလုပ္ကေလးကို ေဆြးေႏြးမိၿခင္း
ၿဖစ္ပါသည္။

စာလည္း ရွည္လာၿပီၿဖစ္၍ အတိုခ်ဳံ ႔ အဆံုးသတ္ပါေတာ ့မည္။
စူဠေသာတပန္ ၿဖစ္ဖို ့ အခ်က္ေလးခ်က္ကေတာ ့ ...

(၁) တရားနာရပါမည္။
တရားမနာပဲ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ စံ ဝင္သြားႏိုင္သူ ႏွစ္ဦးသာ ေလာကဝယ္ရွိသည္ဟု သိရပါ၏။
ထိုသူႏွစ္ဦးမွာ သမၼာသဗုဒၶဘုရားရွင္ ႏွင္ ့ ပေစၥကဗုဒၶာ တို ့ ႏွစ္ဦးတည္း ၿဖစ္ပါသည္။ ထိုအရွင္သူၿမတ္ၾကီး
မ်ားက တရားကို ကိုယ္တိုင္ ရွာခဲ ့ၾကသူမ်ား ၿဖစ္ပါ၏။

(၂) သူေတာ္ေကာင္းကို ဆည္းကပ္ရပါမည္။
“သူေတာ္ေကာင္း ” ဆိုသည္မွာ ငါးပါးသီလ လံုရံု၊ ေမတၱာပြားတတ္ရံု၊ အၿမင္အၾကားရသည္ ့ ဘိုးေတာ္
မ်ား၊ ေၿမရိႈး မိုးပ်ံေနသည္ ့ ဝိဇၨာမ်ားကို မဆိုလိုပဲ၊ ရုပ္၊နာမ္ႏွစ္ပါးမွ “ ငါ ” ကြာေအာင္၊ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးကို
နားလည္ရွင္းလင္းသြားေအာင္ သင္ၾကားၿပသေပးႏိုင္ေသာ ပုဂိၢဳလ္ ကို ဆိုလိုပါသည္။ မွန္၍ ရွင္းေသာတရား
ၿဖစ္ေနလွ်င္ သီလရွင္ႏွင္ ့သာမာန္ လူပုဂၢိဳလ္ ၿဖစ္ေနေစကာမူ နာယူရပါမည္ဟု ဆိုပါသည္။
လူကို နာ တာမဟုတ္ပဲ၊ တရားကို နာ တာ ၿဖစ္ေၾကာင္း မိန္ ့ပါသည္။

(၃) နာမိခဲ ့ေသာ တရားမ်ားကို ထပ္ၿပန္တလဲလဲ ၿပန္လည္ဆင္ၿခင္ေနရပါမည္။
ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္ၿဖင္ ့ ဟုတ္ရဲ ႔လား၊ တကယ္ေရာ သေဘာေပါက္ရဲ ႔လား၊ တကယ္ေရာ လြတ္ေၿမာက္ပါရဲ ႔လား
စသည္ၿဖင္ ့ ဆင္ၿခင္ေနရပါမည္။

(၄) ဆင္ၿခင္မိေသာ တရားမ်ားအတိုင္းလည္း အခါအားေလ်ာ္စြာ က်င္ ့ၾကံ ပြားမ်ားေနရပါမည္။
ကိုယ္က နားလည္ ရွင္းလင္းလာၿပီဆိုလွ်င္ေတာ ့ အခ်ိန္ရလွ်င္ရသလို၊ အခ်ိန္မရပါကလည္း ရေအာင္ အခ်ိန္
တစ္ခု သတ္မွတ္ၿပီး ၾကိဳးစားေနဖို ့ ၿဖစ္ပါသည္။ ကုန္းထ, ရုန္းထ, ဖို ့ လိုေနပါၿပီ။ သည္အဆင့္ေလးကိုပဲ အာဇာနီ
တစ္ေယာက္၏ စိတ္ဓါတ္ၿဖင့္ ၿဖတ္ေက်ာ္ ၾကည္ ့ေစခ်င္ပါသည္။

အထက္ပါ အခ်က္မ်ားကေတာ ့ ကြ်န္ေတာ္တို ့အားလံုးတို ့ စီးပြားရွာရင္း၊ မိသားစုအလုပ္ကို လုပ္ရင္း ေတာထဲ
ေၿပးမဝင္ပဲ လုပ္ႏိုင္သည့္အလုပ္မ်ားပဲ ၿဖစ္ပါသည္။ ဗီဒီယို တစ္ေခြကို ႏွစ္နာရီေလာက္ အခ်ိန္ကုန္ခံၿပီး ၾကည့္ႏိုင္
သလိုပဲ တရားတစ္ပုဒ္၊ တရားတစ္ပြဲကို တစ္ၿခားဘာအလုပ္မွ် မလုပ္ပဲ စိတ္ရွင္းရွင္းႏွင္ ့ ၿပီးဆံုးသြားေအာင္ နာ
သင့္လွပါၿပီ။ ယခုေခတ္တြင္ ကြ်န္ေတာ္တို ့လို လူမ်ားနားလည္လြယ္ေအာင္ ရိုးရိုးစကားေၿပမ်ားၿဖင္ ့ ရွင္းၿပ
ေဟာၾကားေနေသာ ဆရာေတာ္၊သံဃာေတာ္မ်ား အမ်ားအၿပား ေပၚေပါက္ေနၾကၿပီ။ ငယ္စဥ္က ၾကာနီကန္
ဆရာေတာ္ဆိုလွ်င္ အခုေခတ္လူရြယ္တိုင္းသိၾကပါလိမ္ ့မည္။ အခုေတာ ့ ၾကာနီကန္လို အရႊန္းမေဖာက္ေပမယ္ ့
တည္တည္ခန္ ့ခန္ ႔ၿဖင္ ့ နားေထာင္ေကာင္းေအာင္ ေဟာႏိုင္ရွင္းႏိုင္ေသာ ဘုန္းဘုန္းေတြ မ်ားလွပါၿပီ။

အမွန္ကေတာ ့ ကြ်န္ေတာ္လည္း ယခုမွသာ ကိုယ့္ဘာသာအေၾကာင္း စ,တင္ေလ ့လာမိ၍ ရင္သတ္ရႈ ႔ေမာ
အံ ႔ၾသၿခင္းမ်ားၿဖစ္ရပါေၾကာင္း ရိုးသားစြာ ဝန္ခံရပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ကလည္း မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာဝင္
တစ္ေယာက္ပဲ မဟုတ္လား ...။

12 comments:

SHWE ZIN U said...

အင္း အျဖဴေလး ေရ

ၿပီးမွ တခါထပ္ဖတ္ၿပီး ျပန္ေဆြးေႏြးအုန္းမယ္ အခု အလုပ္ရွိေနေသးလုိ႕

ေသာေစယ်ံ said...

အၿဖဴေလးေရ အၿဖဴေလးေရးတဲ့ထဲမွာ ကာလာမသုတ္အေၾကာင္းလဲပါတယ္ အၿဖဴေလး ကာလာမသုတ္ကုိအၿပည့္အစုံေလးထည့္ေရးေစခ်င္တယ္

ေခ်ာ(အစိမ္းေရာင္လြင္ျပင္) said...

ေရာက္တဲ႔အရပ္မွာ ရတဲ႔အခ်ိန္ေလးမွာ တရားဓမၼကို ႏွလံုးသြင္းႏိုင္တဲ႔ ကိုအျဖဴေလးကို ေလးစားပါတယ္.

IDIOT-Ki said...

မိတ္ေဆြေတြအတြက္ ေကာင္းနိူးရာရာေလးေတြ မွ်ေဝ ခံစားေစတဲ့ ကိုေက်ာ္ ကို ေလးစားပါတယ္ ..
ကိုယ့္ဟာ ကိုယ္ ႏွာေခါင္းပိတ္ျပီး ေသခ်င္ေယာင္ေဆာင္ဖို ့ လုပ္ၾကည့္မိတာ သိပ္မလြယ္ ပါလား...
သမထ အလုပ္ဆိုရင္ ပိုမ်ားခက္ေနမလား ....ဒယ္အိုး မေရာက္ဖို ့ အေတာ္ၾကီးကို ၾကိဳးစားရပါအံုးမယ္...

အေနာ္ said...

အခ်ိန္ေတြကေတာ့ တတ္ႏုိင္သေလာက္ ဟုိေရႊ႕ဒီေရႊ႕.. တကယ္တမ္း အုိနာေသေဘးနဲ႔ ေတြ႕တဲ့အခါက်ရင္ ဘုရားတရားကုိ ေျပးသတိရတယ္.. အဲ့ဒီအခါက်ရင္ေတာ့ ဘြာ ခတ္လုိ႔ရမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူးေနာ္.. အဲ့လုိအေတြးမ်ဳိးေတြ ခန ခန ဝင္လာလဲ အခုထိ ဟုိေရႊ႕ဒီေရႊ႕ လုပ္ေနတုန္း.. ဘုရားကုိ ဦးသုံးႀကိမ္ပဲ ခ်မိေနတုန္းပါပဲ အကုိအျဖဴေလးေရ...

sosegado said...

ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ သမထ ဆုိ သည့္အတုိင္း အေျခခံကစရမွာပါ၊ မႈႀကိဳအဆင့္တုိေတာ့ ဒီလုိေပါ့၊
ကုလုိယ္ေကာင္းမႈေတြအတြက္သာဓုေခၚပါတယ္၊

ဟန္ၾကည္ said...

ဘာသာေရးဆိုတာ လူနဲ႔ေလာကအတြက္ ေကာင္းက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေအာင္ ေပၚေပါက္လာတဲ့ အရာလို႔ ရုိးရိုးေလးပဲ ေတြးပါတယ္...ဒါ့အျပင္ ဘာသာတရားဆိုတာ တိုင္းတာရမယ့္ ေပတံ၊စံမဟုတ္ဘဲ သက္၀င္ယံုၾကည္ရမယ့္ အရာသက္သက္သာျဖစ္တယ္လို႔လဲ ခံယူပါတယ္...

ကိုေဇာ္ said...

ေကာင္းတယ္ဗ်ိဳ႕ . .
ဆက္ပါဦး။

ခႏြဲ said...

ေသျခင္းတရားကေတာ့ အရင္ႀကံဳရမွာ မုခ်ပဲဗ်ိဳ႔။ ႀကိဳက္တယ္ဗ်ာ။ ဒီပိုစ္ေလးကို။ အရမ္းေကာင္းတာပဲ

Angelhlaing(May everybody be happy and healthy! said...

တန္ဖိုးရွိေသာပို႕စ္ေလးအတြက္ ေက်းဇူးပါအကို...
ေကာင္းေသာေန႕ေလး ၿဖစ္ပါေစ။

လရိပ္အိမ္ said...

တရားနာသြားတယ္

ကုိေအာင္(ပ်ဴႏုိင္ငံ) said...

တရား နာသြားပါတယ္ ...