Tuesday, June 14, 2011

ကြ်န္ေတာ္ ့အတြက္ ဒုတိယစိန္ေခၚပြဲ ( သို ့ )

အၿဖဴေရာင္ သီးသန္ ့ ေဆးၿခယ္ထားသည္ ့ နံရံတစ္ခ်ပ္ကို မည္းညစ္ေသာ လက္ဝါးၿဖင္ ့ ကြ်န္ေတာ္ ထိခတ္လိုက္
မိေလသည္။ ထိုအခါ ထိုနံရံအၿဖဴ၌ အမည္းကြက္ စြန္းညစ္ရေတာ ့၏။ နံရံအၿဖဴေပၚ မည္သူမွ အၿပစ္မၿမင္။
မည္းညစ္ေသာ လက္ဖဝါးရွင္ကိုသာ အၿပစ္တင္ၾကမည္။ အထူးသၿဖင္ ့ ထိုလက္ဖဝါးရွင္ကိုယ္၌ပင္ ကိုယ့္ကိုယ္
ကိုယ္ ယူက်ံဳးမရ ၿဖစ္ေနေတာ ့မည္။
“ ေအး ... ”
ေအး ဆိုေသာ မိန္းမသားသည္ ေက်းလက္ေတာရြာေလးမွ လယ္ပိုင္ရွင္ၾကီး၏ သမီးကညာ ၿဖစ္၏။ သူ ့ၿဖဴစင္မႈ၊
သူ ့ရိုးသားမႈ၊ သူ ့ဂုဏ္သတင္း ေမႊးပ်ံ ႔မႈကို လြန္ခဲ ့ေသာ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ကပင္ ကြ်န္ေတာ္ ၾကားခဲ ့ဖူးၿပီး ၿဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ ့ ညီအကိုဝမ္းကြဲ ၿဖစ္သူ ေအာင္ႏိုင္ေအးတစ္ေယာက္ ဘန္ေကာက္ ေရာက္လာစဥ္ကပင္
ေအးႏွင္ ့ ပတ္သက္ေသာ သတင္းစကားမ်ား ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ ပါလာခဲ ့သည္။ ထိုစဥ္က ဘန္ေကာက္သို ့ ကြ်န္ေတာ္ ၿပန္ေရာက္ခဲ ့သည္ ့ ၁၉၉၇ ၌ ၿဖစ္သည္။

ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ မေတြ ႔ခင္မွာပင္ အေမသည္ ညီမၿဖစ္သူ ရွိရာ ခရမ္းၿမိဳ ႔၌ ရိပ္သာဝင္စဥ္ “ ေအး ” ကို ေတြ ႔ခဲ ့ၿပီး
ၿဖစ္၏။ အေမ ့ညီမမ်ားႏွင္ ့ အေမ ့တူမမ်ားက ထိုစဥ္ကပင္ “ ေအး ” ကို ကြ်န္ေတာ္ ့အတြက္ လ်ာထားခဲ ့ၾက
သည္။ ကြ်န္ေတာ္က လက္မခံ။ ကြ်န္ေတာ္ ့မွာ ဖိုင့္အတြက္ ကတိကဝတ္ေတြ ရွိေနၿပီးၿဖစ္သည္။ အိမ္ေထာင္ေရး
ကိုလည္း မစဥ္းစားခ်င္ေသး ။

“ ေအး” ၏ စိတ္သေဘာ ၿဖဴစင္သန္ ့ရွင္းမႈမ်ား၊ လူၾကီးမိဘအေပၚ သိတတ္မႈမ်ားက ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ဂုဏ္
သတင္းေမႊးပ်ံ ႔ေနသည္မို ့ “ ေအး ” ကို ခ်ဥ္းကပ္သူေတြ မ်ားလွပါသည္။ ထိုအထဲတြင္ ကြ်န္ေတာ္က ေငြဓနအင္
အားမ်ား၊ အသိုင္းအဝိုင္းအင္အားမ်ား၊ ခင္မင္ရင္းႏွီးမႈ ရွိရင္းစြဲ ၿဖစ္သည့္ “ ေအး ” ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ့္ညီအစ္မမ်ားဝမ္း
ကြဲမ်ား ၊ ေအးသည္ ကြ်န္ေတာ့္အေဒၚ ေက်ာင္းဆရာမ၏ တပည္ ့ ၿဖစ္ခဲ ့ဖူးသည္ ့ အေၿခအေန ၿခင္းရာတို ့ေၾကာင္ ့
ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ပို၍ နီးစပ္လာခဲ ့သည္။

မွန္တာေၿပာရလွ်င္ “ ေအး ” ကို မေတြ ႔ခင္က ကြ်န္ေတာ္ စိတ္ဝင္စားမႈ မရွိ ။ အထူးသၿဖင့္ ကြ်န္ေတာ္၏ ဂ်င္ေခ်
လည္ေနေသာ ဘဝလမ္းေၾကာင္းထဲသို ့ “ ေအး ” လို မိန္းခေလးတစ္ေယာက္ကို ဆြဲမေခၚခ်င္ ။ ကြ်န္ေတာ့္
ဘာသာ ၿပန္ေတြးလန္ ့ေနမိမွာမ်ိဳး မလိုခ်င္။ ကြ်န္ေတာ္ ့သမိုင္းေၾကာင္းအတြက္ ေၿဖရွင္းခ်က္ေတြ ေပးမေနခ်င္။
ဤစိတ္ၿဖင့္ပင္ ကြ်န္ေတာ္ သူ ့ကို သြားၾကည့္ခဲ ့သည္။

ကြ်န္ေတာ္ အခ်ဳပ္က်စဥ္က ဘန္ေကာက္မွ ဘိန္းစားအခ်ဳပ္သမားၾကီးက ကြ်န္ေတာ့္ကို မိန္းမဋိကာ ဖြင့္ၿပဖူးပါ၏။
“ ထင္ရွားသည္ ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ကို ေနာက္ဖက္ကို ၾကည့္ခ်င္ၾကည့္ပါ။ တင္, ရင္, ခါး, လည္ဆံတို ့ကို ေငးခ်င္
ေငးပါ ။ မ်က္လံုးကို မၾကည့္မိေစနဲ ့ ..၊ ထိုမ်က္လံုးကို ၾကည့္မိလွ်င္ ခ်စ္မိတတ္သည္ ” ဟု ေၿပာၿပခဲ ့ဖူးသည္။ သူ
ေၿပာသည္ခဲ ့ကို ေစ ့ေစ ့ပတ္ပတ္ ကြ်န္ေတာ္နားမလည္ေသာ္ၿငား၊ ထိုသေဘာ ၿဖစ္သည္ကိုေတာ ့ ကြ်န္ေတာ္
ရိပ္မိခဲ ့ပါၿပီ။ ယခု “ ေအး”၏ မ်က္လံုးမ်ားကို ကြ်န္ေတာ္ ၾကည့္လိုက္မိသည္။ ကြ်န္ေတာ္ ့ေလာဘကို ကြ်န္ေတာ္
သိမ္း၍ မရေတာ ့ၿပီ။

ထိုေလာဘ၏ ေနာက္၌ ေယာကၤ်ားပဲဟူေသာ မာနကလည္း ဝင္မိေခ်ၿပန္သည္။ ေငြေၾကးဂုဏ္ဓနႏွင္ ့ အသိုင္း
အဝိုင္းအင္အားေၾကာင္ ့လည္း ကိုယ့္အတိတ္ကို ခ်က္ခ်င္း ေမ ့ပစ္မိ၏။

ကြ်န္ေတာ္သည္ မည္းညစ္ေသာ လက္ၿဖင့္ ၿဖဴစင္သန္ ့ရ်င္းေသာ “ ေအး ” ၏ ႏွလံုးသားကို အမိအရ ခ်ဳပ္ကိုင္
လိုက္ေတာ ့သည္။ တကယ္ပင္ ကြ်န္ေတာ္ ညစ္ပတ္လိုက္ေတာ ့သည္။ ဤသည္ကို အခ်စ္ဟု ကင္ပြန္းတပ္ကာ
“ ေအး ” ကို စာ ေၿမာက္မ်ားစြာ ေရး၍ သိမ္းသြင္းပါေတာ ့သည္။ “ ေအး ” လည္း ကြ်န္ေတာ္တို ့ အင္အားကို
မလြန္ဆန္ႏိုင္ခဲ ့ပါ။

တကယ္ဆိုလွ်င္ “ ေအး ” ၏ ဘဝသည္ ရိုးရိုးကုတ္ကုတ္ ေက်ာင္းဆရာကေတာ္ ဘဝမ်ိဳး ၊ ေစ်းေရာင္းေစ်းဝယ္
ကြ်မ္းက်င္သည္ ့ ေတာသူေ႒းေပါက္စ၏ ဇနီးမ်ိဳး၊ ဆန္စပါး ကုန္သည္တစ္ဦး၏ ဇနီးမယားမ်ိဳးသာ ၿဖစ္ထိုက္သည္။
ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ေတာ ့ မတန္ ။

“ ေအး” ၏ ကိုယ္ေစာင္ ့နတ္ကလည္း “ ေအး ” ဘက္ကို တာဝန္ေက်ရွာပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ႏွင္ ့ ေတြ ႔စကပင္
သူ လက္မထပ္ၿဖစ္ပါေစႏွင္ ့ဟု ဘုရားမွာ ဆုေတာင္းမိေၾကာင္း “ ေအး ” က ဖြင့္ေၿပာပါ၏။ ကြ်န္ေတာ္သည္ကား
ေလာကပရိယာယ္ ၾကြယ္ခဲ ့ၿပီကိုး ။ “ ေအး ” ဆီမွ အခ်စ္ကို စာအတန္တန္ ေရး၍တစ္မ်ိဳး၊ “ ေအး ” မိဘေဆြမ်ိဳး
မ်ားထံသို ့ ကြ်န္ေတာ္ ့အေဒၚႏွင္ ့ညီမဝမ္းကြဲမ်ား လႊတ္၍တစ္မ်ိဳး၊ “ ေအး ” ကို ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ၾကိဳးစား
ပါေတာ ့သည္။

ကြ်န္ေတာ္ “ ေအး” ကို ခ်စ္ေသာအခ်စ္သည္ “ ေအး ” ၏ ဘဝအၿပင္ “ ေအး” ၏ မိဘ အသိုင္းအဝိုင္းႏွင္ ့ ေအး
ခ်မ္းေသာ လူမႈဘဝေလးကိုပါ ခ်စ္ၿမတ္ႏိုးၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ ့ဘဝ၏ ပူေလာင္ၿပင္းထန္မႈတို ့အား
“ ေအး ” ၏ အရွိန္အဝါၿဖင္ ့ အတန္ငယ္ ေအးခ်မ္းႏိုင္မည္ဟု တြက္ဆ၍ “ ေအး ” ကို မရမက လက္ထပ္ယူခဲ ့ၿခင္း
ၿဖစ္သည္။

“ ေအး ” ကို လက္ထပ္ႏိုင္ခ်ိန္တြင္ ကြ်န္ေတာ္ အေတာ္ ့ကို ေပ်ာ္ရႊင္မိသည္။ ဘဝင္လည္း ၿမင့္မိသည္။ ေလာက
တြင္ လုပ္ခ်င္တာေတြ လုပ္ႏိုင္ခဲ ့သည္။ ဇနီးေကာင္းကိုလည္း ရ ေအာင္ ရွာႏိုင္ခဲ ့သည္။ ဤေလာကဓံကို မမႈ
ေတာ ့ဟု ဘဝင္ေတြ ၾကြမိခဲ ့ပါသည္။

ဖိုင့္ကို ကြ်န္ေတာ္ ေမ ့ထားလိုက္သည္မွာ “ ေအး ”၌ ကြ်န္ေတာ္ ့ရင္ေသြးေလး စ, လြယ္ခဲ ့သည္ ့ အခ်ိန္ထိ ၿဖစ္၏။
“ ေအး” ကိုယ္ဝန္လြယ္စမွာပင္ ကြ်န္ေတာ္ စကၤာပူသို ့ ၿပန္ထြက္ဖို ့ အေရး ၾကံဳလာခဲ ့ေတာ ့သည္။ ထိုအခါ
ကြ်န္ေတာ္ “ ေအး ”ကို မခြဲခ်င္။ အထူးသၿဖင္ ့ ကြ်န္ေတာ့္ရင္ေသြးေလးကို မခြဲခ်င္။ ဘာမွ အေႏွာက္အယွက္မရွိ
ႏိုင္သည္ ့ ကံၾကမၼာကို ေတြးေတာစိုးရိမ္မႈ လြန္ကဲေနသည္။ မၿမင္ရေသာ ရင္ေသြးေလးကို ကြ်န္ေတာ္ ခ်စ္ေနမိ
ေတာ ့၏။ ထိုအခါမွပင္ သိုက္ၿမံဳဟူေသာ အသိတရားႏွင့္တကြ ဖိုင့္ကို ကိုယ္ခ်င္းစာမိရေတာ ့သည္။

ကြ်န္ေတာ္ ဖိုင္ ့ကို ၿပန္သတိရမိခ်ိန္၌ “ ဖိုင့္ ” အေပၚ ထားေသာ အခ်စ္စိတ္သည္ အသြင္ေၿပာင္းလဲသြားေလၿပီ။
ဖိုင္ ့ေရွ ႔၌ ဒူးေထာက္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္အတၱၾကီးခဲ ့သည္မ်ားအတြက္ ေတာင္းပန္ခ်င္မိေတာ ့သည္။ ဖိုင္ႏွင့္စူဒါနမ္ကို
ခြဲကာ ကြ်န္ေတာ္ ့အတၱကို ေရွ ႔တန္းတင္၍ “ ဖိုင့္ ” သိုက္ၿမံဳအား ဂရုမစိုက္ခဲ ့သည္မ်ားကို “ ဖိုင္ ” ေၾကာက္လန္ ့
ခဲ ့သည္။ လုပ္ခ်င္ရာ ဇြတ္လုပ္တတ္သည့္ ကြ်န္ေတာ့္ဥာဥ္ကို ေၾကာက္ရြံ ႔၍ ဖိုင္တစ္ေယာက္ ေၿပာင္းေရႊ ႔ ပုန္း
ေရွာင္ သြားခဲ ့ရွာသည္။ စူဒါနမ္အား ကြ်န္ေတာ္လာေတာင္းသြားမည္ကို ေတြးေတာ ေၾကာက္လန္ ့ကာ ဖိုင္တစ္
ေယာက္ မည္မွ်စိတ္ဆင္းရဲခဲ ့မည္ကို ကြ်န္ေတာ္ ေတြးမိခဲ ့ပါၿပီ။ ကြ်န္ေတာ္ ယခု “ေအး” တို ့ႏွင့္ ေခတၱ ခြဲခြာရ
မည္ ့ ဒုကၡကိုပင္ ကိုယ့္သိုက္ၿမံဳ၊ ကိုယ့္ဘဝ အၿဖစ္အပ်က္ကို ေတြးေတာထိန္ ့လန္ ့ေန၏။ “ဖိုင့္” တံုးက ကိုယ္ခ်င္း
မစာမိခဲ ့။

ဖိုင့္ကို ကြ်န္ေတာ္ ၾကည္ညိဳမိေတာ ့သည္။
သူ ့ရင္ေသြး ၊ သူ ့ဘဝ ၊ သူ ့ သိုက္ၿမံဳ ၊ သူ ့ဝတ္က်င္းအတြက္ ကြ်န္ေတာ္ ့ကို ေရွာင္ခြာေၿပးထြက္သြားခ်ိန္တြင္ သူ
ခံစားရမည္ ့ ေသာကကို ကြ်န္ေတာ္ မေတြးေပးခဲ ့ပါ။ ၿမင့္ၿမတ္ရမည္၊ ထက္ၿမက္ရမည္ဟူေသာ ကြ်န္ေတာ္၏
ပင္ကိုယ္ ေၾကြးေၾကာ္သံသည္ ယုတၱိမတန္ခဲ ့ေလၿပီ ။ ယခုလည္း “ ေအး ” ၏ ၿဖဴစင္သန္ ့ရွင္းေသာ ႏွလံုးသားကို
မည္းညစ္ရိပ္ စြန္းထင္းခဲ ့ၿပန္ၿပီ ။

“ ေအး” သည္ ကြ်န္ေတာ္၏ အတိတ္ၿဖစ္ရပ္မ်ားကို သိရေသာအခါ သူ ့မိဘရင္ခြင္ထဲသို ့ တိုးဝင္ကာ ခ်ံဳးပြဲခ်
ငိုေၾကြးရွာသည္ ။ သူ ့ဘဝ သူ ယူက်ံဳးမရ ၿဖစ္ရွာသည္ ။ ကြ်န္ေတာ္ ့ကိုမူ အၿပစ္မတင္ ။ အတိတ္ဘဝက သူ ၿပဳခဲ ့သည္ ့ မေကာင္းမႈမ်ားေၾကာင္ ့ ယခုကဲ ့သို ့ လိမ္ညာ လွည့္ဖ်ားခံရသည္ဟုသာ ေတြးဆပါေၾကာင္း မ်က္ရည္ၿဖင့္
ေၿဖသိမ္ ့ရွာ၏။

ထိုအခါ ကြ်န္ေတာ္ အသည္းကြဲေလသည္။
ၿပဳၿပင္ရန္မရႏိုင္ေသာ အမွားၾကီးကို က်ဴးလြန္ခဲ ့ေလၿပီဟု ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေနာင္တ ရရင္း ဖိုင္တို ့သားအမိေပၚ
၌လည္းေကာင္း၊ ေအးတို ့အေပၚ၌ လည္းေကာင္း အၿပစ္ရွိဆံုးလူဟု ၿပစ္ဒဏ္ခတ္ေနစိတ္ ၾကီးစိုးပါေတာ ့သည္။
ကြ်န္ေတာ္ၿပဳခဲ ့ေသာ မေကာင္းစိတ္မ်ားအတြက္ ကြ်န္ေတာ္ခံရေတာ ့မည့္ၿပစ္ဒဏ္သည္ကား သံသရာႏွင္ ့ ခ်ီပါ
ေလေတာ ့မည္။

ေနပူ ေလပူ၊ ပင္ပန္းဆင္းရဲ ၊ ဒုကၡသုခမ်ိဳးစံုကို ဆယ္ႏွစ္နီးပါး ခါးစည္းရင္ဆိုင္ခဲ ့စဥ္က ကြ်န္ေတာ့္ႏွလံုးသားသည္
ၿမင့္ၿမတ္စြာၿဖင့္ ရင္ဆိုင္ခဲ ့ပါ၏။ ေငြေၾကးဥစၥာဓန ၿပည့္ဝခ်ိန္တြင္ကား ကြ်န္ေတာ္ ့ႏွလံုးသားသည္ ဂုဏ္ေမာက္
ကာ မာန္ၾကြခဲ ့ေသာ ဘဝေမ ့မႈမ်ားေၾကာင့္ အေရာင္စြန္းခဲ ့ေလၿပီ။ ထို အစြန္းအထင္းကို ဘာႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္
ေဆးေၾကာမည္နည္း ။

ဤကား ဘဝ၏ အၾကီးမားဆံုး စိန္ေခၚမႈပါတကား ။
ႏွလံုးသား၌ အမည္းစက္ စြန္းထင္းၿခင္းကို ေဆးေၾကာရမည့္ စိန္ေခၚမႈအား ကြ်န္ေတာ္ ရင္ဆိုင္ရပါအံုးေတာ ့မည္။


( ဆက္ရန္ )

......................................................................................................................

မွတ္ခ်က္ ။ ။ ဆရာမာန္ ( ေတာင္လံုးၿပန္ ) ၏ ဝတၳဳ ၿဖစ္ပါသည္။





7 comments:

ကုိေအာင္(ပ်ဴႏုိင္ငံ) said...

ေကာင္းတယ္ ေက်းဇူး ...

IDIOT-Ki said...

လူေတြဟာ ဆင္းရဲဒါဏ္ကိုခံနိုင္ၾကတယ္ ခ်မ္းသာျခင္းရဲ့ဒါဏ္ကို မခံနိုင္ၾကဘူး ဆိုတာ အမွန္ပဲ ၊ ကိုေထြးတေယာက္လည္း ဘာသားနဲ့ထုထားတာမို့လည္းေလ...

မိန္းမ ႏွစ္ေယာက္ ကေလးႏွစ္ေယာက္ နဲ့ဗ်ာမ်ားေနမဲ့ ကိုေထြးကို စိတ္ထဲ ပံုေဖၚၾကည့္မိလိုက္တယ္...
ဇာတ္သိမ္းလွပါ့ မလား ..

လရိပ္အိမ္ said...

ဖိုင္ျပီးေတာ့ေအးေပါ့ေလ

ဟန္ၾကည္ said...

ျဖစ္တတ္ပါတယ္ေလ...ဘယ္သူ႔ကိုမွလည္း အျပစ္တင္စရာမေတြ႕ေတာ့ပါဘူး...ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ အားလံုးပဲ အမွားမကင္းတဲ့ လူသားစစ္စစ္ေတြ ျဖစ္ေနၾကတာမို႔လား...

sosegado said...

ဖေအတူမေအကြဲ ကေလးႏွစ္ေယာက္ရဲ႔ဘဝကုိေတြးၾကည့္မိပါတယ္

Angelhlaing(May everybody be happy and healthy! said...

စာဖတ္ရင္းအေတြးေတြနဲ႕ ခ်ာခ်ာလည္ သြားတယ္ အကို..
ေစာင့္ေမွ်ာ္အားေပးလွ်က္..

nyopyar88888 said...
This comment has been removed by a blog administrator.