Monday, June 27, 2011

ၿဖစ္၍ မပ်က္ၿခင္းမ်ား ( ၁ )

ယခုႏွစ္ ေႏြရာသီက မႏွစ္ကထက္ ပိုၿပီးပူလြန္းသည္ဟု ထင္ပါသည္။
ပူတာမွ ကြ်တ္ကြ်တ္ေနေအာင္ကို ပူပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ေလတို ့ပါ ညိမ္ေနေတာ ့ တၿမိဳက္ၿမိဳက္နွင္ ့ေခြ်းသီး
တို ့ေတာင္ က်လာရပါသည္။ ကြ်န္းမၾကီးေပၚ ၿဖတ္ေက်ာ္ဝင္ေရာက္လာမည္ ့ ဟန္ၿပင္ေနေသာ တိုင္ဖုန္းတို ့သည္
လည္း ဟန္ေရးၿပ၍သာ ေဝ ့ဝဲ လြင့္ပ်ယ္သြားၿမဲ ၿဖစ္ေနေတာ ့သည္။ တိုင္ဖုန္းေဝးေတာ ့ မိုးပါ ေၿပးေလသည္။

သည္ေန ့ေတာ ့အခန္းထဲရွိမေအးႏိုင္ေသာ အဲယားကြန္း၏ ေရွ ႔ဇကာကို ၿဖဳတ္ၿပီး ၾကည္ ့မိသည္။ မဲညစ္ညစ္ဖံုတို ့
ၿဖင့္ အေထြးလိုက္၊ အထပ္လိုက္ ကပ္ေနေသာဇကာကို ၾကည့္မိၿပီး ကြ်န္ေတာ္ ့အဆုပ္ သည္လည္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ား
စြာအေငြ ႔ေတြ ၊ ဖံုေတြ အထပ္ထပ္ႏွင္ ့ ညစ္ပတ္ေနေတာ ့မည္ဟု ေတြးမိသည္။ ဒါေတာင္ ေဆးလိပ္ႏွင္ ့အရက္
မေသာက္မိသည္မွာ ခုႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ရွိခဲ ့ၿပီ။ ဆက္တိုက္သာ ေသာက္သံုးခဲ ့ပါက ယၡဳေလာက္ဆို ကြ်န္ေတာ့္
အဆုပ္သည္လည္း ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္အတူ ေၿမၾကီးထဲ ေရာက္၍ ေၿမစာေၿမခဲ ၿဖစ္ေလာက္ၿပီဟု ေတြးမိပါသည္။

လူတစ္ေယာက္ကို ေၿမၿမဳပ္ပါက ငါးႏွစ္ေက်ာ္ ေၿခာက္ႏွစ္အတြင္း ေၿမမႈန္ ့ဘဝ ေရာက္သည္ဟု ၾကားဖူးသည္။
ဒါဆို ကြ်န္ေတာ္တို ့ အားလံုးသည္ တစ္ေန ့ေၿမၾကီးၿဖစ္မည္ ့ ေၿမၾကီးမ်ိဳးေတြၿဖစ္သည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ ေအာ္..
သည္လိုဆိုေတာ ့လည္း ကိုယ္ရွင္စဥ္ ရွိစဥ္က ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ေတြးေခၚခဲ ့ေသာ ေလာကကို အက်ိဳးၿပဳဖို ့၊
ကိုယ့္ဝန္းက်င္မွာ ကိုယ္မရွိေတာ ့ရင္ပဲ မၿဖစ္ေတာ ့သလို “ ... ရ အံုးမယ္ ” ဆိုေသာ ကိစၥ၊ ဝိစၥ ေတြႏွင္ ့
ဘယ္ေတာ ့မွ မအားခဲ ့ေသာ ကိုယ္က၊ တကယ္ ကိုယ္မရွိေတာ ့လည္း ေလာကၾကီးက ဒီအတိုင္းပဲ မထူးၿခားစြာ
ဆက္လက္လည္ ပတ္ေနအံုးမွာပါပဲ.. ဟု စဥ္းစားမိရင္း အဲယားကြန္းဇကာကို ေရပန္းေအာက္သို ့ထိုးထည္ ့ၿပီး
ေဆးေၾကာလိုက္မိသည္။

ဇကာကို ေဆးၿပီးေတာ ့ ေနပူလွန္းရသည္။ အပူခ်ိန္က ၃၂ ဆိုေတာ ့ မိနစ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ဆို ေၿခာက္ေလာက္
ၿပီ၊ သည္ည ေတာ ့ အဲယားကြန္းေလး ေအးေတာ ့မည္ဟု ေတြးရင္း မမေရႊစင္၏ နိဗၺာန္သြားေတာလား( ၃ ) မွ
ကိုစိန္ရိုး၏ ကြန္ ့မန္ ့ ကို ဝင္ဖတ္ဖို ့ စက္ေရွ ႔ထိုင္ၿဖစ္သည္။ တစ္ေန ့ည က“ လာဖတ္အံုး ” ဟု မမေရႊစင္က လွမ္း
ေၿပာ၍ သူ ့ ကြန္မန္ ့ကို ခဏ ေၿပးဖတ္မိရင္း ကြ်န္ေတာ္လည္း ကိုယ္ၿမင္ထင္ေနမိတာေလး ၿပန္ေရးခ်င္လာသည္ ့
အတြက္ စာၾကမ္းအၿဖစ္ သတိၾကီးစြာ စ, ေရးမိခဲ ့ပါသည္။

အစ ကေတာ ့ မွားမွာစိုး၍ .. မွ စ, ပါသည္။ မမေရႊစင္က သူရိပ္သာဝင္စဥ္က အေၾကာင္းအရာေလးေတြကို
ဓါတ္ပံုေလးေတြ ေဝေဝဆာဆာၿဖင္ ့ နိဗၺာန္သြားေတာလား ၁, ၂, ၃, ဆိုၿပီး ဆက္တိုက္ေရးသားလာခဲ ့တံုးက
ကြ်န္ေတာ္လည္း အစဥ္အတိုင္း ဝင္ဖတ္လာရင္း ေနာက္ဆံုး ( ၃ ) မွာ ကိုစိန္ရိုး၏ ကြန္မန္ ့ႏွင္ ့ ဆံုဆည္းမိပါ
ေတာ ့သည္။

ကြ်န္ေတာ္က မမေရႊစင္ ရိပ္သာမဝင္မီကတဲက မထိုင္ခင္ ေသေသခ်ာခ်ာ သိေအာင္ အရင္ေလ ့လာပါအံုးဟု
မွာလိုက္ပါသည္။ သူက သူ ့ဘဝတြင္ ပထမဆံုးဝင္ဘူးၿခင္း ၿဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ ထို ့ေၾကာင္ ့ ကြ်န္ေတာ္က
လည္း ၾကည္ၾကည္ႏူးႏူးႏွင့္ပဲ အားေပးမိပါသည္။ ရိပ္သာတစ္ခါဝင္ဖို ့ဆိုသည္မွာ တရားတစ္ပြဲ သြားဖို ့ၿပင္ရသလို
အေတာ္မလြယ္သည္ ့ကိစၥၾကီးတစ္ခု ၿဖစ္ေနသည္။ မိုင္ေပါင္းမ်ားစြာေဝးသည္ ့ ခရီးအဆင္ ့ဆင္ ့ကို ရုတ္တရက္
ထ,၍ သြားႏိုင္ၾကေပမယ္ ့ တရားတစ္ပြဲ၊ ရိပ္သာတစ္ခါ ဝင္ဖို ့ၾကေတာ ့ ၿပင္ရ၊ ဆင္ရ၊ အခ်ိန္ယူရ ႏွင္ ့ ကုန္းထ
ရုန္းထေနရသည္မွာ အေတာ္ ့ကို မလြယ္လြန္းသည္ ့ကိစၥၾကီးၿဖစ္ေနလို ့ပါပဲ ။

ကိုယ္ ့ေရးဘက္ စီနီယာလည္းၿဖစ္ လူတကာတို ့ လုပ္ႏိုင္ခဲသည္ ့အလုပ္ကို လုပ္မည့္သူလည္း ၿဖစ္ေနေတာ ့ သူ
မသြားမီ ညအထိ ကြ်န္ေတာ္လည္း ရွည္ရွည္ေဝးေဝး လွ်ာရွည္ေနမိသည္။ ဘာၿဖစ္လို ့ဆို ကြ်န္ေတာ္လည္း
တစ္ခ်ိန္က သူ ့လိုပဲ ကုန္းထ, ရုန္းထ ၿပီး ရိပ္သာတို ့သို ့ ေၿပးခဲ ့ဘူး၍ ၿဖစ္ပါသည္။ ရိပ္သာတို ့ဟု ဆိုလိုက္ရသည္
မွာ သံုးေနရာ၊ သံုးဌာန သို ့ စဥ္တိုက္၊ ဆက္တိုက္ လိုက္ခဲ ့၊ ေရာက္ခဲ ့ဖူးေသာေၾကာင္ ့ပဲ ၿဖစ္ပါသည္။

ပထမဆံုးဝင္ခဲ ့သည္ ့ရိပ္သာက ဥိးဂိုအင္ကာ ၿဖစ္သည္။
ဒုတိယ ဝင္ခဲ ့သည္က ေရႊဥမင္ေတာရ ၿဖစ္သည္။
တပ္တိယ ဝင္ခဲ ့သည္က ပိုင္းေလာ ့ဆရာေတာ္ အရွင္ေဇယ်ာပဏၰိတ၏ မိုးညွင္းသိဂႌေက်ာင္းတိုက္ၿဖစ္သည္။
ဆရာေတာ့္ေက်ာင္းက ေတာင္ေၿမာက္လမ္းစံုနားတြင္ရွိပါသည္။ ဆရာေတာ္ကေတာ ့ ထိုင္ဖို ့ကို အရင္
တိုက္တြန္းေတာ္မမူပဲ သိေအာင္၊ နားလည္ေအာင္ ငါးရက္လံုးလံုး ပရိုဂ်က္တာၾကီးထိုးၿပၿပီး အဆင့္ဆင့္ ရွင္းၿပ
ခဲ ့ပါသည္။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္စက္ဝိုင္းၾကီးအေၾကာင္းႏွင္ ့ ခႏၶာငါးပါးအေၾကာင္းတို ့ကို သိေအာင္ သင္ေပးခဲ ့ပါသည္။
ကိုယ္ ့ဘာသာအေၾကာင္း စ,တင္ စိတ္ဝင္စားလာသူမ်ားႏွင္ ့၊ ကိုယ္ ့အတြက္ ကိုယ္တကယ္ပင္ ၿပင္ဆင္ေတာ ့
မည္ ့ သူမ်ားအတြက္ အလြယ္တကူ သိႏိုင္ခဲလွေသာ ဗုဒၶဘာသာတစ္ရပ္လံုး၏ အေၿခခံ အေၾကာင္းအရာမ်ား
ၿဖစ္ပါသည္။ မၾကာခဏ ၾကားဖူးေနေသာ ခႏၶာငါးပါးဆိုသည္မွာလည္း အေမက ေမြးထုပ္ေပးထားေသာ အခ်ိန္
ႏွစ္ဆယ္ဝန္းက်င္ခန္ ့ရွိ ခႏၶာအိမ္ၾကီးကို မဆိုလိုပဲ မ်က္ေစ ့တစ္မွိတ္၊ လွ်ပ္တစ္ၿပက္ အတြင္းမွာပင္ ၿဖစ္ပ်က္
ေၿပာင္းလဲေနေသာ စိတ္၊ ေစတသိတ္၊ နမ္၊ ရုပ္တို ့၏ သေဘာတို ့ကိုသာ ဆိုလိုေၾကာင္း မွတ္သားမိခဲ ့ရပါ၏။

မမေရႊစင္က သူ ့ဘဝမွာ ၾကံဳရင္ ၾကံဳသလို တရား နာဖူးပါသည္ဟု ေၿပာသည္။ ဒီေနရာတြင္ေတာ ့ ကြ်န္ေတာ္
ႏွင္ ့ တူပါသည္။ ၾကံဳမွ နာ ဖူးသည္ဆိုေတာ ့လည္း တစ္ခါၾကံဳဖို ့အတြက္ တရားပြဲကၾကံဳေပမယ္ ့ ကိုယ္က မၾကံဳႏိုင္
သည္က ခပ္မ်ားမ်ား ဆိုေတာ ့ဘဝမွာ တရားနာၿဖစ္ခဲ ့သည္ ့ အခ်ိန္ေလးက ႏွစ္နာရီခန္ ့ရွိသည္ ့ရုပ္ရွင္ ဗီဒီယို
တစ္ေခြ၏ ေနာက္ဆံုးပိတ္ “ ၿပီးပါၿပီ ” စာတန္း ထိုးသေလာက္ေတာ ့ ရွိႏိုင္မည္ဟု မရဲတရဲပဲ ေၿပာခ်င္ပါသည္။
ထိုသို ့နာခဲ ့ဖူးေသာ အခ်ိန္ေလးေတြကို ၿပန္လည္ခ်င္ ့ခ်ိန္မိၿပန္ေတာ ့ တစ္ခါဘူးမွ စိတ္ရွင္းရွင္း ၊စိတ္ေၿဖာင္ ့
ေၿဖာင္ ့စိတ္ေအးေအးၿဖင္ ့ နာခဲ ့ဘူးေသးတာ မရွိသေလာက္ၿဖစ္ေနခဲ ့ပါသည္။ နားက ေထာင္မိေနသေလာက္
စိတ္က ေရာက္ခ်င္ရာ ေရာက္ေနခဲ ့ပါသည္။ သည္ေတာ ့ တရားပြဲ ၿပီးေတာ ့လည္း သိသလိုလို၊ လိုလို ႏွင္ ့ပဲ
ဒံုရင္း ၿပန္ေရာက္၍ မူလထံုးစံအတိုင္း စိတ္ေရာင္စံု၊ အေတြးေရာင္စံု၊ ေဇာေရာင္စံု တို ့ၿဖင္ ့ပဲ ၿပန္လည္လံုးပန္းမိ
ရင္း ဘဝရဲ ႔ အခ်ိန္ေတြကို အဖန္ဖန္ကုန္ဆံုးေနေစခဲ ့ၿပန္ပါသည္။

တရားထိုင္ရၿပီ ဆိုသည္ႏွင္ ့ အရင္ဆံုး ထူေထာင္ရသည္ ့ ကမၼဥာန္းမွာ ထြက္ေလ၊ ဝင္ေလ တို ့ကို သတိကပ္ၿပီး
ေစာင္ ့ၾကည္ ့ရႈ ႔မွတ္ေနရသည္ ့ အာနာပါန ကမၼဌာန္း ၿဖစ္ပါသည္။ တစ္သံသယာလံုး ဘဝတေလွ်ာက္လံုးမွာ
စကၠန္ ့ေလးေတာင္ မၿငိမ္ခဲ ့ေသာ စိတ္ကေလးကို ခ်ဥ္တိုင္ၿဖစ္ေသာ ႏွာသီးဝ၊ ႏွာသီးဖ်ားကေလးတြင္ စ, တင္
ခ်ဥ္ေႏွာင္ရန္ ၾကိဳးစားရသည္ ့အလုပ္ၿဖစ္ပါသည္။ ပထမဦးဆံုး လုပ္ကာစက အေတာ္ ့ကို မလြယ္ေပမယ္ ့ ရိပ္သာ
ဝင္လာကတည္းက သိခ်င္ စမ္းခ်င္စိတ္ ၿပင္းၿပင္းၿပၿပၿဖင့္ တက္ၾကြေနေသာ စိတ္ဆႏၵတို ့ ဦးေဆာင္ေန၍ မၾကာ
ေသာ အခ်ိန္တြင္းမွာပင္ ေယာက္ယက္ခတ္ေနေသာ စိတ္အာရံုတို ့က ကြ်န္ေတာ္ ့ႏွာသီးဝ၊ ႏွာသီးဖ်ားေလးမွာ
ပင္ ခ်ဥ္ေႏွာင္မိေလေတာ ့သည္။ နားတို ့က ဝန္းက်င္မွ အသံမ်ိဳးစံုတို ့ကို ၾကားေယာင္ေနေသးေသာ္လည္း
မွိတ္ထားမိေသာ မ်က္လံုးအိမ္ထဲမွာပင္ ကြ်န္ေတာ္ ့ႏွာသီးဖ်ားရွိ ေခြ်းေပါက္ကေလးေတြမွာ ေခြ်းသီးေလးေတြ
သီးေနတာကိုေတာင္ ၿမင္ေယာင္ေနသလို ၿဖစ္လာခဲ ့ပါသည္။ တစ္ကိုယ္လံုးရွိ အာရံုတို ့ ၿငိမ္စ ၿပဳလာၿပီး ႏွာသီး
ဝ၊ ႏွာသီးဖ်ားတို ့ကို တြန္းတိုက္၍ ဝင္ထြက္ေနေသာ ဝင္ေလထြက္ေလတို ့က ကြ်န္ေတာ္ ့ နားထင္ႏွစ္ဖက္မွာပါ
လာေရာက္ ရိုက္ခတ္မည္ဟီးေနသလို ၿဖစ္လာခဲ ့ၿပီး ၿငိမ္သက္သြားေသာ တစ္ကိုယ္လံုးတြင္ အက်ယ္ဆံုး ၾကား
ေနရသည္ ့ အသံတို ့ၿဖစ္လာသည္။မၾကာခင္ ေလာင္ၿမိဳက္ေပါက္ကြဲေတာ ့မည္ ့ေဝဒနာ “ အၿဖစ္ ” တို ့ မေပၚလာ
မီ အရင္ဆံုး ေအးခ်မ္းသြားသည္ ့ အၿဖစ္ကေလး ဟုလည္း ဆိုခ်င္ပါသည္။ ဆက္လက္ ေၿပာၿပပါအံုးမည္။

အထက္က ေၿပာခဲ ့သလို ရိပ္သာ သံုးခါ ေၿပာင္းခဲ ့ရၿခင္းမွာ မေက်နပ္၍ ၿဖစ္ပါသည္။
ဘာၿဖစ္လို ့ မေက်နပ္ရပါသနည္းဆိုေသာ္ ကိုယ္တိုင္ကိုက ဥာဏ္အားအလြန္နဲေသာေၾကာင္ ့ဝိပႆနာအလုပ္
စခန္း၏ ပင္မ မဏၰိုုဳင္ၿဖစ္ေနေသာ ၿဖစ္ၿပီးတိုင္း ၿဖစ္သမွ်တိုင္း ပ်က္ရသည္၊ ပ်က္သည္ဆိုသည္ ့ “ ၿဖစ္၊ပ်က္ ”ကို
နားမလည္ ႏိုင္လြန္းေသာေၾကာင္ ့ပါပဲ ။ ကြ်န္ေတာ္က သာမာန္ လူၿပိန္းတစ္ေယာက္လဲၿဖစ္ေနသည္ကိုး။

မ်က္ေစ ့တို ့စံုမွိတ္၊ ခါးကို ခပ္ေၿဖာင့္ေၿဖာင္ ့ေလးထားၿပီး အသက္ရႈေနတာေလးကို သတိကပ္ေပးေနရင္းက မၾကာေသာအခ်ိန္အတြင္းမွာပဲ ကြ်န္ေတာ္ ့ခႏၶာအိမ္တစ္ခုလံုး ေနရာအႏွံ ႔ ရြရြမြမြေလးေတြ ၿဖစ္လာၿပီး
ကြ်န္ေတာ္ ့ခါးရိုးတစ္ေလွ်ာက္ တၿဖည္းၿဖည္းႏွင္ ့ နာက်င္ကိုက္ခဲသည္ ့ေဝဒနာတို ့ထိုးတက္လာပါေတာ ့သည္။
ေဝဒနာတက္သည္ဟုလည္း သံုးႏႈန္းၾကပါ၏။ ထိုမွတစ္ဆင္ ့ တင္ၿပင္ေခြထားမိေသာ ေၿခသလံုးအစံုကိုပါ
ကူးစက္လာေတာ ့သည္။ ဘယ္ေလာက္အထိ ဆိုးဝါးပါသနည္းဆိုေသာ္ ကြ်န္ေတာ္ ့အရိုးေတြ အကုန္လံုး
မီးေလာင္ေနေသာ ထင္းေခ်ာင္းၾကီးေတြလို ၿဖစ္ေနေတာ ့သည္။ အေငြ ႔ေတြ ထြက္လုမတတ္ ေလာင္ၿမိဳက္
လာသည္ ့ ေဝဒနာၿဖစ္ပါသည္။ ထိုထို အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် ၿဖစ္လာေသာ ေဝဒနာ အၿဖစ္မ်ားကို ပ်က္ပါသည္၊ ပ်က္ေန
ပါသည္ဟု “ အပ်က္ ” ရႈ ႔ ရသည္ ့အခ်ိန္အခါပဲ ၿဖစ္ပါသည္။ တစ္ၿခားသူေတြေတာ ့ ကြ်န္ေတာ္မသိ၊ ကြ်န္ေတာ္ ့
အဖို ့ေတာ ့မပ်က္သည္ ့အၿပင္ တိုး တိုး လာခဲ ့ရသည္။ ၾကာလာေတာ ့ နာလာသည္ ့ခါးက မီးေလာင္ေနသည္ ့
ထင္းေခ်ာင္းၾကီးလို မီးခိုးတို ့ထြက္မတတ္ ပူၿပင္း လာရပါေတာ ့သည္။ မပ်က္ပဲ တိုးလာသည့္ အၿဖစ္မ်ားေၾကာင္ ့
ေဇာေခြ်းတို ့ေတာင္ ၿပန္လာခဲ ့ရပါသည္။ စ, ထိုင္စဥ္က အာနာပါန အလုပ္ကေလးၿဖင္ ့ ထူေထာင္ထားခဲ ့ေသာ
သမာဓိအား ( သမထ ) အားေလးေတာင္ ပ်က္ခ်င္၊ လြင့္ခ်င္လာခဲ ့သည္။ မခံစားႏိုင္လြန္း၍ စိတ္တို ့ ေလွ်ာ ့လိုက္
ၿပီး ခ်က္ၿခင္း ထ, ပစ္လိုက္ခ်င္စိတ္၊ ၿဖဳတ္ပစ္လိုက္ခ်င္စိတ္တို ့ေပါက္လာခဲ ့သည္။ ေရွ ႔မွ ကမၼဌာန္းဆရာ၏ ၿဖစ္
လာသမွ်၊ တက္လာသမွ် ေဝဒနာေတြကို အပ်က္ပဲ၊ ပ်က္သြားၿပီပဲ ဟု ရႈ ႔ေနပါ၊ သိ ေပး ေနပါ .. ဟူေသာ သတိေပး
သံကိုေတာင္ မၾကားတစ္ခ်က္၊ ၾကားတစ္ခ်က္ ၿဖစ္ေနရရင္း၊ ငါေယာကၤ်ားပဲ .. သူမ်ားရရင္ ငါလည္း ရ, ရမယ္ဟု
ေဇာစိတ္တို ့ၿဖင္ ့ ပိုင္းၿဖတ္ရင္း အခ်ိန္ေစ ့ေအာင္ ဆက္လက္ ေပထိုင္ပစ္လိုက္ပါသည္။ အသက္ရႈသံတို ့လည္း
ၿပင္းသည္ထက္ ၿပင္းထန္လာပါသည္။ ရင္ခုန္သံတို ့ ၿမန္ခဲ ့ပါသည္။ ေအးခ်မ္းမႈကို တိုက္ပြဲတစ္ပြဲလို ဆင္ႏႊဲ၍ ရွာခဲ ့
မိၿခင္းပဲၿဖစ္ပါ၏။

မည္မွ် ၾကာသြားသည္မသိ။
ကမၼဌာန္းဆရာ ၿဖစ္သူ၏ “ ကဲ .. ေယာဂီတို ့..၊ အခ်ိန္ေစ ့ၿပီ၊ ၿဖဳတ္လို နားလိုက နားႏိုင္ၿဖဳတ္ႏိုင္ၾကပါၿပီ ” ဟူေသာ
အသံ ၾကားမွ သတိတို ့ၿပန္လည္ခဲ ့ပါသည္။ အသိစိတ္တို ့ ခဏ ကြာသြားသလိုမ်ိဳးပါပဲ။ ၿပီးၿပီ ဆိုေတာ ့ဝမ္းသာ
အားရၿဖင့္ ထ, ဘို ့လုပ္သည္။ ရုတ္တရက္ ထ, မရပါ။ တင္ၿပင္ေခြ အေနအထားႏွင့္ပဲ လႈပ္မရေတာ ့ၿခင္း ၿဖစ္၏။
အထူးသတိထားၿပီး စိတ္အာရံုတို ့ကို ေၿခသလံုးေၾကာတို ့ထံ သတိၿဖင့္ ပို ့လႊတ္ရင္း ၿဖည္းၿဖည္းခ်င္းပဲ စ,လႈပ္
ၾကည္ ့ရပါသည္။ ေအးစိမ္ ့သြားသလို ၿဖစ္ရသည္။ ထံုနာ၊ က်င္နာ ၿဖစ္ၿပီး ေပ်ာက္သြားသလိုမ်ိဳး ၿဖစ္သည္။

အမွန္က ကြ်န္ေတာ့္ခႏၶာအိမ္ၾကီး၊ အေမေမြးေပးထားသည့္ အခ်ိန္ႏွစ္ဆယ္ခန္ ့စီးသည့္ ကိုယ္ေကာင္ၾကီးေပၚ
တြင္ ၿဖစ္ေပၚခဲ ့သည္ ့ ေဝဒနာစံုတို ့က တကယ္ပင္ ရႈ ႔မွတ္ေနရင္း ေပ်ာက္ကင္း သက္သာ သြားသည္မဟုတ္ပဲ
အခ်ိန္ၾကာၿမင္ ့စြာၿဖင္ ့ အာရံုေၾကာတို ့ကို အတင္းဇြတ္ဖိထိုင္ထားခဲ ့ၿခင္းေၾကာင္ ့ ထံုက်င္ၿပီး ခဏ ေပ်ာက္သြား
သလို ၿဖစ္ခဲ ့ရၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။ အမွန္က ဘယ္ေဝဒနာမွ မေပ်ာက္ခဲ ့ပါ။ ေဝဒနာမွန္သမွ် ရွိၿမဲ ရွိေနသည္သာ
ၿဖစ္သည္။ ထိုေဝဒနာတို ့က အၾကိမ္ၾကိမ္ ထိုင္လိုက္တိုင္း ကြ်န္ေတာ္ ့မွာ အၾကိမ္ၾကိမ္ တက္ ေနခဲ ့ရသည္။ ဤသို ့
လုပ္ပါ ၿဖစ္ပါမ်ားလွ်င္ ေလၿဖတ္တတ္သည္ဟုလည္း သိလာရပါသည္။

ရိပ္သာတို ့မွ အခ်ိန္ေစ ့၍ ထြက္လာခဲ ့တိုင္း ကြ်န္ေတာ္ ့မွာ ပိန္ခ်ံဳးက် သြားခဲ ့သည္။
ကြ်န္ေတာ္ ့ကို ကြ်န္ေတာ္လည္း အလြန္ဥာဏ္နည္းေနသည္ဟု သံုးသပ္မိသည္။ အဘယ္ေၾကာင္ ့ဆိုေသာ္
ဝိပႆနာအလုပ္သည္ ဥာဏ္အလုပ္၊ ဥာဏ္စခန္း၊ ပညာအလုပ္၊ ပညာစခန္း သာၿဖစ္သည္ဟု ဆိုေသာေၾကာင္ ့
ၿဖစ္သည္။ ဝိပႆနာအလုပ္သည္ ခ်မ္းသာသည္ဟု အခိုင္အမာဆိုသည္။ အားထုပ္ရင္း ဆင္းရဲေနရၿပီ ဆိုလွ်င္
တစ္ခုခုမွားေနေသာေၾကာင္ ့၊ ကိုယ္က အာစရိယ၏ မူကို သေဘာမေပါက္ေသာေၾကာင္ ့၊ လိုက္မမွီေသးေသာ
ေၾကာင္ ့ဟု ဆိုထားေသာေၾကာင္ ့ ၿဖစ္ၿပီးမပ်က္ ၿဖစ္ခဲ ့ရသည္ ့ ကြ်န္ေတာ့္အဖို ့ ၿဖစ္သမွ် ပ်က္ရသည္ဆိုသည္ကို
အၾကိမ္ၾကိမ္ေလ ့လာသင္ယူရအံုးမည္ဟုလည္း ေတြးေတာ ဆင္ၿခင္မိခဲ ့သည္။

ထို ့ေၾကာင္ ့ ကြ်န္ေတာ့္မိတ္ေဆြ ေရးဖက္စီနီယာၿဖစ္ေသာ မမေရႊစင္တစ္ေယာက္ ရိပ္သာဝင္ေတာ ့မည္ ဆို
ေသာအခါဝယ္ ကြ်န္ေတာ္လည္း ကြ်န္ေတာ့္အၿဖစ္ကိုသတိရၿပီး မွားမွာစိုး၍ အေလာတၾကီး လွမ္းမွာခဲ ့ၿခင္းၿဖစ္၏။
သေဘာမေပါက္ခဲ ့ေတာ ့လည္း ၿဖစ္သမွ်ကိုပ်က္ပါသည္ဟု မေက်မနပ္ႏွင္ ့ပင္ ကြ်န္ေတာ္လက္ခံခဲ ့ရရင္း
ရိပ္သာတို ့ေတာင္ သံုးၾကိမ္၊ သံုးခါ ေၿပာင္းေရႊ ႔ခဲ ့ရဖူးပါသည္။

ယခုအခ်ိန္ထိလည္း ၿဖစ္သမွ်တို ့ ပ်က္သည္ဆိုတာကို ေက်နပ္စြာ လက္ခံႏိုင္ရန္ ဆက္လက္ ေလ ့လာေနရဆဲ
ၿဖစ္ပါသည္။ ထို ့ေၾကာင္ ့ ပညာစခန္း၊ ဥာဏ္စခန္းၿဖစ္ေသာ ဝိပႆနာအလုပ္သည္ အလြန္ ့ကို ခက္ခဲနက္နဲလွ
ေသာေၾကာင္ ့ ကြ်န္ေတာ္လို ဥာဏ္မမွီေသာ၊ အထ ေႏွးေသာ သူ မ်ား အလြယ္တကူ လက္လွမ္းလို ့ မမွီႏိုင္
ေသးၿခင္းၿဖစ္ပါသည္။


သည္ ၿဖစ္ၿပီး မပ်က္ၿခင္းမ်ားပထမဆံုးပို ့(စ) ကို အဆံုးသတ္မိခ်ိန္တြင္ ထိုင္ဝမ္ကြ်န္းၾကီးေပၚ ပထမဆံုး ထိုင္ဖုန္း
ဝင္သည္ ့အခ်ိန္လည္းၿဖစ္ခဲ ့ပါသည္။ မိုးတို ့ပါ ပါလာခဲ ့ေသာ္လည္း သံုးလေလာက္ ဆက္တိုက္ပူေနခဲ ့သၿဖင္ ့
အပူရွိန္တို ့က ၾကြေနဆဲ ၿဖစ္ေသာေၾကာင္ ့လည္း အဲယားကြန္းေလးေတာ ့ ဆက္သံုးရအံုးမည္ဟု ေတြးမိရင္း
ေဆးထားေသာ ဇကာေလးကို ၿပန္တပ္လိုက္သည္။ စဥ္းစားမိသည္က ကိုယ္ေလ ့လာမိသေလာက္ေတာ ့
အေခ်အေနေပးရင္ ေပးသေလာက္ အခ်ိန္ယူရင္း ဆက္ေရးၾကည္ ့အံုးမည္ ၊့ ၿဖစ္ၿပီး ပ်က္သြားေနပါသည္
ဆိုသည္ ့ အေၾကာင္းမ်ားပါပဲ ...။

( အမွားတို ့လည္း ပါလာႏိုင္သလို၊ အမွန္တို ့လည္း ရွိေနႏိုင္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္ရွာခဲ ့မိေသာ ၿဖစ္ပ်က္၏
ကိုယ္ေတြ ႔ တစ္ခုကိုပဲ ၿပန္လည္ေဖာက္သည္ခ်ၿပီး ေဆြးေႏြးသည္ ့သေဘာ ၿဖစ္ပါသည္။ ဆရာလုပ္ၿခင္း၊
တတ္ေရာင္ကားလုပ္ၿခင္း တို ့ မဟုတ္ေၾကာင္း သိေစလိုပါသည္။ အမွန္ကို တိုက္ရိုက္ေတြ ႔ခဲ ့သူမ်ား ရွိေနသလို
ကြ်န္ေတာ္ ့လို ဥာဏ္နဲလြန္းေသာေၾကာင္ ့ တစ္ဝဲလည္လည္ ၿဖစ္ေနရသူမ်ားလည္း ရွိေနႏိုင္သည္ဟု ထင္မိ
သည့္အတြက္ေၾကာင့္လည္း သည္လို ပို ့(စ) မ်ိဳးကို မရဲတရဲၿဖင္ ့ စ, ေရးခဲ ့မိၿခင္း ၿဖစ္ပါေၾကာင္း ....။ )


...........................................................................................................................................


( ဆက္ရန္ )







14 comments:

IDIOT-Ki said...

ကိုယ္ ကိုယ္တိုင္လည္း မေန့ တေန့ကမွ စျပီး အာနာပါန ထြက္ေလဝင္ေလမွတ္ျဖစ္တယ္။ အေတြးေတြ အာရံုေတြ ဘယ္လိုမွ မျငိမ္နိုင္ဘူး ။ ခု ကိုေက်ာ္ေျပာသလို နာတာက်င္တာေတြလည္း ရွိတယ္ ။ ျဖစ္ ပ်က္ မွတ္ေပမဲ့ ပိုျပီးေတာ့သာ နာလာတယ္ ဆိုေတာ့ ဘယ္ေနရာ မွားေနျပီလည္း မသိ ။ခါးက ပိုနာလာေတာ့ အမွီေလးနဲ့မ်ား ထိုင္ရင္ရမလားလို့ မစစကို ေမးျဖစ္ေသးတယ္ေလ။ မရပါဘူးတဲ့။ ခါးမတ္မတ္ထား အမွီမပါရဆိုေတာ့ ခါးနာတတ္သူေတြ အတြက္ အေတာ္ခက္တာပဲ ။ မျဖစ္ခင္ထဲက ပ်က္ေနျပီ လို့ေတာင္ ဆိုရေတာ့ မလို ။ ေျဖရွင္းလို့ရမဲ့ နည္းလမ္းေလးမ်ား သိရင္ ေျပာျပပါအံုး ကိုေက်ာ္ ေရ..

ခင္တဲ့
မကိ..

ျမတ္မြန္ said...

တစ္ၿခားသူေတြေတာ ့ ကြ်န္ေတာ္မသိ၊ ကြ်န္ေတာ္ ့
အဖို ့ေတာ ့မပ်က္သည္ ့အၿပင္ တိုး တိုး လာခဲ ့ရသည္။ ၾကာလာေတာ ့ နာလာသည္ ့ခါးက မီးေလာင္ေနသည္ ့
ထင္းေခ်ာင္းၾကီးလို မီးခိုးတို ့ထြက္မတတ္ ပူၿပင္း လာရပါေတာ ့သည္။ မပ်က္ပဲ တိုးလာသည့္ အၿဖစ္မ်ားေၾကာင္ ့
ေဇာေခြ်းတို ့ေတာင္ ၿပန္လာခဲ ့ရပါသည္။ သိပ္မွန္တာပဲ...အဲတာေၾကာင့္ ရိပ္သာစခန္းကေန ရပ္မျပည့္ပဲ ျပန္ျပန္ေျပးတာ ကြ်န္မေပါ့ အကိုေရ..အရမ္းခံရခက္တယ္..အကိုေျပာသလို ပိန္ေတာင္ ပိန္သြားတယ္ဗ်ိဳ႔..။

ရိပ္သာဘယ္နွစ္ၾကိမ္ဝင္ဖူးလဲ ေမးရင္ လူအထင္ၾကီးမွာေသျခာတယ္..။ ဒါေပမယ့္ေတာာ့ ဝင္ေလ ထြက္ေလ မဟုတ္ဘူး။
ဝင္လိုက္ ထြက္လိုက္ပါ..။

မေန႔က တရားသြားနာျပီး တရားေတြေရးလို႔..။

လရိပ္အိမ္ said...

လာဖတ္သြားပါတယ္။

ဟန္ၾကည္ said...

အာနာပါနကို ခပ္ငယ္ငယ္ကတည္းက ေလ့က်င့္ခဲ့ဖူးပါတယ္...သံုးေလးတန္းအရြယ္တကည္းက တစ္ေန႔ကို နာရီ၀က္ေလာက္ေတာ့ ထိုင္ျဖစ္တာ ဆယ္တန္းေက်ာင္းသား အရြယ္အထိပါပဲ...အရြယ္ရလာေတာ့ ႀကီးမိုက္ျဖစ္လာလို႔ထင္ပါရဲ႕ ရံဖန္ရံခါပဲ ထိုင္ျဖစ္ေတာ့တယ္...တကယ္ေတာ့ အာနာပါနဟာ နိဗၺာန္ေရာက္ေစမယ့္ အရာတစ္ခုေတာ့ မဟုတ္ေသးဘဲ...သမာဓိရေအာင္ တစ္နည္းေျပာရရင္ စိတ္တည္ၿငိမ္မႈရေအာင္ ေလ့က်င့္တဲ့ က်င့္စဥ္တစ္ခုပါ...အဲဒီအဆင့္ကေနမွ ၀ိပႆနာကို ကူးရမွာပါ...လက္ငင္းရႏိုင္တဲ့ေကာင္းက်ဳိးကေတာ့ စိတ္အာရုံပ်ံ႕လြင့္မႈ မရွိေအာင္ ထိန္းသိမ္းရတဲ့ အတြက္ အေတြးထဲမွာ ေလာဘေတြ ေဒါသေတြ မ၀င္ေရာက္ႏိုင္ေတာ့တာမို႔ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေအးခ်မ္းမႈ၊ တည္ၿငိမ္မႈေတြ ရႏိုင္တာပါပဲ...ရွည္ရွည္ေ၀းေ၀း ေဆြးေႏြးရရင္ က်မ္းတစ္ေစာင္ေပတစ္ဖြဲ႔ျဖစ္သြားႏိုင္တာမို႔ ဒီေလာက္နဲ႔ပဲ ရပ္ပါရေစေတာ့...ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆက္ေလ့က်င့္ဖို႔ တိုက္တြန္းပါရေစ...သာဓုလည္း လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ေခၚလိုက္ပါတယ္...

ahphyulay said...

ေရႊစင္ႏု said..
အားလံုးအတြက္ ျဖစ္ၿပီးရင္ ပ်က္မယ္ လို႕ ေျပာတယ္ အျဖဴေလး အတြက္ ျဖစ္ၿပီးမပ်က္ေတာ႔ ပိုေကာင္းမေနဘူးလား.... စ တာေနာ္

မမတရားထုိင္တုန္းကေတာ႔ ကိုယ္သည္းခံ ႏိုင္သေလာက္ဘဲ ထုိင္တယ္ သည္းမခံႏိုင္ရင္ ျပင္ထိုင္တယ္ မထိုင္ႏိုင္ေတာ႔ရင္ အမွတ္နဲ႕ စႀကၤန္ေလွ်ာက္ ရမယ္လို႕ ဘုန္းဘုန္းကေျပာတယ္

အျဖဴေလး က အက်င္႔မရွိဘဲ ဆက္တိုက္ တအား ထိုင္ၿပစ္လိုက္ေတာ႔ တရားေၾကာက္သြားတာမ်ားလား ဆက္တိုက္ ေျဖးေျဖးခ်င္း တရားထိုင္ခ်ိန္ တိုးသြား မွ ပို အဆင္ေျပႏိုင္မယ္ထင္တယ္

ေနာက္ၿပီး မမ တို႕ တရားထုိင္တုန္းကေတာ႔ ျဖစ္ ပ်က္ ကို မမွတ္ခိုင္းေသးဘူး ထင္ရွားတဲ႕ အရာကိုဘဲ ဆက္တိုက္ မွတ္ခိုင္းတယ္ ယားတယ္ဆိုရင္ ဟိုေနရာက ယား ဒီေနရာက ယားဆိုေတာ႔ အယားဆံုး ေနရာေလးကိုၾကည္႕

အဲဒီယားတာ ေလး ကလည္း ခဏေန ဘယ္ေရာက္သြားမွန္း ေတာင္ မသိဘူး တျခားေနရာ တခု က နာလာျပန္ေရာ အဲဒီ နာတာေလး လိုက္ၾကည္႕ေနလိုက္တယ္ ေနာက္ဆံုး လံုးဝ သည္း မခံႏိုင္ရင္ စႀကၤန္ေျပာင္းေလွ်ာက္တယ္

မမေတာ႔ တရားထူးမရခဲ႔ေပမဲ႕ စိတ္ေရာ ကိုယ္ေရာ ၿငိမ္းခ်မ္း ခဲ႔ပါတယ္

ေနာက္ၿပီး အေပၚမွာ မကိေျပာသလို ခါးနာေနတဲ႕ အမတေယာက္ မမတို႕ နဲ႕ အတူထုိင္တဲ႕ အထဲမွာ ပါတယ္ သူက စထိုင္တုန္းက ခါးနာ နာ ေနလို႕ လာထိုင္တာတဲ႕ လံုးဝေပ်ာက္သြားတယ္လို႕ ေျပာတယ္

အဲဒါေၾကာင္႔ အခု ႏွစ္စဥ္ တႏွစ္ကို သံုးခါေလာက္ တၾကိမ္ ကို အနဲဆံုး ႏွစ္ပတ္ တရားလာထိုင္တယ္တဲ႔ စနစ္တက် ထိုင္မယ္ ဆိုရင္ နိဗၺါန္ေတာင္ ေရာက္ႏိုင္ တဲ႕ တရားဆိုေတာ႔ ခါးနာတာ ေခါင္းကိုက္တာ ေလာက္ေတာ႔ ေျပာစရာေတာင္ လိုမယ္ မထင္ ပါဘူး...

ေနာက္ၿပီး အျဖဴေလး ေျပာသလို တရားထိုင္လို႕ ေလျဖတ္ တာမ်ဳိးေတာ႔ မႀကံဳဘူးသလို မၾကားဖူးဘူး

ေနာက္ၿပီး သံုးႀကိမ္ေလာက္ ကို တခါထိုင္ ၁ဝရက္ေလာက္ နဲ႕လည္း ဘာမွထူးျခားႏိုင္မယ္ မထင္ဘူး (ပါရမီ မပါေသးတဲ႕ လူေတြအတြက္ပါ မမ အပါအဝင္ေပါ႔)

လက္ေတြ႕ မပါရင္ေတာ႔ တရားနာတာနဲ႕ ေတာ႔ မရႏိုင္ဘူး... လက္ေတြ႕ ထိုင္ရင္ တရားမနာလည္း ရႏိုင္တယ္လို႕ မမေတာ႔ ထင္တယ္

...................................
ဒႆန ပညာႏွင္႔ မသိႏိုင္

အဲဒီလို နာမႈက်ဥ္မႈ စတဲ႕ ဒုကၡေဝဒနာေတြကို ..မခံသာတဲ႕ သေဘာ၊ ဆင္းရဲတဲ႕ သေဘာ သက္သက္မွ် ပါကလား လို႕ ကိုယ္႕ေတြ႕ဉာဏ္နဲ႕ သိေနတာ က ဒုကၡေဝဒနာရဲ႕ အရွိသဘာဝ ကို အရွိအတိုင္း သိေနျခင္း ပါပဲ.. ငါနာတယ္ ငါက်ဥ္တယ္ လို႕ ပုဂၢိဳလ္ သတၱဝါ အေနနဲ႕ မသိမျမင္ ဘဲ နာမႈက်ဥ္မႈ သေဘာ နဲ႕ ဒီသေဘာ ကို သိေနတဲ႕ စိတ္ကေလးမွ် ပဲ လို႕ အရွိအတိုင္း သိေနပါတယ္ ဒီလို ... ငါ ... မပါတဲ႕ အသိ ကို အေတြး အျမင္ ဒႆနပညာ နဲ႕ ဆင္ျခင္ေတြးေခၚ လို႕ မသိႏိုင္ မရႏိုင္ ပါဘူး။ ရုပ္နဲ႕ နာမ္ ကို သူ႕အရွိ သဘာဝ အတိုင္း ေစာင္႔ရႈရာ က ျဖစ္ေပၚလာတဲ႕ ကိုယ္ေတြ႕(ဘာဝနာ) ဉာဏ္ နဲ႕ မွသာ သိႏိုင္ ရႏိုင္ ပါတယ္။

ဒါေၾကာင္႔ ျမတ္စြာဘုရား က .. အတကၠာဝစေရာ... ဆင္ျခင္ေတြးေခၚဉာဏ္ ျဖင္႔ မသက္ဝင္ႏိုင္၊ (ဝါ) ဆင္ျခင္ေတြးေခၚဉာဏ္ ၏ အရာမဟုတ္ လို႕ မိန္႕ေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။

ahphyulay said...

မမေရႊစင္...
လိုင္းမေကာင္းလြန္းတဲ ့ ၾကားထဲက
အခုလို ရ ေအာင္ပို ့ေပးတာေက်းဇူးပါပဲဗ်ာ..။

ကိုေဇာ္ said...

အခု ေရးထားတဲ့ အထိေတာ့ ေသခ်ာ ဖတ္သြားတယ္ ကိုျဖဴေရ. . . ။
ေရွ႕ဆက္ေရးမဲ့ဟာကိုေတာ့ ျပန္ေရာက္မွပဲ ေသခ်ာ ထပ္ဖတ္ျပီး အစအဆံုး ျခံဳေျပာေတာ့မယ္ဗ်ာ။

ျငိမ္းခ်မ္းေပ်ာ္ရႊင္ပါေစ။

Angelhlaing(May everybody be happy and healthy! said...

နာရီဝက္ေတာင္ အနိဳင္နိဳင္ရယ္ တစ္ခါတစ္ေလ ၁၅မိနစ္ေလာက္နဲ႕ပဲ ရပ္လိုက္ရတာ ..မ်ိဳး ေတာ္ေတာ္ဆိုးတယ္အကို...မလုပ္နိဳင္ေသးဘူး ေကာင္းေကာင္း အဲဒါေတာင္ ဝင္ေလထြက္ေလ အသိေလးကိုပဲ စုစည္းလို႕ မရေသးတာ...:)

seesein said...

"ငါေယာကၤ်ားပဲ .. သူမ်ားရရင္ ငါလည္း ရ, ရမယ္ဟု
ေဇာစိတ္တို ့ၿဖင္ ့ ပိုင္းၿဖတ္ရင္း အခ်ိန္ေစ ့ေအာင္ ဆက္လက္ ေပထိုင္ပစ္လိုက္ပါသည္။"

ကိုအျဖဴေလးေရ
ငါဆိုတဲ့ မာန္ရွိေနပါတယ္ ခႏၶာေပၚမွာ ငါ စြဲေနမွေတာ့
တရားရွာလို႕ မရႏိုင္ပါ။ ခႏၶာမွာ ေပၚလာသမွ် သည္းခံႏိုင္စြမ္းရွိရပါမယ္။
ျပီးေတာ့ တရားအားထုတ္တဲ့အခါ မွာ စိတ္ေတြတင္းျပီး ထိုင္ရင္ အေၾကာအျခင္ေတြပါ တင္းေတာင့္လာပါတယ္ ခႏၶာကိုယ္ သတိထားျပီး ေစာင့္ၾကည္႕ရင္ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္ အဲ့လိုအခ်ိန္မွာ စိတ္ေတြတင္းထားတာကို ေလွ်ာ့ခ်ၾကည္႕လိုက္ပါ အေၾကာအျခင္ေတြပါ ေလ်ာ့ပါလိမ့္မယ္။ နာတာ က်င္တာေတြလဲ သက္သာပါလိမ့္မယ္။
တရားအလုပ္ လုပ္ပါတယ္ဆို မတရားလုပ္ခုိင္းေနမွေတာ့ ရုပ္နဲ႕ နာမ္ က ေဖာက္ျပန္ေတာ့တာပါဘဲ။
မတရားခိုင္းေစျခင္းျဖင့္ တရားမရႏိုင္ပါ။ ဒီစိတ္ၾကီးတင္းထားတာက ဘယ္အခ်ိန္ထိ တင္းႏိုင္မွာလဲ။
မကိေရခါးနာတယ္ဆိုရင္လဲ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း တရားမွတ္လို႕ရပါတယ္ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာတာ အရိယာပုဒ္ ေလးမ်ိဳးထဲက အဆင္ေျပတဲ့နည္းနဲ႕ လုပ္ေစပါတယ္။
ခါးနာသည္ ျဖစ္ေစ မနာသည္ျဖစ္ေစ ဘာေရာဂါမွ မရွိလဲ ခႏၶာသေဘာကိုက ေဖာက္ျပန္ေနပါတယ္။ အခု နာတာ ၾကင္တာ ထံုတာ ကိုက္တာ ခဲတာ စတဲ့စတ့ဲ ေ၀ဒနာမ်ိဳးစံုကို လူေကာင္းပကတိက်န္းမာေနတဲ့သူေတြလဲ ေတြ႕ၾကံဳခံစားရပါတယ္။ စိတ္ေတြလဲ မတည္ျငိမ္ ေယာက္ယက္ခတ္ေနတာကလဲ အေလ့အက်င့္ မရွိရင္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ဖို႕ခက္ပါတယ္။
ဘယ္အလုပ္မဆို တေျဖးေျဖးခ်င္းလုပ္ယူရပါတယ္။ အခု ကိုအျဖဴေလးက စစခ်င္း ဇြတ္ေပထိုင္တာမ်ိဳး မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ စိတ္ရွိေပမယ့္ ခႏၶာက မလိုက္ႏိုင္ပါဘူး ။ တခါတေလေတာ့လည္း စိတ္ေတြပ်ံ႕လြင့္လြန္းျပီး နာတာၾကင္တာေတြကို ေက်ာ္ျဖတ္သြားႏိုင္တာေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။
ခႏၶာေပၚမွာ စြဲလမ္းတဲ့တဏွာနဲ႕ ယံုၾကည္မႈ စိတ္လြန္ဆြဲေနပါတယ္ တရားထိုင္လို႕ ေလျဖတ္တတ္တယ္ဆိုတာ ခႏၶာကိုယ္ကို စြဲလန္းတဲ့ တဏွာက အႏိုင္ယူသြားလို႕ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ စိတ္တန္ခိုး နဲ႕ယံုၾကည္မႈေတြက အဲဒီ စိတ္ေတြကို အႏိုင္ယူသြားပါလိမ့္မယ္။ ကိုအျဖဴေလးေရ မေၾကာက္မရြံ႕နဲ႕ ဆက္လက္ျပီး ခ်ီတက္ႏိုင္ပါေစ။ ကၽြန္ေတာ့အေတြ႕အၾကံဳအရ ေျပာရရင္ ေရာဂါမျဖစေ္တဲ့အျပင္ ေရာဂါေတြ ေပ်ာက္ပါတယ္။
စိတ္နဲ႕ ရုပ္က တလွည္႕စီ ဦးေဆာင္သြားပါတယ္ တခါတေလ စိတ္က ဦးေဆာင္တတ္သလို တခါတေလလဲ ရုပ္က ဦးေဆာင္ပါတယ္။ တရားလုပ္ခါစမွ စိတ္ကိုတအားထိန္းခ်ဳပ္တာ ၊ ရုပ္ပိုင္းေတြကို အရမ္းထိန္းခ်ဳပ္တာက တရားမရေစတဲ့အျပင္ တရားေၾကာက္သြားျပီး နည္းမ်ိဳးစံု ဆင္ေျခေပးကာ နာတရားေလးနဲ႕ဘဲျဖစ္ျဖစ္ တရားစာေလးဖတ္ျပီးေတာ့ျဖစ္ျဖစ္ ေက်နပ္ေနတတ္ၾကပါတယ္ လက္ေတြ႕အလုပ္ မပါရင္ေတာ့ စာသိနဲ႕ေမ်ာေနအံုးမွာပါ လက္ေတြ႕ အလုပ္ပါမွဥာဏ္သိရမည္ ဥာဏ္သိႏွင့္မွသာလွ်င္ နိဗၺာန္ေရာက္ပါမည္။

ခင္မင္တဲ့
seesein

mstint said...

ေကာင္းေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြအတြက္ သာဓုပါကြယ္။
ျဖစ္-ပ်က္ ရႈရင္း သမာထမွာ မရပ္တံ့ပဲ ဝိပႆနာ အကူး အယူမလြဲဖို႔ လိုပါတယ္။

ေမတၱာျဖင့္
အန္တီတင့္

ေခ်ာ(အစိမ္းေရာင္လြင္ျပင္) said...

ကၽြန္မ ပလမဦးဆံုး ရိပ္သာဝင္ျဖစ္တာက ရန္ကုန္ ျဖဴးမဟာစည္ရိပ္သာမွာပါ။ တရားထိုင္တာကေတာ႔ ငယ္ကတည္းက အေမက အက်င္႕လုပ္ေပးထားလို႔ မၾကာခဏ ထိုင္ျဖစ္ပါတယ္။ တရားထိုင္က်င္႔ ရွိေနတဲ႔အတြက္ ရိပ္သာစစဝင္ခ်င္းေန႔ေတြျဖစ္ေပမဲ႔ ထူးထူးျခားျခား ခက္ခက္ခဲခဲေတာ႔ မရွိခဲ႕ပါဘူး။ အလုပ္ျပန္ဝင္ရေတာ႔မွာမို႔ ရိပ္သာက ျပန္ခဲ႔ရတာကိုေတာင္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနခဲ႔မိတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ခုေနာက္ပိုင္းတရားထိုင္ရင္ အၾကာၾကီးမထိုင္ႏိုင္ေတာ႔ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။
ဒါေၾကာင္႔ အေမကအျမဲေျပာတာ တရားအလုပ္ကို ငယ္တဲ႔အခ်ိန္မွာလုပ္သင္႔တယ္။. အသက္ၾကီးလာေလ ကိုယ္ခႏၶာေဖာက္ျပန္ေလဆုိရင္ တရားအားထုတ္ဖို႔ခက္လာတယ္ တဲ႔..
မွန္လိုက္တာ..

...အလင္းစက္မ်ား said...

ကိုအေျဖးလူေရ..... အခ်ဳိ့ကိစၥအေတြး အေခၚ အခ်ဳ့ိမွာ Agree ပါလုိ ့ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ငါေယာကၤ်ားပဲ သူမ်ားရ ငါလည္း ရရမွာေပါ့ လို ့ တင္းလုပ္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ေဒါသေတြပါ ပါလာတာ သတိထားမိရပါတယ္ဗ်ာ။

အာနာပါန အလုပ္က ေ၀ဒနာကို ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ျခင္း၊ စိတ္တည္ျငိမ္မႈကို ရေစျခင္းဆိုတာ ထက္ ေလးနက္တဲ့ အဓိပၸါယ္ ရွိေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္က ပါရမိ မေကာင္းခဲ့တာ ဆိုေတာ့ က်ေနာ့္အေနနဲ ့ဆို ဆရာ ေကာင္းလုိပါတယ္... ။ အဲ.... ဆရာေကာင္း ရွာဖို ့ေတာ့ ကိုယ့္တာ၀န္တာ ျဖစ္ပါတယ္ဗ်ာ။ က်ေနာ္အ့ဲဒီလိုျမင္ပါတယ္။

က်ေနာ္ငယ္စဥ္က (သိတတ္စမွ...... ၈တန္း ေက်ာင္းသားဘ၀ထိ) တရားနာ တရားထိုင္ တဲ့ အလုပ္က အရမ္းရင္းႏွီးခဲ့ပါတယ္။

က်ေနာ္ပါရမီနဲခဲ့ပါတယ္ဗ်ာ။

စကားမစပ္.။ က်ေနာ့္လင့္ေလး ခ်ိတ္မယ္ ဆိုတာ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာပါေၾကာင္းဗ်ာ။ အေတြ ့အၾကံဳေလးဆိုတာေတာ့ က်ေနာ္ မရွင္းလင္းလွဘူး။ ကိုအေျဖးလူေတြ ့ၾကံဳခဲ့ရတာလား။ က်ေနာ္ သိခ်င္ပါေသးတယ္ဗ်ာ.... အဲ.... တုိင္၀မ္ထိ လာဖို ့ေတာ့ မလြယ္ဘူးေနာ္...... သိတယ္ဟုတ္.။။။။။။။။ :))))))))))

လင်းခေတ်ဒီနို said...

အာနပါန ဆိုတာ စစခ်င္းေတာ့ ခက္ခဲပါတယ္ . . . ဘုရားရွင္ေဟာခဲ့ဖူးပါတယ္ . . . မဇၥိမပဒိပဒါ တဲ့ အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္သာ အေကာင္းဆံုးပါ. . . အတင္းဇြတ္ ႀကိတ္မွိတ္ ထိုင္မယ့္အစား . . ျဖစ္ပ်က္ ယိုးယြင္းေနတဲ့ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးကို သက္ေသာင့္သက္သာ အေနအထားေလး ျပင္ယူျပီး စိတ္ကိုထိန္းခ်ဳပ္တာက အေကာင္းဆံုးလို႔ ထင္ပါတယ္ . . . . း)

ခင္မင္စြာျဖင့္
ဗညားရွိန္

seesein said...

ေနာက္တခါထပ္ျပီး ေျပာအံုးမယ္ေနာ္
အခု ထိုင္ေနစဥ္အတြင္းမွာ ျဖစ္မႈေတြ ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ သူ႕ရဲ႕ေျပာင္းလဲေနတဲ့ အေနအထား သေဘာတရားေလးကိုဘဲ ေစာင့္ၾကည္႕ေပးပါ နာတာ ကိုက္တာ ခဲတာ စတဲ့ နာက်င္မႈ မ်ိဳးစံု တခါတေလ တရားထိုင္လို႕ အရမ္းေကာင္းတဲ့ ခံစားမႈေတြလဲ ခံစားရအံုးမွာပါ ေကာင္းတာဘဲျဖစ္ျဖစ္ မေကာင္းတာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္ေနတဲ့ အေနအထားေလး လိုက္ျပီးၾကည္႕ေပးေနပါ နာလို႕ ေပ်ာက္ခ်င္တဲ့ ေလာဘ မေပ်ာက္ရေကာင္းလား ဆိုတဲ့ ေဒါသ အဲဒီ အစြန္းႏွစ္ဘက္ ကလြတ္ေနရပါ့မယ္ ေျပာေတာ့သာ လြယ္တာ ေသေသခ်ာခ်ာ က်င့္ၾကည္႕ပါ လုပ္ရတာ အေတာ္ ခက္ပါတယ္ ငါေယာက္က်ားဘဲ ဘာျဖစ္လို႕ မလုပ္ႏိုင္ရမွာလဲ ဆိုတဲ့ မာန တရားအလုပ္လုပ္တဲ့အခါ မာန္ခ်ျပီးမွ လုပ္ရပါတယ္ အရာရာ သည္းခံရပါတယ္ ကိုယ့္ခႏၶာေပၚမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္ ပိုင္း ရုပ္ပိုင္း ဘာေတြ ေျပာင္းလဲ ျဖစ္ေပၚေနတာကို ေစာင့္ၾကည္႕ရင္ ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈေတြ ေသေသခ်ာခ်ာ မလြဲမေသြ ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္ တရားနာျခင္း စာဖတ္လို႕သိျခင္း ေတြကေတာ့ စာသိဘဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ စာသိနဲ႕ေတာ့ နိဗၺာန္မေရာက္ႏိုင္ပါဘူး ကိုအျဖဴေလးေရ မက်င့္မွာစိုးလို႕ ေနာက္တခါ ကြန္႕မန္႕ထပ္ေပးလိုက္ပါတယ္
ေလာက သဘာ၀တရားၾကီးကိုက အျဖစ္ရွိရင္ အပ်က္ရွိပါတယ္ ။


ခင္မင္တဲ့
seesein