Friday, May 20, 2011

၉၇ မွာ ေပ်ာ္ခဲ ့သမွ် ...။

ကြ်န္ေတာ္ မိသားစုကိစၥကို ငဲ ့ကြက္၍ စကၤာပူသို ့ ၿပန္လာခဲ ့မိသည္။
ကြ်န္ေတာ္ေရာက္သည္ ့ အခ်ိန္မွာပင္ အစ္မနွင္ ့ အစ္ကိုတို ့ အေမြကိစၥ ကေမာက္ကမ ၿဖစ္ၾကသည္။ ဘယ္သူက
အနစ္နာခံေၾကာင္း၊ ဘယ္သူက ကိုယ္က်ိဳးရွာေၾကာင္း၊ ဘယ္သူက ဘယ္လိုလုပ္ခဲ ့ေၾကာင္း စကားေတြ မ်ားၾက၏။
ကြ်န္ေတာ္ ့တစ္သက္တြင္ အထိန္ ့လန္ ့ဆံုး ခံစားခ်က္ ၿဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္ အရင္ကတည္းက အစ္မၿဖစ္သူ
စကၤာပူ ထြက္လာၿခင္းကို သေဘာမက်။ မိန္းမမ်ား ေငြရွာႏိုင္လွ်င္ အလြန္ထိန္းရခက္ေၾကာင္း အစ္ကို ့ကိုေရာ၊
အေမ ့ကိုပါ ေၿပာဖူးသည္။

ယခု အေမြကိစၥေတြ စကားအေခ်တင္ၿဖစ္ၾကၿပီ။ ဤသည္ကား ပမာဏ တိုက္ပြဲမွ်သာ ၿဖစ္ေသး၏။ ထိုအဆိုင္အခဲ
သည္ ထိုမွ်ႏွင္ ့ မၿပီး။ အမက သူ ့ဖာသာသူ ခြဲထြက္ၿပီး အိမ္ရွာသည္။ အလုပ္ရွာသည္။ ရသမွ် က်စ္ေနေအာင္
စု သည္။ အစ္ကို ့လုပ္ငန္းမ်ားကိုမူ သူ သေဘာမက်။ ကြ်န္ေတာ္လည္း အစ္ကို ့လုပ္ငန္းမ်ားကို သေဘာမက်။

အစ္ကိုသည္ လြန္စြာပင္ ဥာဏ္နီဥာဏ္နက္မ်ားၿပီး ေကာက္က်စ္ရဲသူၿဖစ္သည္။ သူ ့အတြက္ဆိုလွ်င္ ဘာကိုမွ မညွာခ်င္။ အဆင္ေၿပေနစဥ္၊ ေငြေဖာေဖာ ဝင္ေနစဥ္ လြန္စြာ သေဘာသကာယ ေကာင္းသလို၊ သူ အခက္အခဲ
ေတြ ႔လွ်င္ ၿမင္သမွ် မဲေတာ ့သည္။ ဤစရိုက္ကို ကြ်န္ေတာ္ မၾကိဳက္။

ကြ်န္ေတာ္ေရာက္လာၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ အစ္ကိုေရာ၊ အစ္မပါ ဝင္ေငြ စံခ်ိန္တင္ခဲ ့ၾကပါသည္။ အေမကေတာ ့
ေပ်ာ္မဆံုး၊ ေမာ္မဆံုး ၿဖစ္၍ ေနေလၿပီ။ သူတို ့ ဝင္ေငြ တိုးေလ၊ အတြင္းစိတ္မ်ား ပို၍ မာေက်ာ ခက္ထန္ေလ
ၿဖစ္လာသည္ကို ကြ်န္ေတာ္ ၿမင္ေနရပါသည္။ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦးလည္း မ်က္ႏွာခ်င္းလည္း မဆိုင္ၾကေတာ ့။
ဘယ္သူ မွားသလဲဆိုလွ်င္ ႏွစ္ဦးစလံုး မွားေနၾကပါ၏။ ေငြကလြဲ၍ ဘာမွမရွိေသာ ၾကြယ္ဝမႈေနာက္သို ့ေကာက္
ေကာက္ပါေအာင္ လိုက္ေနၾကသူမ်ားမွာ ကြ်န္ေတာ္ ့ကိုလည္း တိုက္ခိုက္လာပါေသးသည္။ သူတို ့ တိုက္ခိုက္မႈ
ကို ကြ်န္ေတာ္မမႈ။ တစ္ေန ႔ေန ႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ ေငြအာသာေၾကာင္ ့ ၿဖစ္ရမည့္ စိတ္ဒုကၡမ်ားကို ကြ်န္ေတာ္ စဥ္းစား
ထားမိၿပီး ၿဖစ္သည္။ အစ္ကိုႏွင္ ့ အေမတို ့လည္း ကတိမတည္ၾကေတာ ့ၿပီ။ ကားေတြဝယ္၊ အိမ္ခန္းေတြဝယ္၊ ေၿမ
ေတြ ဝယ္ရင္း ေလာဘက လိုသည္ခ်ည္းသာ ၿပၿပေန၏။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ဂ်ပန္စားေသာက္ဆိုင္တြင္ အလုပ္ဝင္
ခဲ ့ရေတာ ့၏။

ထိုဂ်ပန္ဆိုင္တြင္ အခ်ိန္ပိုင္း အလုပ္ဝင္ေနသူမ်ားက အစ္ကိုႏွင္ ့မင္းမင္းဟန္တို ့ပင္။ သူတို ့က စားပြဲထိုး လုပ္
သည္။ မီးဖိုေခ်ာင္မွာ လူလိုေနသၿဖင္ ့ ကြ်န္ေတာ္ ့ကို ေခၚသြားရင္း အလုပ္ရခဲ ့သည္။

ဂ်ပန္အစားအစာမ်ားက ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ စိမ္းလြန္းေန၏။ ကြ်န္ေတာ္ ကြ်မ္းက်င္ေနေသာ အေနာက္တိုင္းအစား
အစာမ်ိဳး တစ္ခုမွ မပါ။ ကြ်န္ေတာ္ စိတ္အဆင္းရဲရဆံုးအလုပ္မွာ ေရွ ႔မွန္ေဘာင္ထဲမွ ပုဇြန္ထုပ္မ်ားကို အရွင္
လတ္လတ္ သြားခပ္၍ ေရပံုးထဲ သြန္ထည့္ကာ ဇီဝိန္ေၿခြရသည္ ့ အလုပ္ ၿဖစ္သည္။ ပုဇြန္ထုပ္မ်ားက ေအးလြန္း
သည္ ့ဒဏ္ကို မခံႏိုင္ၾက။ ေရခဲရည္၏ အထိအေတြ ႔ေၾကာင္ ့ဆတ္ဆတ္ခါ ခုန္ရင္းၿပဳရင္း ေသၾကရသည္။
ဤသည္မွာ တစ္ေန ့လွ်င္ သံုးၾကိမ္နီးပါး ကြ်န္ေတာ္ လုပ္ရေသာတာဝန္ ၿဖစ္၏။ ထို ပုဇြန္ထုပ္မ်ားက အကင္
အတြက္ ၿဖစ္သည္။

ပုဇြန္တန္ပူရာအတြက္ ေရာက္လာေသာ ပုဇြန္မ်ားကိုေတာ ့ အခြံခြ်တ္ၿပီး ေက်ာရိုးမွ ခ်ီးမ်ားကို ေၿပာင္ေအာင္
ထုတ္ပစ္ရသည္။ ၿပီးလွ်င္ ပလပ္စတစ္ဘူးထဲသို ့ က်က်နန စီတန္းထည္ ့ၿပီး အေအးေသတၱာထဲမွာ သိမ္းထားေပး
ရသည္။ အပင္ပန္းဆံုးက ဆန္ေဆးရသည္ ့ တာဝန္ႏွင္ ့ ဆူကီရာကီပြဲမ်ား ထုပ္ေပးရၿခင္း ၿဖစ္သည္။

ဂ်ပန္ဆန္ကို အေမရိကမွာ စိုက္၍ ဂ်ပန္သို ့တင္ပို ့ေပးၿခင္းၿဖစ္သည္။ ၿဖဴ ၏။ ေခ်ာ၏။ ရွည္၏။ ေမႊးပ်ံ ႔၏။ ထိုဆန္
ကို ဂက္(စ)ထမင္းေပါင္းအိုးၾကီးတြင္ ထည္ ့မတည္ခင္ ေရ ခုႏွစ္ၾကိမ္၊ ရွစ္ၾကိမ္ ေဆးရ၏။ ဒါကိုပင္ ဂ်ပန္စားဖိုမႈး
ၾကီးလာၾကည့္ၿပီး မၾကိဳက္ေသးလွ်င္ ဆက္ေဆးရၿပန္သည္။ ဂ်ဴတီခ်ိန္က်ေတာ ့ တစ္ေန ့ဆယ္နာရီ၊ တစ္ပတ္
တစ္ရက္ နားခြင့္ရ၏။ ကြ်န္ေတာ္တို ့ ဆိုင္က ဘူဂစ္ဂ်မ္းရွင္း၏ မ်က္ႏွာစာတန္းမွာမို ့ အေတာ္ေလး စည္ကား
ပါသည္။ ဘူဂစ္ဂ်မ္းရွင္းမွ ရုပ္ရွင္ရံုတြင္ ဆိုင္ကို ဆလိုက္ထိုးေၾကာ္ညာၿပီး ၿပသည္။

မနက္ပိုင္းမွာေတာ ့ ဆိုင္က သိပ္မစည္လွ။ ညဘက္မွာေတာ ့ ေသာၾကာ၊ စေန၊ တနဂၤေႏြဆိုလွ်င္ ေခြ်းဒီးဒီးက်
ေအာင္ လုပ္ရသည္။ ဆိုင္မွာက ေရာင္းအား သတ္မွတ္ခ်က္ ရွိ၏။ ထိုသတ္မွတ္ခ်က္ေက်ာ္လွ်င္ ဆိုင္ရွင္က
တစ္ဝက္၊ ဆိုင္ဝန္ထမ္းမ်ားက တစ္ဝက္ ခြဲေဝယူခြင့္ရသည္ဟု ကြ်န္ေတာ္ ၾကားရသည္။ တိတိက်က်ေတာ ့
ကြ်န္ေတာ္လည္း မသိ။ တစ္မန္းနီးမ်ားကိုေတာ ့ အားလံုး အခ်ိဳးက်က် ခြဲေဝေပးသည္မွာ ေသခ်ာသည္။

မီးဖိုေဆာင္မွာက ေရွ ႔တြင္ ဂ်ပန္စားဖိုမႈးၾကီး ရွိသည္။ ေနာက္ခန္းတြင္ အကင္ဆရာ၊ အေၾကာ္ဆရာ၊ ေဟာ ့ေပါ ့
ဆရာ၊ အသားေပါင္းဆရာႏွင္ ့ အေထြေထြသမား ကြ်န္ေတာ္ႏွင္ ့ အႏွဲတို ့ရွိသည္။ ကြ်န္ေတာ့္တာဝန္က မနက္
ပိုင္းတြင္ ဆန္တစ္အိုး ေဆးေၾကာၿပီး တည္ေပးရမည္။ အသီးအရြက္မ်ားကို လွီးခြ်တ္ၿပီး သက္ဆိုင္ရာ ေဟာ ့ေပါ ့
အမ်ိဳးအစားအလိုက္ ပန္းကန္ၿဖင့္ထည္ ့၍ အေပၚမွ ပလတ္စတစ္အၾကည္ၿဖင့္ အုပ္၊ အေအးခန္းအတြင္းသို ့
ထည့္ရသည္။ ေအာ္ဒါလာလွ်င္ ေအာ္ဒါစာရြက္ကို ၾကည့္၍ ထုတ္ေပးရံုပင္။ ကြ်န္ေတာ့္ရွပ္က ေဟာ ့ေပါ ့ကို ၿပဳတ္
ၿပီး စပ္ဟပ္သမွ်ထည့္ေပးၿပီးလွ်င္ စားပြဲထိုးကို ေပးလိုက္သည္။ စားပြဲဝိုင္းမွာက သီးသန္ ့မီးၿဖင္ ့ ဆက္ၿပီး အပူေငြ ႔
ေပးကာ စားၾကသည္။

ေရာင္းအားေကာင္းလာၿပီ ဆိုလွ်င္ ဂ်ပန္ၾကီးက ဆာေကးအရက္ကို ယူလာကာ မီးဖိုထဲ ဝင္လာၿပီး ေလွ်ာက္တိုက္
ေလေတာ ့သည္။ မေသာက္လွ်င္ စိတ္ဆိုး မာန္ဆိုး ၿဖစ္၏။ ေသာက္လွ်င္ အၿမည္းေလးပါ လက္ညိႈးထိုးၿပၿပီး
လက္မကို ေထာင္ေထာင္ ၿပသြားတတ္သည္။ ညဘက္တြင္ အစားအေသာက္ အပိုအလွ်ံမ်ား ရွိပါက သြန္ပစ္လွ်င္
မၾကိဳက္။ အႏွဲ ပန္းကန္ေဆးလွ်င္ မွာထားသည္။ ေဟာ ့ေပါ ့မ်ား၊ အကင္မ်ား ပါလာလွ်င္ ေဘးဖယ္ထားရန္၊
အလုပ္သိမ္းလွ်င္ အတူစားၾကရန္၊ တစ္ခါတစ္ရံ ဘီယာကို ဂ်ားလိုက္ လာပို ့ေပးၿပန္သည္။

ကြ်န္ေတာ္ ဂ်ပန္ဆိုင္တြင္ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ အလုပ္ဝင္လုပ္ခဲ ့သည္။ ကံဆိုးခ်င္ေတာ ့ အႏွဲတစ္ေယာက္ စကၤာပူ
ႏိုင္ငံသားမွတ္ပံုတင္အတုၿဖင္ ့ အဖမ္းခံရသည္။ သူက ၿငိမ္ၿငိမ္မေနခဲ ့၍ပင္။ သူ ့အိုင္စီကို အတုမွန္း သိသိၾကီးႏွင္ ့
မီးဖိုေဆာင္ဝန္ထမ္းမ်ား ေဆးစစ္ရမည္၊ တစ္ဆိုင္လွ်င္ ႏွစ္ဦးလာပါဟု ဆင္ ့ေခၚသည္ကို သြားခဲ ့သည္။ သူေဌးက
ေတာ ့ ဘယ္သြားသြား ဘာမွ မေၿပာ။ အႏွဲ သြားၿပီး သိပ္မၾကာလိုက္၊ လ.ဝ.က မွ လာဖမ္းပါေလေတာ ့သည္။
ကြ်န္ေတာ္ ့မွာ စားဖိုေဆာင္ဝတ္စံုၾကီးႏွင္ ့ အေၿပးအလႊား အိမ္ၿပန္ခဲ ့ရ၏။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ေက်ာင္းသားကတ္
ၿဖင္ ့ အလုပ္လုပ္ေနသည္ကိုး။ ကတ္ကေတာ ့ ေက်ာင္းသားကတ္ အစစ္ပင္။ ကြ်န္ေတာ္ ့အစ္ကို တက္ေနေသာ
ကြန္ၿပဴတာေက်ာင္းမွ ကတ္ ၿဖစ္သည္။ သို ့ရာတြင္ ထိုကတ္သည္ အလုပ္လုပ္ခြင္ ့မရွိ။

ကြ်န္ေတာ္ကေတာ ့ ေပ်ာ္ေနသည္။ အလုပ္မလုပ္ရေတာ ့သၿဖင္ ့ ေအးေအးေဆးေဆး စာဖတ္ခြင္ ့ရသည္။
ဇာတ္ညႊန္းေတြ၊ ဝတၳဳေတြ ေရးသည္။ အေမရိက ပို ့ေပးမည္ ဆိုသည္ ့စကားကို မယံုတစ္ဝက္၊ ယံုတစ္ဝက္ၿဖင္ ့
ေမွ်ာ္လင့္ခဲ ့ေသာ အိပ္မက္လည္း ပ်က္ၿပီ။ ကြ်န္ေတာ္ ့ႏွလံုးသားထဲ မိသားစုအဖြဲ ႔အစည္းသည္ တၿဖည္းၿဖည္း
ေဝးေဝးလာေခ်ၿပီ။ ထိုအခ်ိန္မွာပင္ ဝမ္းသာစရာစကားတစ္ခြန္း ကြ်န္ေတာ္ ၾကားရေတာ ့သည္။ ဖိုင္ ကိုယ္ဝန္
ေဆာင္ထားသည္ ့ စကားပင္။

ၾကည္ ့စမ္း ... ဖိုင္ ကြ်န္ေတာ္ ့ဆီကို အေၾကာင္းမၾကား၊ စာလည္းမထည္ ့။ ဘာဆို ဘာမွ အဆက္အသြယ္မလုပ္
ပဲ ေနႏိုင္ရက္ၿခင္းကို ကြ်န္ေတာ္ အံ ့ၾသေန၏။ ကြ်န္ေတာ္ ဖုန္းဆက္သည္ ့အခါမွာလည္း အရင္လို စကားေတြ
ဟုတ္တိပတ္တိ မေၿပာေတာ ့။ ကြ်န္ေတာ္ ေငြပို ့ေသာအခါ ရေၾကာင္းမွ်သာ စကားဆို၏။ ဖိုင္ဘာေတြ ရင္ဆိုင္
ေနရသနည္း။ မိဘေဆြမ်ိဳး အသိုင္းအဝိုင္းမ်ား ၾကားတြင္ အေတာ္ပင္ နာၾကည္း ခံခက္ေနပါသလား။ ကြ်န္ေတာ္ ့
ကို မုန္းေနပါသလား။ လက္မထပ္ပဲ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ရသည္ ့အတြက္ ဖိုင္ ၾကံဳရမည္ ့ ပရိေဒဝကို ကြ်န္ေတာ္
ေတြးဆ၍ပင္ မရႏိုင္။ ဖိုင္ ကြ်န္ေတာ့္ကို ခ်စ္ေသးရဲ ႔လားဟုပင္ ကြ်န္ေတာ္ ေမးခ်င္သည္။ ထို ေမးခြန္းသည္
ေစာ္ကားၿခင္း ၿဖစ္ေနမွာမို ့ မေမးရက္ေတာ ့။ ကြ်န္ေတာ္လည္း သူ ့ဆီ မၿပန္ႏိုင္ေသး။ သူ ေမြးဖြားဖို ့ စရိတ္လို၏။
ထို ့ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ရသမွ် အၾကိမ္ၾကိမ္ ေငြပို ့ေပးၿခင္း ၿဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ့္ဆီကို ဖုန္းဆက္ရ မလြယ္လွ်င္ စာထည့္ပါဟု ေတာင္းဆိုမိသည္။ ဖိုင္ ဘာမွ မတံု ႔ၿပန္။

ဖိုင္ ရွက္ရြံ ႔နာၾကည္းေနသလား ...
ေသြးပ်က္ေနသလား ...
အခက္အခဲ ၾကံဳေနသလား ...
ကြ်န္ေတာ့္ဖာသာ ကြ်န္ေတာ္ စဥ္းစားရင္း စိတ္ဆင္းရဲမႈ ၾကံဳရေလၿပီ။ ဖိုင့္ကို ကြ်န္ေတာ္ မေက်မနပ္ မၿဖစ္ပါ။
အခ်ိန္တန္လွ်င္ ကြ်န္ေတာ့္ကို ၿပန္ခ်စ္လာမည္ဟု ကြ်န္ေတာ္ ယံုၾကည္သည္။ ဖိုင့္ဆီကို စာေတြေရးသည္။
ကေလး ေမြးၿပီးလွ်င္ အေမတို ့ဆီ သြားလည္မည္။ ကေလးကို ၿမန္မာၿပည္မွာ ၾကီးေစမည္။ ဖိုင္သေဘာတူပါေနာ္
ဟု ေတာင္းဆိုမိသည္။

ဤသည္ကား ကြ်န္ေတာ့္ မဟာအမွား ၿဖစ္ေလေတာ ့သည္။
ဖိုင္သည္ အဒါ၏ ဖိုင္မဟုတ္ေတာ ့။ ဖိုင့္မွာ ရင္ေသြးေလး ရွိေနၿပီ။ ထိုရင္ေသြး၏ ဖိုင္ၿဖစ္ေနၿပီ။ ေတြးရင္း ေတြးရင္း
ကြ်န္ေတာ္ သိလာသည္မွာ ဖိုင္ ကြ်န္ေတာ့္ကို သစၥာေဖာက္ေလၿပီ။ ဤရင္ေသြးေလးသည္ သူ ့ရင္ႏွင္ ့ လြယ္ေမြး
ရေသာ္ၿငားလည္း ကြ်န္ေတာ့္ေသြးသား ၿဖစ္ေနသည္။ ဖိုင္ ပိုင္သလို၊ ကြ်န္ေတာ္လည္း ဆိုင္သည္။ ဟုတ္ၿပီ။
ဖိုင္သည္ သူ ့ရင္ေသြးကို အသည္း အသက္မွ် ခ်စ္ရင္း ကြ်န္ေတာ့္ကို ေရွာင္ေလၿပီ။ ကြ်န္ေတာ္ ခေလးကို ေခၚမည္
ဆိုသည္ကို သူ ၾကားပင္မၾကားခ်င္ေတာ ့။ သူ ့ဖာသာ ေမြးမည္။ သူ ့ဖာသာ ၿပဳစုမည္။ အဒါ ဆိုေသာ သူ ့ခ်စ္သူ
သည္ သူ ့အသည္းႏွလံုး၏ ၿပင္ပသို ့ ေရာက္သြား၍ သည္ရင္ေသြးေလးသည္ သူ ့အသည္းႏွလံုး ၿဖစ္သြားေခ်ၿပီ။
ကြ်န္ေတာ္ ဖုန္းဆက္၍ ေဆြးေႏြးေသာအခါ သူ ငိုသည္။ ဟုတ္ပါသည္ဆိုသည္ ့ အငိုပင္။

ကြ်န္ေတာ္ သူ ့ဆီကို စာေရးခဲ ့ပါသည္။
ဖိုင္ ကြ်န္ေတာ္ ့ကို ဤသို ့မရက္စက္ပါႏွင္ ့။ ကြ်န္ေတာ္ မနာၾကည္းခ်င္ေၾကာင္း၊ ဖိုင္ႏွင္ ့ကြ်န္ေတာ္ ရာသက္ပန္
ခ်စ္ခ်င္ခင္ခင္ ေနလိုေၾကာင္း၊ ကြ်န္ေတာ္ ့ဆီ စာၿပန္ေစလိုေၾကာင္း၊ ဖိုင္ႏွင့္ ခေလးကို ကြ်န္ေတာ္ ခြဲမည္ မဟုတ္
ေၾကာင္း ကြ်န္ေတာ္ စာေရးခဲ ့သည္။
ဖိုင္ ့ ထံမွ ဘာဆို ဘာမွ တုန္ ့ၿပန္မလာ။ ဖုန္း ကလည္း ဖိုင္တို ့အိမ္ႏွင္ ့ လွမ္းေနသည္ ့အၿပင္ ဖိုင့္ကို သနား၍
မေခၚေပးလိုၾက။ ဖိုင္ကေတာ ့ ကြ်န္ေတာ္ ့ကို လူရမ္းကား ဇာတ္သြင္းေလၿပီ။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဖိုင့္အေဖ ဖုန္းလာ
ကိုင္သည္။ ဖိုင္ ့အတြက္ စိတ္မပူေစလိုေၾကာင္း၊ ကေလး၏ အေဖနာမည္တြင္ အဆင္ေၿပသည္ ့ နာမည္ၿဖင္ ့
စာရင္း ေပးထားေၾကာင္း၊ သား စိတ္ေအးေအး ေနေစလိုေၾကာင္း ေၿပာလာပါသည္။ ဖိုင့္အေဖကို ကြ်န္ေတာ္ ခ်စ္
သည္။ဖိုင့္ အေမထက္ပင္ ပိုခ်စ္သည္။ ဟိုးတစ္ခါဆီက သူ ကြ်န္ေတာ့္ကို သူ ့ရပ္ရြာသို ့ လိုက္၍ ထိုင္းႏိုင္ငံသား
အၿဖစ္ ေလွ်ာက္ဖို ့ ေခၚသည္။ ကြ်န္ေတာ္ လက္မခံေသာ္လည္း သူ စိတ္မဆိုး ။ ကြ်န္ေတာ္ ဝမ္မခရဲစခန္းတြင္
အခ်ဳပ္က်ေနစဥ္က ေန ့တိုင္း ထမင္းလာပို ့ေပးသည္။ အာမခံၿဖင့္ ေရြးထုပ္ေပးသည္။ လူရိုး၊ လူေၿဖာင္ ့ မဟုတ္
မခံသမားပင္။ သူက ဖိုင့္ကိုေရာ ကြ်န္ေတာ့္ကိုပါ အကာအကြယ္ေပးေနသူ ၿဖစ္၏။

သူေၿပာလာမည္ ့ စကား အတိမ္အနက္ကို ကြ်န္ေတာ္ နားလည္ၿပီးပါၿပီ။ ဖိုင္ ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္တို ့၏ အခ်စ္ဇာတ္
လမ္းကိုလည္း သူ နားလည္ပါလိမ္ ့မည္။ ကြ်န္ေတာ္ ဖိုင္ ့ကို ဘာမွ မေၿပာလိုေတာ ့ၿပီ။ ကြ်န္ေတာ္ ့ကို ဖိုင္ သစၥာ
ေဖါက္ၿခင္းသည္ သူ ့ ရင္ေသြးကို သူ ခ်စ္ၿခင္းပင္။ ကြ်န္ေတာ္ပင္လွ်င္ ဝမ္းႏွင္ ့ မလြယ္ရပါလ်က္ ရင္ေသြးေလးကို
ေတာင္းဆိုလွ်င္ ဖိုင္သည္ ဝမ္းႏွင္ ့ လြယ္ရသူေပကိုး ။

ကိုင္း ... ကြ်န္ေတာ္သည္ လြမ္းေဟ ့၊ ေဆြးေဟ ့၊ ခံစားေဟ ့ ဆိုလွ်င္ ႏွလံုးသားကို ရႈတ္ခ်မုန္းတီးသူတည္း။
ဖိုင္ ့ကို ကြ်န္ေတာ္ မပတ္သက္ေတာ ့။ သူ ့ရင္ေသြးကို သူ ခ်စ္ပါေစေတာ ့။ ကြ်န္ေတာ္ ့ လက္ထဲ ရွိသမွ် ဘတ္ေငြ
တစ္ေသာင္းေက်ာ္ ပို ့ေပးအၿပီး ကြ်န္ေတာ့္ စိတ္ကို ဆြဲဆန္ ့လိုက္၏။ သူ ့ရင္ေသြးကို သူ ရႈ ႔မဝ ခ်စ္မၿငီးပါေစ။
တစ္ေန ့တြင္ သူ ကြ်န္ေတာ္ ့ကို လြမ္းဦးမည္သာ။ ထို အခ်ိန္ေလာက္တြင္ ကြ်န္ေတာ္ သူ ့ဆီ သြားမည္။
ကြ်န္ေတာ့္ကေလးႏွင္ ့ ေတြ ႔ေပးႏိုင္မည္လားဟု ေတာင္းဆိုမည္။ သူ ေတြ ႔ေပးလွ်င္ ေတြ ႔မည္။ မေတြ ႔ေပးလည္း
ကိစၥမရွိ။ ဤစိတ္ကူးၿဖင္ ့ ကြ်န္ေတာ္ သူ ့ကို ေမ ့ထားၾကည့္လိုက္ေတာ ့သည္။

ကြ်န္ေတာ္သည္ ဥေပကၡာတရားကို ႏိုင္နင္းကြ်မ္းက်င္သူ ၿဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္ ့မွာ ကိစၥဝိစၥ မ်ားလြန္းလွ၏။
ထို ့ေၾကာင္ ့ ဘယ္အရာကိုမွ မၿပတ္သားႏိုင္သည္ဟူ၍ မရွိလွ။ မိသားစုကိုလည္း ကြ်န္ေတာ္ မခင္တြယ္၊ ဖိုင္ ့ကို
လည္း စိတ္ထဲက ေမာင္းထုတ္ထားလိုက္သည္။ စာေတြ၊ ကဗ်ာေတြ၊ ဇာတ္ညႊန္းေတြ ေရးသည္။ ASCANDAတြင္
ေက်ာင္းတက္စဥ္က ေတြ ႔ခဲ ့ေသာ တရုပ္မကို ေနာက္ပိုး ပိုးေနလိုက္သည္။ ဘီယာေတြ အလြန္အကြ်ံေသာက္၏။
ပိုက္ဆံရွိလွ်င္ သံုးပစ္ဖို ့သာ ေတြးလိုက္သည္။

တစ္ခါတစ္ရံ ထိုင္းသို ့ လူပို ့လူၾကိဳ ေရာက္သည္။ မေလးရွား၊ ထိုင္းနယ္စပ္ ဟပ္ခ်ိဳင္ၿမိဳ ႔မွပင္ ကြ်န္ေတာ္ လွည္ ့
ၿပန္သြားတတ္သည္။ ဘန္ေကာက္ေရာက္သည္ ့အခါလည္း ဖိုင္ ့ ဆီ မသြားေတာ ့။ ဖိုင္တစ္ေယာက္ ကြ်န္ေတာ္ ့
ကို ဘယ္ေလာက္ ေရွာင္တိမ္းေနႏိုင္မလဲဟု ကြ်န္ေတာ္ ေတြးၾကည္ ့သည္။ သူတို ့ေနေသာ ရပ္ကြက္ေလးမွ
ေၿပာင္းေရႊ ႔သြားသည္ကိုေတာ ့ ဖုန္းဆက္ၾကည္ ့ရင္း ကြ်န္ေတာ္ သိထားသည္မွာ ၾကာခဲ ့ၿပီ။ သမီးေလး ေမြးထား
ေၾကာင္းလည္း သိထားရသည္။ ဘန္ေကာက္ထဲမွာ ရွိေနမွာေတာ ့ ေသခ်ာသည္။ ကြ်န္ေတာ္ရွာလွ်င္ မေတြ ႔
စရာမရွိပါ။ ဖိုင္ ့ သူငယ္ခ်င္းမ်ားထဲတြင္လည္းေကာင္း၊ ဖိုင္တို ့ေနခဲ ့ေသာ အိမ္နားမွ အိမ္နီးခ်င္းမ်ားသည္
လည္းေကာင္း ကြ်န္ေတာ္ သြားေတြ ႔လွ်င္ ဖိုင္ ရွိရာကို ညႊန္ၿပၾကမည္သာ ၿဖစ္သည္။ သို ့ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္ မေတြ ႔
ခ်င္ေသး။ ဖိုင္ ့ကို အရွိန္ေကာင္းတုန္း လိမ္ ့ေစဦးဟု ေတြးထားလိုက္သည္။

သည္ ့ေနာက္ ၿမန္မာၿပည္သို ့ ကြ်န္ေတာ္ ၿပန္လာခဲ ့၏။ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္အတူ ပိုးႏွစ္မ်ိဳး ပါလာသည္။ တစ္မ်ိဳးက စာ၊
ကဗ်ာ ပိုးႏွင့္ တစ္မ်ိဳးက ဇာတ္ညႊန္း ဒါရိုက္တာပိုးတို ့ ၿဖစ္၏။ ရန္ကုန္ေၿမကို ေၿခအခ်မွာပင္ သူတစ္ပါး ပတ္(စ)ပို ့
ၿဖင့္ ဝင္လာမိ၍ အဖမ္းခံရေလသည္။

ရယ္စရာေတာ ့ ေကာင္းလွပါ၏။ ထိုင္း၊ လာအို၊ ကေမၻာဒီးယား၊ မေလးရွား၊ စကၤာပူ စသည္ ့ႏိုင္ငံမ်ားသို ့
ပတ္(စ)ပို ့ မ်ိဳးစံုၿဖင္ ့ ဝင္ထြက္ က်င္လည္ခဲ ့ေသာ ကြ်န္ေတာ္ တစ္ေယာက္ အမၿမန္မာၿပည္ ေလဆိပ္တြင္
ပတ္(စ)ပို ့ လြဲမွားစြာ ကိုင္ေဆာင္လာသၿဖင္ ့ အဖမ္းခံရသည္။ အဖမ္းခံရၿပီဆိုေတာ ့ ေလဆိပ္ရဲစခန္းမွာ ညအိပ္
ရသည္။ ပစၥည္းမ်ားကိုေတာ ့ အေမႏွင္ ့ထည္ ့ေပးလိုက္သည္။ အမႈကလည္း အၾကီးစားမဟုတ္သၿဖင္ ့ ညစာကို
အၿပင္မွာပင္ သြားစားခြင္ ့ရသည္။ မနက္ၿဖန္ တရားရံုးတြင္ ဒဏ္ေငြ ေဆာင္လိုက္လွ်င္ ၿပီးၿပီကိုး။

အခ်ဳပ္သည္ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ စိမ္းလွေသာနယ္ေၿမ မဟုတ္။ ယိုးဒယားမွာဆိုလွ်င္ ရေႏွာင္းအခ်ဳပ္၊ ခ်ံဳဘြန္အခ်ဳပ္၊
ကန္ခ်ပူရီအခ်ဳပ္၊ ေထာင္၊ ဘန္ေကာက္ ဝမ္ခမရဲစခန္းအခ်ဳပ္ စသည္တို ့သည္ ကြ်န္ေတာ္ ယဥ္ပါးက်က္စားခဲ ့ရာ
ေနရာမ်ားၿဖစ္သည္။ ၿပီးေတာ ့ ကြ်န္ေတာ္သည္ ကန္ခ်ပူရီေထာင္မွ အခ်ဳပ္သို ့ ေၿပာင္း၍ နယ္စပ္သို ့ ၿပန္ပို ့ခါနီး
တြင္ ထြက္ေၿပးခဲ ့ေသာေၾကာင္ ့ လိုက္လံ ပစ္သတ္ခံရဖူးသည္။ ရဲအိမ္မွာ ေနေသာ ခ်ာတိတ္ႏွစ္ေယာက္က လိုက္
ပစ္ၿခင္းပင္။ ရဲမ်ားက ကြ်န္ေတာ္တို ့လို ေထာင္မွ ထြက္လာသူမ်ားကို ရဲစခန္းမွာ ေခတၱထားစဥ္ အလုပ္ေခၚခိုင္း
တတ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို ့က ၿပစ္ဒဏ္ က်ခံၿပီးသားလူေတြမို ့ နယ္စပ္ပို ့ေပးဖို ့တာဝန္သာရွိသည္။ ကားလာလွ်င္ ပို ့ေပးရံုသာ ၿဖစ္သည္။ ထို ့ေၾကာင္ ့ နယ္စပ္မလိုက္ခ်င္၍ ရဲတစ္ဦး ကြ်န္ေတာ္ ့ကို အလုပ္ေခၚခိုင္းစဥ္ ထြက္ေၿပး
ခဲ ့ၿခင္းပင္။ ရဲအိမ္မွ ခ်ာတိတ္ႏွစ္ေယာက္က ကြ်န္ေတာ့္ကို ေသနတ္ႏွင့္ လိုက္သည္။ မိရင္ေတာ ့ ေသလူၿဖစ္ၿပီ။
ထို ့ေၾကာင္ ့ အခက္အခဲ အက်ပ္အတည္း ေတြ ့ေလတိုင္း ကြ်န္ေတာ္ အသက္ကို ခပ္ၿပင္းၿပင္း ရႈလိုက္သည္။
ၿပီးလွ်င္ ငါအသက္ရႈေနသမွ် အၿမတ္ၾကီးပဲဟု ေတြးကာ ၾကံဳလာေသာ အခက္အခဲကို ရင္ဆိုင္လိုက္၏။ ေသေၿပး
ရွင္ေၿပး ေၿပးခဲ ့ရစဥ္ ဘုရားရွင္ကို ကတိေပးခဲ ့၏။ ေနာက္ေနာင္ ကြ်န္ေတာ္ ့ တစ္ကိုယ္ေရအတြက္ တစ္ကိုယ္
ေကာင္း မဆန္ေတာ ့ပါ။ အမ်ားအတြက္ အက်ိဳးၿပဳသူ ၿဖစ္ရပါေစမည္ဟု ကတိခံခဲ ့သည္။

ဤကတိကဝတ္ကို တစ္ခါတစ္ေလေတာ ့ ကြ်န္ေတာ္ ေမ ့ေနတတ္သည္။
အခ်ဳပ္အေႏွာင္ ထိၿပီဆိုလွ်င္ေတာ ့ ထိုကတိစကားကို ၿပန္ၿပန္ေတြးမိ၏။ သစၥာတရားက ငါ ့ကို ဒဏ္ခတ္ၿခင္းလား၊
ငါ တစ္ကိုယ္ေကာင္း ဆန္ေန၍ သတိေပးၿခင္းလားဟု ၿပန္စဥ္းစားမိသည္။ ကြ်န္ေတာ္ ၿဖစ္ခ်င္သည္က
ပရိတ္သတ္ အသိအမွတ္ၿပဳသည္ ့ စာေပသမားႏွင္ ့ ဇာတ္ညႊန္းဒါရိုက္တာ၊ ထိုဝါသနာႏွင့္အသက္ေမြးခ်င္သည္။
ေအာင္ၿမင္ၿခင္း၊ ေက်ာ္ၾကားၿခင္းထက္ ပရိတ္သတ္၏ ႏွလံုးသားထဲက လူ ၿဖစ္ခ်င္သည္။ ပရိတ္သတ္ ႏွလံုးသား
ထဲမွာ ေနခ်င္သည္။ ႏႈတ္ဖ်ားမွာ မေနခ်င္၊ နားဝမွာ မေနခ်င္၊ ႏွလံုးသားေတြထဲမွာ ေနခ်င္သည္။ ကြ်န္ေတာ့္
အႏုပညာေမွာ္ကို ကြ်န္ေတာ္ မည္သို ့ ေမြးၿမဴရမည္နည္း။

ေလာေလာဆယ္ အခ်ဳပ္မွ လြတ္လွ်င္ ဒုလႅဘ ဝတ္ဦးမည္။ ခရီး ထြက္ဦးမည္။ အထက္အညာေဒသတြင္
ကြ်န္ေတာ္ ့ ဒုတိယမိခင္ ရွိသည္။ ရွစ္တန္း၊ ကိုးတန္း၊ဆယ္တန္းမ်ားတြင္ ကြ်န္ေတာ္ ့ကို ေကြ်းေမြးေပးကမ္းခဲ ့
ေသာ ရြာမွ ေဒၚၾကီး ရွိသည္။ ကြ်န္ေတာ္ ့ဘဝကို တည့္မတ္ေပးခဲ ့ေသာ ေက်ာင္းဆရာ ဦးစိုးသန္း ရွိသည္။
ကြ်န္ေတာ္ သူတို ့ႏွင့္ ေတြ ႔ခ်င္သည္။

ေလဆိပ္ရဲစခန္းမွာ က်ယ္က်ယ္ဝန္းဝန္း ရွိလွသည္။ ထိုရဲစခန္းကို မပို ့မွီ လ.ဝ.က မွ စစ္ခ်က္ယူသည္။ စစ္ခ်က္
မွာ အေတာ္ရွည္လ်ားေသာ စစ္ခ်က္ ၿဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္ ၿမန္မာၿပည္မွ တရားဝင္ ထြက္ခြါခ်ိန္မွ ယခု ၿပန္ဝင္
လာသည္အထိ ေမးၿမန္းစစ္ခ်က္ယူသည္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ရွည္ရွည္ေဝးေဝး မေၿဖေတာ ့။ ထြက္သြားသည္။
တရားမဝင္ေနသည္။ အလုပ္လုပ္သည္။ ယခု သူမ်ားပတ္(စ)ပို ့ ငွား၍ ၿပန္လာသည္ ဟု ေၿဖလိုက္သည္။
ကြ်န္ေတာ္ ့ပတ္(စ)ပို ့ကိုလည္း ၿပန္မအပ္ႏိုင္ေတာ ့။ ဘယ္အိမ္မွာ ရွိေနမွန္းပင္ မသိ။ ရဲစခန္းမွာလည္း စစ္ခ်က္
ထပ္ယူသည္။ ေလဆိပ္မွာလိုပင္ အေသးစိပ္ စစ္ခ်က္ ထပ္ယူသည္။ ကံေကာင္းသည္မွာ စေန၊တနဂၤေႏြ ပိတ္
ရက္ ခံမေနသၿဖင္ ့ မနက္ၿဖန္ ရံုးတင္မည္။ ဒဏ္ေငြ ေဆာင္ရမည္ဟု ဆို၏။ အခ်ဳပ္ထဲမွာေတာ ့ ကြ်န္ေတာ္ ့လို
ဘဝတူ ႏွစ္ေယာက္ ေတြ ႔ရသည္။ သူတို ့က ပတ္(စ)ပို ့ၿဖင္ ့ တရားဝင္ ထြက္သြားသူမ်ား မဟုတ္။ ၿပန္လာမွသာ
သူတစ္ပါး ပတ္(စ)ပို ့ၿဖင္ ့ ၿပန္လာသူမ်ားမို ့ သက္ဆိုင္ရာ ရပ္ကြက္ ေထာက္ခံစာ၊ ရဲစခန္းမွ ေထာက္ခံစာ၊ ၿပစ္မႈ
ကင္းရွင္းေၾကာင္း ေထာက္ခံစာ၊ မွတ္ပံုတင္၊ သန္းေခါင္စာရင္း မ်ား တင္ၿပဖို ့ ေတာင္းခံထားသည္။ ကြ်န္ေတာ့္
အမႈႏွင့္မတူ။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ ့ ထြက္သြားစဥ္က ပံုစံ စာရြက္မ်ား၊ ပတ္(စ)ပို ့ မိတၱဴမ်ား၊ D- form မ်ား ၿပႏိုင္၍
ရံုးတင္ၿပီး ဒဏ္ေငြ ေဆာင္ရမည္ဟု ဆို၏။ ဒဏ္ေငြက ထြက္သြားသည္ ့ ႏွစ္အလိုက္ ေဆာင္ရတတ္သည္ဟု
ေၿပာသည္။

မနက္က်ေတာ ့ အေမတို ့ လာေတြ ႔ၿပန္သည္။ တရားရံုးသို ့ သြားဖို ့ ကားစီစဥ္ၾကသည္။ တရားလို လ.ဝ.က
အရာရွိကိုလည္း အေၾကာင္းၾကားထားရသည္။ သူ လာပါမွ ရဲက စြဲခ်က္တင္၊ တရားလိုက သက္ေသ၊ ကြ်န္ေတာ္
က အပစ္က်ဴးလြန္သူအၿဖစ္ တရားသူၾကီးက အၿပစ္ဒဏ္ ခ်ပါမည္။ တရားရံုးကို ေရာက္ေတာ ့ အခ်ဳပ္ခန္းထဲတြင္
အခ်ဳပ္သားမ်ား ၿပည့္ေန၏။ လာေရာက္ေတြ ႔ဆံုသူမ်ား၊ ေစ်းသည္မ်ား၊ တရားေရး ဝန္ထမ္းမ်ား၊ လံုၿခံဳေရး
ရဲေဘာ္မ်ား ရွိေနၾကသည္။ ကြ်န္ေတာ္ ့အမႈက ေနာက္ပိတ္ဆံုးမွ စစ္မည္။ တစ္ၿခား အေရးၾကီးသည္ ့ အမႈမ်ား
စစ္ေဆးၿပီး သံုးနာရီခန္ ့တြင္ ကြ်န္ေတာ္ ့ကို ေခၚသည္။ေမးၿမန္းသည္။ စစ္ေဆးသည္။ အၿပစ္ရွိေၾကာင္း ဝန္ခံ
ေစသည္။ ဝန္ခံသၿဖင္ ့ ဒဏ္ေငြ တပ္သည္။ ေဆာင္ႏိုင္မလားဟု ေမးသည္။ ေဆာင္ပါမည္ ဆိုေသာအခါ ဒဏ္ေငြ
ေဆာင္ေစၿပီး စလစ္တင္ၿပ၍ အမႈၿပီးေလၿပီ။
( ၉၇ ) မွာ ေပ်ာ္ခဲ ့သမွ် ( ၉၈ ) မွာ ေဆြးရပါ၏။


( ဆက္ရန္ )

......................................................................................................................

ဆရာမာန္ ( ေတာင္လံုးၿပန္ ) ၏ ဝတၳဳ ၿဖစ္ပါသည္။

6 comments:

Angelhlaing(May everybody be happy and healthy! said...

အပစ္က်ဴးလြန္သူအၿဖစ္ တရားသူၾကီးက အပစ္ဒဏ္ ခ်ပါမည္။...အကိုေရ..အၿပစ္လို႕ေတာ့.. ညီမေလး ထင္တာပဲ။။။ ညီမေလးလဲ မွားေနက်မို႕ ပါ..ညီမေလး မွားသြားရင္လဲ ခြင့္လြတ္ေနာ္အကို...ေသခ်ာေတာ့မသိဘူး ထင္တာေၿပာၾကည့္တာပါ...:):)
ေစာင့္ေမွ်ာ္အားေပးေနပါတယ္ လို႕...

ahphyulay said...

အမယ္ ကြ်န္ေတာ္လည္း အၿမဲမွားေနက်၊ မမွားရမေန
ႏိုင္တာကလြဲလို ့ ဆိုသလို၊ ေက်းဇူးပဲ ..။

IDIOT-Ki said...

ကိုေထြးကလည္း ကေလးအေဖျဖစ္ေနျပီဟာကို ဘာလို့ ဖိုင့္ဆီ မသြားပဲ အေလလိုက္ေနရတာလည္း....
ေယာက်ာၤးေတြမ်ား ဒီလိုပဲ ရမယ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွာျပီး တာဝန္မဲ့တတ္ၾကတယ္ .. း))

လရိပ္အိမ္ said...

ဘာလို႕ခဏခဏအခ်ဳပ္ထဲဝင္ေနရလဲမသိပါဘူး။

ကိုေဇာ္ said...

အကုန္လံုးစုျပီး ဖတ္သြားတယ္ ကိုျဖဴေရ။
ဖတ္လို႔ကေတာ့ ေကာင္းပါရဲ႕။

ခႏြဲ said...

အသက္တစ္ရာ မေနရေသာ္လည္း အမႈတစ္ရာ ႀကံဳရ ဆိုသလိုေပါ့ဗ်ာ။ ဆက္ရန္ကို ေမွ်ာ္ေနပါတယ္ခင္ဗ်ာ။